Frontem do klienta

Według badań BIG 86 proc. respondentów uznało, że zatory płatnicze są poważną przeszkodą w prowadzeniu działalności gospodarczej. A w ciągu ostatnich trzech miesięcy ocena zjawiska nieterminowych płatności uległa pogorszeniu. Czy partnerzy biznesowi, z którymi Państwo współpracujecie, spotykają się z tego typu problemem? Jak sobie z nim radzą i czy mają wsparcie ze strony sieci?
Jako firma budująca obiekty handlowe i oferująca lokale na wynajem staramy się prowadzić taką politykę finansową, która jest korzystna dla naszych partnerów. Czynsze są dostosowane do lokalizacji – nasi najemcy nie mają kłopotów z płatnościami, a co za tym idzie firma nie ma problemów z zatorami. Zdajemy sobie sprawę, że początki w branży handlowej mogą być trudne. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest uruchomienie biznesu w ramach franczyzy. System franczyzowy gwarantuje wsparcie w zakresie wiedzy i doświadczenia, a także obniżenie nakładów finansowych związanych z rozpoczęciem działalności. Wprowadzony na początku wakacji program „Pomysł na biznes” ma pomóc osobom, które chcą zadebiutować w roli franczyzobiorców. Ponadto dbamy o ekspansję biznesu naszych partnerów na terenie całego kraju, oferując obecnie lokale w kilkudziesięciu obiektach handlowych.
Czy jesteście Państwo zabezpieczeni na wypadek sytuacji kryzysowych dotyczących płynności finansowej? W jaki sposób?
Obecne inwestycje prowadzimy dzięki zgromadzonym przez lata środkom własnym, korzystamy także z dostępnych na rynku narzędzi finansowych w postaci kredytów. O finansowanie się nie martwimy, jest stabilne. Wysiłki skupiamy raczej na doprowadzeniu do perfekcji całego cyklu inwestycji. Od zainwestowania pierwszych pieniędzy w obiekt, po osiągnięcie pierwszych dochodów z czynszu. Mamy świadomość że nasz projekt jest duży, kapitałochłonny, ale absolutnie możliwy do realizacji. Chcemy być liderem rynku, a to wymaga i pracy i kapitału. Nie chcemy jednak wszystkiego zbudować na raz. W ciągu dziesięciu lat zamierzamy otworzyć do 2 tys. pasaży handlowych.
Jak Państwa zdaniem zmienia się handel w Polsce?
Przede wszystkim rynek jest coraz bardziej dojrzały. Obserwujemy super- i hipermarkety i wiemy, że ten segment nie może się już znacząco rozwinąć. Dlatego nasz koncept platformy dla handlu detalicznego ma przewagę, a do tego odpowiednio przygotowany i doświadczony zespół. Pracujemy bez względu na warunki panujące na rynku, ponieważ zagospodarowujemy niszę rynkową i jesteśmy pionierem w segmencie małych obiektów handlowych oferujących lokale pod specjalistyczne sklepy.
(awh)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
Sieć oferuje już cztery modele współpracy. Najnowszy z nich stawia na mniejsze lokale, niższe koszty inwestycji oraz minimalistyczny wystrój.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Żabka nie zwalnia i już ma 10 tys. franczyzobiorców. Okrągłą liczbę zamyka franczyzobiorczyni z Gliwic.
Bogusława i Paweł Bigos z marką Intermarché są związani od 15 lat. W ostatnim konkursie Top Franczyzobiorca zostali zwycięzcami w kategorii „Najszybszy wzrost w sieci”.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów