Kawiarnia z Cafe Słodziak
W marcu koncept Cafe Słodziak powiększył się o kawiarnię w galerii handlowej na warszawskim Bemowie. Lokal ma stoliki wewnątrz, a oprócz tego na zewnątrz wyspę handlową, także z miejscami siedzącymi dla klientów.
– Kawiarnia wystartowała bardzo dobrze i od początku ma wysoką rentowność – podkreśla Kamil Woźniak, franczyzodawca Cafe Słodziak. – Lokale w galeriach handlowych mają tę przewagę, że od początku łatwiej im o klientów. Najpierw to osoby przypadkowe. Później, gdy goście już poznają kawiarnię, przychodzą celowo, umawiając się np. na spotkanie biznesowe czy towarzyskie.
Trzy formaty
Obecnie Cafe słodziak rusza z przygotowaniami do otwarcia kolejnego lokalu własnego, tym razem w Nowej Stacji w Pruszkowie. Tym razem będzie to kawiarnia bez własnych miejsc siedzących – ale tuż obok jest strefa food court galerii.
– Otwarcie przewidujemy na kwiecień – zapowiada Kamil Woźniak. – Prowadzimy też rozmowy z kandydatami na franczyzobiorców, szukamy lokalizacji dla franczyzowych lokali. Do wakacji chcielibyśmy osiągnąć liczbę 10 placówek.
Inwestycję w lokal franczyzodawca szacuje na 80-120 tys. zł. Wiele sprzętów franczyzobiorcy otrzymują od centrali w użyczenie, np. ciśnieniowy ekspres, młynek do kawy, zamrażarkę do lodów Mini Melts, które są w ofercie.
Inną możliwością jest wyspa handlowa. W tym przypadku należy liczyć się z inwestycją rzędu 60-100 tys. zł. To koszt z wyposażeniem i ogródkiem. Franczyzobiorcy mogą też zdecydować się na przyczepę gastronomiczną – będzie kosztować 118 tys. zł netto, ale można ją również wydzierżawić.
Miesięczne opłaty franczyzowe to 500 zł plus 2,5 proc. od obrotu.
Cafe Słodziak umożliwia również współpracę na zasadzie systemu partnerskiego. To oferta dla osób, które już prowadzą jakiś punkt gastronomiczny i chciałyby poszerzyć asortyment o ofertę kawową.
Wysokomarżowa oferta
W Cafe Słodziak goście mogą napić się kawy marki Costa. Oprócz tego w menu są ciasta, lody (mrożone ciekłym azotem oraz rzemieślnicze), bubble tea. Na sezon letni, oprócz klasycznych kaw do oferty wprowadzane są także kawy mrożone o różnych smakach, np. oreo, mojito czy coli z wiśnią.
– W każdym punkcie przewidujemy też uruchomienie tzw. kącika regionalnego, w którym można sprzedawać np. naleśniki czy gofry – wyjaśnia Kamil Woźniak. – Kandydatom na franczyzobiorców bardzo się ten pomysł podoba.
Franczyzodawca podkreśla, że oferta Cafe Słodziak jest skomponowana tak, aby trafiała do jak najszerszej grupy odbiorców.
– Coś dla siebie znajdą u nas i dzieci, i młodzież, i dorośli – dodaje Kamil Woźniak. – Do tego nasze produkty są wysokomarżowe. Np. koszt produkcji bubble tea to ok. 4 zł, a cena sprzedaży 19 zł. Równie wysoka marża jest w przypadku kawy.
WIZYTÓWKA CAFE SŁODZIAK
Sieć kawiarni.
- kwota inwestycji od 60 tys. zł
- 3 formaty sprzedażowe
- miesięczna opłata franczyzowa 500 zł plus 2,5 proc. od obrotu

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Każda z naszych kawiarni od pierwszego miesiąca przynosi zyski – zapewnia Kamil Woźniak, franczyzodawca Cafe Słodziak.
Własna kawiarnia to marzenie wielu osób. Jak ją otworzyć we franczyzie? Licencję na kawiarnię lub cukiernię udostępnia dużo konceptów.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Cafe Słodziak to nowy koncept franczyzodawcy marki Cukrem i Solą. Jakie są plany marki?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Patrycja Niedźwiecki prowadzi z mężem już trzy restauracje pod złotymi łukami. Jak wygląda franczyza Maka „od kuchni”?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
Czy bank to dobry biznes? Alior Bank przekonuje, że tak. Model biznesowy zakłada osiągnięcie rentowności w maksymalnie pół roku.
Własna pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Warto jednak zajmować się produkcją pieczarek w większej liczbie pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali
Dolci Sapori - Mniami
Jeżeli jesteś również poszkodowaną osobą przez tą firmę proszę o kontakt, do pozwu zbiorowego przeciwko tej firmie.
Dolci Sapori - Mniami
OSTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TĄ FIRMĄ !!!! Jako były franczyzobiorca mogę potwierdzić, że firma nie jest w żaden sposób wiarygodna, rzetelna ani godna zaufania....