Za Minutkę otwieram budkę

Tradis, dystrybucyjna część Grupy Handlowej Emperia, startuje z nowym systemem partnerskim pod nazwą Minutka. Koncept ma odpowiedzieć na potrzeby tych detalistów z rynku spożywczego, którzy cenią sobie zatowarowanie sklepów w formie Cash&Carry – czyli wyprawy do hurtowni na własną rękę.
- Dotychczas kierowaliśmy propozycję sieciowej współpracy głównie do klientów zaopatrujących się w kanale serwisowym (z dostawą) poprzez koncepty franczyzowe - Groszek, Euro Sklep, Lewiatan i Milea. Minutka jest alternatywą dla odbiorców preferujących samodzielne zaopatrzenie własnego sklepu w halach C&C Tradis – mówi Rafał Melanowicz, członek zarządu i dyrektor sprzedaży Tradis.
Jedynym wymogiem w stosunku do partnerów sieci ma być „utrzymanie przez nich określonego poziomu lojalności zakupowej”. To dość zagadkowy warunek. Według członków zarządu Tradisu wartość regularnych zakupów będzie indywidualnie ustalana z każdym partnerem. Co w zamian za lojalność oferuje dawca licencji?
- Prosty model współpracy: w zamian za utrzymanie określonego poziomu obrotów z halami C&C Tradis rewanżujemy się kupcom poprawą stałych rabatów, atrakcyjnymi promocjami oraz finansowaniem wizualizacji sklepu. Nie ingerujemy w poziom marżowania – mówi Tomasz Ciepłowski, dyrektor sprzedaży C&C Tradis.
Do końca roku ma powstać 120 punktów sieci. Opłata franczyzowa wyniesie 90 zł miesięcznie, a partnerzy będą mogli robić zakupy w 35 magazynach Cash&Carry na terenie całej Polski. Inaczej jednak niż w przypadku hal konkurencyjnego Makro Cash&Carry, ich oferta dostępna będzie tylko dla partnerów, a nie dla przedsiębiorców "z ulicy".
- Nie chcemy, by przy kasie spotkali się nasi klienci, czyli biorcy licencji Minutki, ze swoimi klientami, na co dzień robiącymi zakupy w Minutkach na osiedlu - tłumaczy Lesław Syguła, dyrektor rozwoju sprzedaży grupy Tradis.
Głównym narzędziem promocyjnym mają być umieszczane w placówkach plakaty reklamowe.
- Z naszych badań wynika, że zaledwie 20-30 proc. gazetek reklamowych, które trafiają do skrzynek na listy klientów, rzeczywiście jest przez nich zabieranych do domu, a nie od razu wyrzucanych. Dlatego w naszym przekonaniu plakaty w sklepach to bardziej efektywna forma reklamy – twierdzi Rafał Melanowicz.
Choć przez ostatnie pół roku rozwój Tradisu był niejako urzędowo zamrożony ze względu na umowę dotyczącą jego sprzedaży Eurocashowi, zarząd spółki nie zasypiał gruszek w popiele.
- Warunki porozumienia ze spółką Luisa Amarala nie pozwalały nam modyfikować istniejących konceptów, ale nie zabraniały pracy nad nowym systemem. Minutkę rozwijamy już od ponad roku, a placówki pilotażowe działają już w sześciu lokalizacjach – zdradza Lesław Syguła.
Wraz z rozwojem dyskontów z polskiego rynku FMCG (dóbr szybko zbywalnych) znikają tradycyjne sklepy spożywcze. W 2005 roku sklepów o powierzchni do 40 m2 było ponad 73 tys., dziś jest ich nieco ponad 51 tys. Zdaniem analityków rynku franczyza i systemy partnerskie mogą stać się jedyną szansą na przetrwanie dla mniejszych, regionalnych przedsiębiorstw z branży.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU





















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Piko24 to w pełni zautomatyzowane sklepy, nie wymagające zatrudniania pracowników. Marka chce rozwijać swoją sieć poprzez franczyzę.
Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
– Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
Dowiedz się, jak otworzyć sklep pod marką Żabka. Bezpłatny webinar dla cudzoziemców.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów