Kebab po polsku
Kebab to jedno z ulubionych dań Polaków. Marka Prosiak Polski Kebab&Fast Food postanowiła wykorzystać ten trend – ale w nieco zmodyfikowanej wersji.
– W naszych kebabach używamy wieprzowiny, a konkretnie karkówki. Mamy też wersję drobiową – wyjaśnia Marcin Ragus, franczyzodawca Prosiak Polski Kebab.
Z większym doświadczeniem
Prosiak Polski Kebab pojawił się na rynku w 2019 roku. To kolejne już podejście marki do franczyzy.
– Dwa lata temu, kiedy pierwszy raz ruszyliśmy z poszukiwaniem franczyzobiorców, odzew był całkiem spory. Ale mieliśmy wówczas tylko jeden własny lokal i stwierdziliśmy, że chcemy jeszcze rozbudować nasz know how i poszerzyć rynkowe doświadczenie – mówi Marcin Ragus. – Teraz mamy lokale w różnych lokalizacjach, w jednym nawet jest oferta łączona: kebab i pizzeria.
Dziś marka ma trzy lokale własne: dwa w Pruszkowie i jeden w warszawskiej dzielnicy Ursus. Dwa są w lokalizacji przyulicznej, jeden mieści się w galerii handlowej. Teraz Prosiak Polski Kebab szuka franczyzobiorców, którzy otworzyliby kolejne lokalizacje.
Prosiak Polski Kebab proponuje da formaty działalności – albo lokal stacjonarny, albo przyczepę gastronomiczną. Jeśli chodzi o przyczepę, franczyzobiorca kupuje ją we własnym zakresie, a franczyzodawca doradza, jak powinna zostać wyposażona, przekazuje kontakty do dostawców sprzętu.
– Nie trzeba jednak kupować wcale nowego sprzętu, można pracować na używanym – podkreśla Marcin Ragus. – Sam zaczynałem z używanym sprzętem. I wiem, że czasami nowe urządzenia psują się szybciej, niż używane porządnej produkcji. Można też sprzęt wziąć w leasing.
Minimalna inwestycja w przyczepę gastronomiczną to ok. 50 tys. zł. Natomiast – według szacunków franczyzodawcy – na otwarcie lokalu stacjonarnego trzeba przeznaczyć przynajmniej 30 tys. zł.
Szkolenie i wsparcie
Na początek koncept najchętniej otworzyłby punkty franczyzowe w Warszawie i okolicy. Franczyzobiorcy przejdą szkolenie w punktach własnych marki. Przedstawiciel franczyzodawcy przyjedzie też do nich na otwarcie i zostanie przez tydzień.
– Czuwamy nad pracownikami, pomagamy przy sprzedaży i obsłudze klientów, reagujemy, jeśli pojawią się jakieś problemy – zapewnia Marcin Ragus. – Wiem, że pierwsze dni po otwarciu wiążą się ze sporym stresem, dlatego chcemy wesprzeć franczyzobiorców zwłaszcza w tym okresie.
Do wszystkich punktów będą dostarczane z centrali sosy i mięso.
– To podstawa zapewnienia dobrej jakości naszych produktów – dodaje franczyzodawca.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci Prosiak Polski Kebab&Fast Food wynosi 10 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu. A ile można zarobić?
– W naszym punkcie na warszawskim Ursusie obroty sięgają nawet do 60 tys. zł. A jest czynny tylko od poniedziałku do piątku, po 9 godzin dziennie – informuje Marcin Ragus.
WIZYTÓWKA PROSIAK POLSKI KEBAB&FAST FOOD
Polska sieć kebabowni. Marka istnieje od 2019 roku. Serwuje kebaby z mięsem wieprzowym oraz drobiowym.
- 3 lokale własne
- jednorazowa opłata wstępna 10 tys. zł netto
- franczyzowa opłata miesięczna 5 proc. od obrotu
Marcin Ragus, franczyzodawca Prosiak Polski Kebab: / "W naszym punkcie na warszawskim Ursusie obroty sięgają nawet do 60 tys. zł. A jest czynny tylko od poniedziałku do piątku." ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z kuchnią gruzińską
/04.12.2025
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pięć otwarć w trzy miesiące
/09.12.2025
Karolina Chmiel w trzy miesiące otworzyła pięć placówek VeloBanku. Co ją skusiło w tej franczyzie?
Mariusz Mietelski po latach pracy w gastronomii zdecydował się wejść we współpracę z siecią Żabka. Jak ocenia z perspektywy czasu swoją decyzję?
Sieć Chorten przekroczyła już 3000 sklepów partnerskich, a tempo dołączania nowych punktów wciąż rośnie. Co o tym decyduje?
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali