Pizza się nie przejadła
Polacy coraz rozważniej planują swoje wydatki i mniej spontanicznie sięgają do portfeli. Czy zmiany zachowań konsumenckich dotknęły w jakiś sposób waszą sieć?
Pandemia, a następnie kryzys i inflacja dotknęły branżę gastronomiczną. Widzimy jednak, że pozostajemy na bezpiecznej pozycji. Pizza, stanowiąca najważniejszy punkt naszej oferty, to od lat jedna z ulubionych potraw zamawianych przez polskich klientów. Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że w ciągu ostatniego roku dania tego spróbowało blisko 90 proc. Polaków. Taką samą liczbę wskazań miał kotlet schabowy. Pokazuje to siłę pizzy i fakt, jak mocno została zakorzeniona w świadomości mieszkańców naszego kraju. Nieustannie badamy jednak rynek i udoskonalamy naszą ofertę, w zależności od nowych trendów czy preferencji konsumentów. Jednym z takich elementów jest nieustanne wzbogacanie i modyfikacje naszego menu, np. w kontekście oferty sezonowej.
Czy pojawienie się nowego inwestora, czyli Orkli, wpłynęło na rozwój sieci i jej plany?
Obecnie mamy blisko 190 lokali w całym kraju. Wciąż chcemy się rozwijać, dlatego poszukujemy nowych partnerów franczyzowych, zarówno w dużych miastach, m.in. w Gdańsku, Grudziądzu, Krakowie, Kielcach, Poznaniu, Warszawie, we Wrocławiu, jak i małych miejscowościach. Co do nowego inwestora, to jego pojawienie pozwala przede wszystkim na wymianę wiedzy i doświadczeń oraz zaimplementowanie sprawdzonych rozwiązań na polskim rynku. Jednak wciąż będziemy działać jako Da Grasso, zachowamy wszystko, co dla marki istotne oraz będziemy ją sukcesywnie rozwijać.
W jak dużych miastach sprawdza się wasz koncept?
Jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje dotyczące miejsca otwarcia restauracji. Nasze lokale działają zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach. Wszystkie rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami opieramy m.in. na analizie rynkowej i potencjale sprzedażowym danego miejsca. Inwestujemy w narzędzia, które sprawiają, że taka analiza jest skuteczna. Chcemy, aby nasza oferta była dostępna dla jak największej liczby klientów, dlatego do współpracy zapraszamy partnerów ze wszystkich zakątków Polski.
Czy trudno dziś o lokale dla gastronomii?
Przez lata obecności na rynku wypracowaliśmy elementy, które są niezbędne do uruchomienia pizzerii. Nasi potencjalni franczyzobiorcy nie muszą posiadać konkretnego lokalu, który będzie przeznaczony na restaurację. Od samego początku aktywnie angażujemy się w poszukiwania najlepszego miejsca, w którym powstanie pizzeria Da Grasso. Nasz zespół pomoże znaleźć lokal, a następnie dobrać jego właściwą formę do potencjału miejsca.
Jak długo trwa przygotowanie restauracji do otwarcia?
Etap przygotowania restauracji do otwarcia trwa około sześciu miesięcy. Oczywiście czas ten może się zmieniać, w zależności od stanu technicznego lokalu czy innych uwarunkowań lokalnych. Nasza sieć wspiera franczyzobiorców na każdym etapie inwestycji. Począwszy od podjęcia decyzji o rozpoczęciu działalności, poprzez poszukiwanie miejsca i jego ocenę, analizę rynku lokalnego i potencjału sprzedażowego, po szkolenie personelu oraz pomoc przy otwarciu. Nasi franczyzobiorcy otrzymują dostęp do zakupów centralnych, know-how sieci oraz szerokiej gamy narzędzi sprzedażowych i marketingowych, sprawdzone przepisy, ale i sezonowe nowości. Dobre umowy z kontrahentami i mocne wsparcie promocyjne, zarówno na poziomie działa lokalnych, takich jak eventy czy kampanie targetowane – to kolejne ważne elementy współpracy. Ponadto wszystkie restauracje mogą każdego dnia liczyć na pełny kontakt z dedykowanym koordynatorem, który na bieżąco pomaga rozwiązać wszelkie problemy i odpowiada na pojawiające się pytania oraz wątpliwości.
Jak szybko restauracje stają się rentowne?
Odpowiedź na to pytanie jest złożona. Każdy lokal jest inny, a dodatkowo nie można w pełni porównać potencjału dwóch różnych miejscowości. Żaden biznes nie przynosi zysków od samego początku – zakładamy, że średnio w przypadku branży gastronomicznej okres ten może trwać około pół roku.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA DA GRASSO
Sieć pizzerii.
- blisko 190 restauracji
- kwota inwestycji 250-300 tys. zł netto
- opłata wstępna 12 tys. zł netto

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Zbudowanie biznesu od podstaw to duże wyzwanie, dlatego warto rozważyć sprawdzony model – franczyzę. Już 13-14 marca 2025 na PGE Narodowym w Warszawie odbędą się Targi Franczyza, podczas których poznasz gotowe pomysły na dochodowy biznes.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 13-14 marca na Targi Franczyza na PGE Narodowym i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Praktyczne warsztaty, konkretna wiedza ekspertów oraz sprawdzone modele biznesowe – to wszystko czeka na uczestników Targów Franczyza 2025.
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Na wiosennych Targach Franczyza nie zabraknie pomysłów na autonomiczne biznesy, w których technologia zdejmuje właścicielom z barków wiele obowiązków. Zapraszamy 13 i 14 marca!
Branża beauty i fitness ma mocną reprezentację na wiosennych Targach Franczyza. Widzimy się już 13 I 14 marca na PGE Narodowym!
Na wiosennych Targach Franczyza pojawi się wiele konceptów, które debiutują na polskim rynku franczyzowym. Przyjdź 13 i 14 marca na PGE Narodowy i sprawdź!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali