Polacy są w stanie coraz więcej płacić za atrakcyjny wygląd i modną fryzurę. W najnowszym numerze prezentujemy 10 pomysłów na salon fryzjerski i kosmetyczny. O tym, czy można wychować dziecko na prezesa mówi "Superniania", Dorota Zawadzka. Ponadto sprawdzamy, czy można założyć firmę bez własnego kapitału i czy warto inwestować we własne biuro. Otwieramy gabinet stomatologiczny, biuro architektoniczne i warzywniak.
 

W czerwcowym numerze 6/2008 (40)

Temat numeru

Uroda się opłaca
Polacy są w stanie coraz więcej płacić za atrakcyjny wygląd i modną fryzurę. Wygląda na to, że nadchodzi dobry czas na założenie salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego.

W przeglądzie rynku opisujemy firmy: Berendowicz & Kublin, Budny Hair Design, Camille Albane, Jean Louis David, Trendy Hair Fashion, Eric Stipa, Vacu Fit, Bailine i Glamour - Studio Paznokci.

Raport specjalny

Zarabianie na cudzej zabawie
Taniec z latynoskimi pięknościami, jazda quadami po lesie, rejs po Adriatyku. To nie scenariusz nowego filmu, ale propozycje na event, czyli wydarzenie, którego celem jest np. zintegrowanie zespołu. Na rynku działa coraz więcej firm zajmujących się organizacją tego typu imprez.

Moim zdaniem

Filantropia na sprzedaż
- Jakiś czas temu firma Procter and Gamble ogłosiła we Włoszech zbiórkę pieniędzy na budowę szpitala w Etiopii. Każdy klient, który kupił produkt i wraz z opakowaniem nadesłał tysiąc lirów, miał zagwarantowane, że firma wpłaci na szpital drugie tyle. Datki nadesłało 170 tysięcy osób, a sprzedaż firmy zwiększyła się o 7 procent - mówi Andrzej Blikle, prezes firmy A. Blikle, członek Europejskiej Akademii Nauk.

Przepis na biznes
- Zanim przedsiębiorca określi kapitał potrzebny do uruchomienia biznesu, powinien odpowiedzieć sobie na pytanie, w jakim obszarze firma ma funkcjonować: produkcji, handlu czy usługach - mówi Jacek Piotrowski, prezes Karen Notebook.

Fakty trendy

Przesyłka prosto z kiosku
Kolporter próbuje sił w kolejnych branżach. Dystrybutor prasy został kurierem i właścicielem saloników multimedialnych.

Zysk w bikini
Nastał dobry czas dla producentów i dystrybutorów bielizny – coraz więcej mieszkańców dużych i średnich miast decyduje się na zakupy w sieciowych salonach sprzedaży.

Biznes zaksięgowany
Kancelaria Auxilium planuje rozwój sieci franczyzowej. Do końca 2009 roku chce otworzyć pięć nowych placówek.

Finanse na osiedlu
Co miesiąc 10 nowych placówek – takie tempo rozwoju zakłada firma Intax Logistic, która od 2006 roku rozwija na polskim rynku Microbank, sieć pośredników finansowych.

Tanie minuty, drogi biznes
Banki, sieci handlowe, portale internetowe, a nawet producenci batonów – wszyscy oferują klientom usługi wirtualnych sieci komórkowych. Biznes jednak nie należy do najbardziej dochodowych. Po co zatem to robią?

Ponadto informacje o firmach i sieciach: Sfinks, Pachnąca Szafa, Emperia, Komfort, Dental Clinic Licence, W.Kruk, Vistula&Wólczanka oraz Leadership Management International (LMI).

Własny Biznes

Można wychować dziecko na prezesa
– Każdy, niezależnie od wykształcenia, może wychować dziecko, które gdy dorośnie, będzie kimś ważnym – mówi Dorota Zawadzka, prowadząca program Superniania emitowany w TVN.

Moja firma

Jaki dentysta, taki zysk
Nawet 100 tys. zł przychodów miesięcznie może mieć wielostanowiskowy prywatny gabinet dentystyczny. Pod warunkiem, że prowadzący go stomatolog ma duże doświadczenie i sporą grupę lojalnych pacjentów.

Szanse w straganie
Specjaliści uważają, że stragany i bazary wkrótce znikną z mapy handlowej Polski. Wbrew tym przewidywaniom, mają one wiernych klientów i nieźle prosperują.

Firma dobrze zaprojektowana
W zawodzie architekta bardziej niż wiedza i doświadczenie liczy się znajomość gustów klientów. Architekci, którzy projektując wnętrza, biorą pod uwagę upodobania jego właścicieli, nie będą narzekać na brak zamówień ani na kiepskie zarobki.

Biznes grosza wart
Co zrobić, gdy pieniędzy starcza nam tylko do pierwszego, a wewnętrznie czujemy, że biznes to nasze przeznaczenie. O możliwość założenia własnej firmy bez własnego kapitału zapytaliśmy przedsiębiorców i ekspertów z rynku finansowego.

Steki menedżera

Na rynku paliw zostaną tylko najsilniejsi
– Branża paliwowa to skomplikowany rynek. Konkurencja jest olbrzymia, a walka o każdego klienta niezwykle zacięta – mówi Marcin Okupniak, menedżer ds. rozwoju sieci partnerskiej w firmie Lotos Paliwa, spółce należącej do Grupy Lotos.

Wzrośnie spadnie

Rynek potrzebuje biur
Popyt na powierzchnie biurowe w dużych miastach rośnie średnio w tempie 20 proc. rocznie. Inaczej jest w przypadku powierzchni handlowych. Te coraz częściej powstają w średnich miastach.

Czy akcje jeszcze stanieją?
W maju na warszawskim parkiecie najlepiej radziły sobie największe spółki. Jednak zdaniem analityków z zakupami akcji warto wstrzymać się do IV kwartału 2008 roku.

Dobre rady

Ryzyko własne i pod sztandarem
Agencja, franczyza czy działanie na własną rękę? Każdy z tych wyborów ma swoje zalety.

Karta zwiększa obrót
Dobrze skonstruowane menu to połowa sukcesu. Druga połowa leży w umiejętnym przedstawieniu go klientom restauracji.

Katalog franczyz i systemów partnerskich

253 pomysły na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza terenem Polski:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Wszystkie zamówienia wysyłamy w pierwszy dzień roboczy po potwierdzeniu otrzymania zapłaty. Zamówienia lekkie (do 3 egz.) wysyłamy Pocztą Polską. Zamówienia cięższe (4 lub więcej egz.) wysyłamy kurierem Inpost. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski przez Pocztę Polską to zazwyczaj od 1 do 4 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę Polski to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. UWAGA: w okresie pandemii Poczta Polska może dostarczać przesyłki dłużej, dotyczy to zwłaszcza przesyłek zagranicznych, które mogą podlegać kwarantannie. Również nasze biuro funkcjonuje w ograniczonym zakresie, więc przesyłki mogą być nadawane z opóźnieniem. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK, Google Pay;
  • karty kredytowe: Visa, Mastercard (kredytowe, debetowe, biznesowe, Maestro),
  • przez bankowość internetową: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander;
  • tradycyjny przelew bankowy (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni);
  • zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48225608022.

Dane firmy

PROFIT system sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP: 5222550821, REGON: 016299073, KRS: 183748