Kawiarnia z Cafe Słodziak
W marcu koncept Cafe Słodziak powiększył się o kawiarnię w galerii handlowej na warszawskim Bemowie. Lokal ma stoliki wewnątrz, a oprócz tego na zewnątrz wyspę handlową, także z miejscami siedzącymi dla klientów.
– Kawiarnia wystartowała bardzo dobrze i od początku ma wysoką rentowność – podkreśla Kamil Woźniak, franczyzodawca Cafe Słodziak. – Lokale w galeriach handlowych mają tę przewagę, że od początku łatwiej im o klientów. Najpierw to osoby przypadkowe. Później, gdy goście już poznają kawiarnię, przychodzą celowo, umawiając się np. na spotkanie biznesowe czy towarzyskie.
Trzy formaty
Obecnie Cafe słodziak rusza z przygotowaniami do otwarcia kolejnego lokalu własnego, tym razem w Nowej Stacji w Pruszkowie. Tym razem będzie to kawiarnia bez własnych miejsc siedzących – ale tuż obok jest strefa food court galerii.
– Otwarcie przewidujemy na kwiecień – zapowiada Kamil Woźniak. – Prowadzimy też rozmowy z kandydatami na franczyzobiorców, szukamy lokalizacji dla franczyzowych lokali. Do wakacji chcielibyśmy osiągnąć liczbę 10 placówek.
Inwestycję w lokal franczyzodawca szacuje na 80-120 tys. zł. Wiele sprzętów franczyzobiorcy otrzymują od centrali w użyczenie, np. ciśnieniowy ekspres, młynek do kawy, zamrażarkę do lodów Mini Melts, które są w ofercie.
Inną możliwością jest wyspa handlowa. W tym przypadku należy liczyć się z inwestycją rzędu 60-100 tys. zł. To koszt z wyposażeniem i ogródkiem. Franczyzobiorcy mogą też zdecydować się na przyczepę gastronomiczną – będzie kosztować 118 tys. zł netto, ale można ją również wydzierżawić.
Miesięczne opłaty franczyzowe to 500 zł plus 2,5 proc. od obrotu.
Cafe Słodziak umożliwia również współpracę na zasadzie systemu partnerskiego. To oferta dla osób, które już prowadzą jakiś punkt gastronomiczny i chciałyby poszerzyć asortyment o ofertę kawową.
Wysokomarżowa oferta
W Cafe Słodziak goście mogą napić się kawy marki Costa. Oprócz tego w menu są ciasta, lody (mrożone ciekłym azotem oraz rzemieślnicze), bubble tea. Na sezon letni, oprócz klasycznych kaw do oferty wprowadzane są także kawy mrożone o różnych smakach, np. oreo, mojito czy coli z wiśnią.
– W każdym punkcie przewidujemy też uruchomienie tzw. kącika regionalnego, w którym można sprzedawać np. naleśniki czy gofry – wyjaśnia Kamil Woźniak. – Kandydatom na franczyzobiorców bardzo się ten pomysł podoba.
Franczyzodawca podkreśla, że oferta Cafe Słodziak jest skomponowana tak, aby trafiała do jak najszerszej grupy odbiorców.
– Coś dla siebie znajdą u nas i dzieci, i młodzież, i dorośli – dodaje Kamil Woźniak. – Do tego nasze produkty są wysokomarżowe. Np. koszt produkcji bubble tea to ok. 4 zł, a cena sprzedaży 19 zł. Równie wysoka marża jest w przypadku kawy.
WIZYTÓWKA CAFE SŁODZIAK
Sieć kawiarni.
- kwota inwestycji od 60 tys. zł
- 3 formaty sprzedażowe
- miesięczna opłata franczyzowa 500 zł plus 2,5 proc. od obrotu
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...