Targi Franczyza: Zrób sobie firmę
Rynek DIY znajduje się w trendzie wzrostowym, który powinien utrzymać się do końca roku.
– Wiemy, że sektor nieruchomości przechodzi cykle koniunkturalne. Natomiast model franczyzowy Bricomarché nie opiera się tylko na sprzedaży materiałów budowlanych. Pozostałe kluczowe kategorie to ogród, majsterkowanie i dekoracje. Dlatego niezależnie od sytuacji na rynku, koncept Bricomarché jest w większym stopniu odporny na wszelkie wahania – przekonuje Bartłomiej Tarłowski, menedżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej Grupy Muszkieterów.
W pierwszym półroczu marka otworzyła 18 sklepów z 25 planowanych na cały rok, co dało liczbę 21 marketów w całej Polsce. Sprzedaż w nich wszystkich wyniosła 2,1 mld zł, co przełożyło się na 13,8 proc. wzrostu rok do roku. Sieć ma ambicje do końca tego roku stać się graczem numer trzy na rynku DIY. Kandydaci na franczyzobiorców przechodzą przez siedmioetapowy proces rekrutacji. Na jego końcu Komisja Zezwoleń, złożona z reprezentantów obecnych franczyzobiorców, podejmuje decyzję o przyjęciu kandydata do grupy Muszkieterów. Nowi franczyzobiorcy odbywają czteromiesięczne szkolenie.
– W większości przypadków przedsiębiorcy uruchamiają nowe placówki handlowe. Sieć nie weszła jeszcze w fazę sukcesji związanej z dochodzeniem do głosu drugiej generacji przedsiębiorców Bricomarché. Dlatego oferta sklepów do przejęcia jest niewielka – informuje Bartłomiej Tarłowski.
Od przyszłych franczyzobiorców Bricomarché oczekuje wniesienia wkładu własnego w wysokości min. 400 tys. zł, czyli nie mniej niż 20 proc. kosztów inwestycji, którą stanowią wyposażenie oraz prace wykończeniowe w lokalu. To kapitał zakładowy spółki z o.o., pod którą prowadzony będzie supermarket.
– Franczyzobiorcom zapewniamy dostęp do wypracowanego i stale udoskonalanego know-how, obejmującego każdą dziedzinę istotną w prowadzeniu własnego przedsiębiorstwa, tj.: handel, finanse, marketing czy kadry. Prowadzimy w tym celu szkolenia, zarówno teoretyczno-warsztatowe w siedzibie Grupy Muszkieterów, jak i praktyczne w wybranych punktach sprzedaży Bricomarché – wyjaśnia Bartłomiej Tarłowski.
Szkolenia przechodzą też pracownicy sklepów. Franczyzobiorcy mają zapewnione wsparcie regionalnego doradcy handlowego oraz innych przedsiębiorców, dostęp do zatowarowania, logistykę dostaw, narzędzia IT, działania marketingowe.
Marka Bricomarché najlepiej radzi sobie w miastach powiatowych, choć ma supermarkety także w takich miastach, jak Poznań czy Wrocław. Franczyzobiorcy mają prawo do wynagrodzenia za kierowanie spółką jako zarząd oraz do dywidendy od zysku netto uzyskanego w danym roku obrotowym. Nie dzielą się zyskiem z centralą, mimo iż Grupa Muszkieterów angażuje się finansowo w kształtowanie kapitału pierwotnego spółki.
Pracowita Mrówka
Grupa PSB zrzesza 407 małych i średnich rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 287 składach budowlanych, w 373 sklepach PSB Mrówka oraz w 78 PSB Profi.
– W 2024 roku uruchomiliśmy 16 marketów, a do końca roku planujemy jeszcze kilka otwarć – mówi Anna Kaminska, członek zarządu Grupy PSB Handel SA. – Po ośmiu miesiącach tego roku łączna sprzedaż Centrali PSB wzrosła we wszystkich grupach asortymentowych o 10 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Sprzedaż całej sieci PSB za pierwsze siedem miesięcy 2024 roku odnotowała wzrost o 3 proc.
Grupa PSB skupia się na otwieraniu marketów w miejscowościach powiatowych i gminach, choć posiada również sklepy w dużych aglomeracjach. Wprowadza także na rynek nowy format – PSB Mrówka Express, czyli małe, kompaktowe sklepy, oferujące bazowy asortyment DIY (zrób to sam), powstające w mniejszych miejscowościach i na obrzeżach dużych miast.
– Franczyzobiorca musi liczyć się z inwestycją w wysokości przynajmniej kilku milionów złotych. Najczęściej partner buduje sklep od podstaw, rzadziej adaptuje budynek pozyskany z rynku wtórnego – wyjaśnia Anna Kaminska. – Koszty inwestycji przy markecie PSB Mini Mrówka czy PSB Mrówka Express są znacznie niższe. Dla każdej nowej lokalizacji przygotowywana jest indywidualna kalkulacja.
Centrala gwarantuje franczyzobiorcom szkolenia przygotowujące do prowadzenia sklepu, wsparcie marketingowe (telewizja, radio, internet, gazetki promocyjne, ulotki, katalogi, eventy marketingowe).
– Partnerzy uzyskują dostęp do systemu informatycznego dostosowanego do potrzeb marketu, który umożliwia sprawną działalność operacyjną i przeprowadzenie szeregu analiz niezbędnych do skutecznego zarządzania PSB Mrówką – dodaje Anna Kaminska. – Oferujemy także analizę rynku i jego potencjału, biznesplan inwestycji, pomoc przy otwarciu sklepu, zakupie wyposażenia, konkurencyjne warunki handlowe u czołowych dostawców oraz szeroką ofertę asortymentową.
Grupa PSB ma jasno sprecyzowane oczekiwania wobec kandydatów na franczyzobiorców. Powinni dobrze znać lokalny rynek, mieć doświadczenie w handlu, stabilną sytuację finansową oraz zdolność do uzyskania kredytu inwestycyjnego i obrotowego. Centrala oczekuje od nich zaangażowania w prowadzenie sklepu PSB Mrówka, umiejętności dostosowania się do obowiązujących zasad współpracy w sieci oraz gotowości do realizacji przyjętej strategii działania.
Przeciętna PSB Mrówka realizuje roczny obrót na poziomie ok. 11 mln zł.
– W naszej sieci nie brakuje jednak obiektów o znaczenie wyższym poziomie obrotów – dodaje Anna Kaminska.
Przeczytaj więcej artykułów o Targach Franczyza 2024 w Pałacu Kultury i Nauki
- Targi Franczyza: Zdrowie i uroda popłacają
- Targi Franczyza: Apetyt na biznes
- Targi Franczyza: Biznes jest fit
- Targi Franczyza: Własny sklep spożywczy
- Targi Franczyza: Zyski z edukacji
- Targi Franczyza: Firma usługowa na licencji franczyzowej
- Targi Franczyza – 100 pomysłów na firmę
Wkład własny / Od przyszłych franczyzobiorców Bricomarché oczekuje wniesienia wkładu własnego min. 400 tys. zł, czyli nie mniej niż 20 proc. kosztów inwestycji. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pomysły na biznes w usługach – franczyzy, które zmieniają miasta
/21.10.2025
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
23-24 października w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbędą się Targi Franczyza. W tym artykule przyglądamy się wystawcom z branży fitness i beauty, takim jak np. Xtreme Fitness Gyms, Fit+, Depilacja.pl, Yasumi, Paradise Studio, F45.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Polacy coraz częściej sięgają po e-papierosy. Sklep z elektronicznymi papierosami można otworzyć we franczyzie. Czy to się opłaca?
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.