Kebab po polsku
Kebab to jedno z ulubionych dań Polaków. Marka Prosiak Polski Kebab&Fast Food postanowiła wykorzystać ten trend – ale w nieco zmodyfikowanej wersji.
– W naszych kebabach używamy wieprzowiny, a konkretnie karkówki. Mamy też wersję drobiową – wyjaśnia Marcin Ragus, franczyzodawca Prosiak Polski Kebab.
Z większym doświadczeniem
Prosiak Polski Kebab pojawił się na rynku w 2019 roku. To kolejne już podejście marki do franczyzy.
– Dwa lata temu, kiedy pierwszy raz ruszyliśmy z poszukiwaniem franczyzobiorców, odzew był całkiem spory. Ale mieliśmy wówczas tylko jeden własny lokal i stwierdziliśmy, że chcemy jeszcze rozbudować nasz know how i poszerzyć rynkowe doświadczenie – mówi Marcin Ragus. – Teraz mamy lokale w różnych lokalizacjach, w jednym nawet jest oferta łączona: kebab i pizzeria.
Dziś marka ma trzy lokale własne: dwa w Pruszkowie i jeden w warszawskiej dzielnicy Ursus. Dwa są w lokalizacji przyulicznej, jeden mieści się w galerii handlowej. Teraz Prosiak Polski Kebab szuka franczyzobiorców, którzy otworzyliby kolejne lokalizacje.
Prosiak Polski Kebab proponuje da formaty działalności – albo lokal stacjonarny, albo przyczepę gastronomiczną. Jeśli chodzi o przyczepę, franczyzobiorca kupuje ją we własnym zakresie, a franczyzodawca doradza, jak powinna zostać wyposażona, przekazuje kontakty do dostawców sprzętu.
– Nie trzeba jednak kupować wcale nowego sprzętu, można pracować na używanym – podkreśla Marcin Ragus. – Sam zaczynałem z używanym sprzętem. I wiem, że czasami nowe urządzenia psują się szybciej, niż używane porządnej produkcji. Można też sprzęt wziąć w leasing.
Minimalna inwestycja w przyczepę gastronomiczną to ok. 50 tys. zł. Natomiast – według szacunków franczyzodawcy – na otwarcie lokalu stacjonarnego trzeba przeznaczyć przynajmniej 30 tys. zł.
Szkolenie i wsparcie
Na początek koncept najchętniej otworzyłby punkty franczyzowe w Warszawie i okolicy. Franczyzobiorcy przejdą szkolenie w punktach własnych marki. Przedstawiciel franczyzodawcy przyjedzie też do nich na otwarcie i zostanie przez tydzień.
– Czuwamy nad pracownikami, pomagamy przy sprzedaży i obsłudze klientów, reagujemy, jeśli pojawią się jakieś problemy – zapewnia Marcin Ragus. – Wiem, że pierwsze dni po otwarciu wiążą się ze sporym stresem, dlatego chcemy wesprzeć franczyzobiorców zwłaszcza w tym okresie.
Do wszystkich punktów będą dostarczane z centrali sosy i mięso.
– To podstawa zapewnienia dobrej jakości naszych produktów – dodaje franczyzodawca.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci Prosiak Polski Kebab&Fast Food wynosi 10 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu. A ile można zarobić?
– W naszym punkcie na warszawskim Ursusie obroty sięgają nawet do 60 tys. zł. A jest czynny tylko od poniedziałku do piątku, po 9 godzin dziennie – informuje Marcin Ragus.
WIZYTÓWKA PROSIAK POLSKI KEBAB&FAST FOOD
Polska sieć kebabowni. Marka istnieje od 2019 roku. Serwuje kebaby z mięsem wieprzowym oraz drobiowym.
- 3 lokale własne
- jednorazowa opłata wstępna 10 tys. zł netto
- franczyzowa opłata miesięczna 5 proc. od obrotu
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Kebab w spolszczonej wersji to specjalność marki Prosiak Polski Kebab & Fast Food. Ile kosztuje franczyza tego konceptu?
Sobota 16 października to ostatni dzień Targów Franczyza 2021. Skorzystajcie z okazji, przyjdźcie do Pałacu Kultury i Nauki i wybierzcie biznes dla siebie!
15 października to kolejny dzień Targów Franczyza. Ci, którzy szukają pomysłu na biznes mają okazję spotkać w jednym miejscu przedstawicieli wielu znanych marek franczyzowych.
14 października to pierwszy dzień Targów Franczyza. Franczyzodawcy najbardziej prestiżowych marek czekają w PKiN na wszystkich zainteresowanych otwarciem własnego biznesu na licencji.
Lody, pizza, food truck czy restauracja? Jeśli myślisz o franczyzie w gastronomii, na Targach Franczyza spotkasz dawców licencji z różnych segmentów tego rynku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...