Język na licencji

Ireneusz Siwek, właściciel sieci Speak.pl
Szkoły Speak.pl uczą języków metodą bezpośrednią. W jaki sposób najlepiej ją scharakteryzować?
Metody bezpośrednie są na rynku edukacji językowej coraz popularniejsze. Nasz koncept Speak.pl Direct Method polega na przekazywaniu umiejętności posługiwania się obcym językiem w podobny sposób, jak poznaje się mowę ojczystą. Największy nacisk położony jest na konwersację, praktyczne użycie języka, na drugim miejscu stawiamy gramatykę.
To przypomina metodę Callana.
Metoda Callana należy do grupy metod bezpośrednich nauczania. Na początku naszej działalności również ją wykorzystywaliśmy, jednak zdecydowaliśmy się opracować własną koncepcję – nowocześniejszą, uwzględniającą ewolucję języka i zmiany w słownictwie. Metoda Callana przestała się rozwijać, a przecież wraz z rozwojem technologii nasz zasób słownictwa rośnie. Na dodatek Callan skoncentrowany był na języku angielskim, tymczasem my naszą metodą uczymy sześciu języków: angielskiego, niemieckiego, francuskiego, hiszpańskiego, włoskiego, rosyjskiego. Warto podkreślić, że metoda bezpośrednia sprawdza się bardzo dobrze w nauczaniu dzieci.
Sieć Speak.pl liczy obecnie 18 szkół zlokalizowanych w Warszawie. Jakie plany rozwoju i nadzieje wiązane są z franczyzą?
Zaobserwowaliśmy, że nasz koncept się sprawdza, dlatego chcemy go zaproponować partnerom franczyzowym. Zamierzamy udostępnić know–how i licencję na nauczanie naszą metodą. Już w tej chwili mamy dziewięć punktów franczyzowych. Jesteśmy również za granicą – m.in. na Słowacji i w Czechach. Nasza metoda i podręczniki wykorzystywane są też we Francji, Niemczech, Brazylii, Włoszech, Szwajcarii, Bułgarii i Irlandii. Na polskim rynku nie mamy konkretnych wymagań dotyczących lokalizacji franczyzowych szkół. Zależy nam na motywacji partnerów, oczywiście preferujemy osoby z doświadczeniem w branży edukacyjnej.
Czy w najbliższych latach konkurencja na rynku szkół językowych może uruchomić proces konsolidacji w ramach sieci franczyzowych, jak to ma miejsce na rynku spożywczym?
To jeden z możliwych scenariuszy. W tym biznesie podstawowe znaczenie ma marka. Coraz więcej szkół decyduje się na przystąpienie do sieci, by móc posługiwać się rozpoznawalnym szyldem. My oferujemy sprawdzoną metodę wspomaganą platformą e-learningową. Co ważne, umożliwiamy miesięczny system płatności, nie żądamy od klientów opłacania z góry całych semestrów, co jest niestety częstą praktyką na rynku.
Badanie EF Education First pokazało, że Polska jest na 10 miejscu w rankingu krajów, których obywatele dobrze znają język angielski. Jak pan komentuje ten wynik?
Trudno powiedzieć, jaka metodologia była stosowana w badaniu. Z mojego doświadczenia wynika jednak, że mamy jeszcze sporo do zrobienia w zakresie edukacji językowej. Na przykład w Indiach, kraju o bardzo dużych różnicach materialnych w społeczeństwie prawie każda osoba pracująca potrafi posługiwać się językiem angielskim. Daleko nam do takiego poziomu.
Rozmawiał (gum)
ZOBACZ W KATALOGU


























PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

SmartyKids poszukuje franczyzobiorców, którzy chcą poprowadzić własny biznes edukacyjny.
Early Stage rozwija ogólnopolską sieć szkół języka angielskiego w modelu franczyzowym. Własny biznes edukacyjny można tu rozpocząć już od 8 tys. zł – bez opłaty licencyjnej i bez konieczności posiadania lokalu.
Zaczynał jako uczeń, dziś prowadzi własną placówkę edukacyjną. Wiktor Drabczak pokazuje, jak doświadczenie z jednej strony biurka może zaprocentować po drugiej.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
– Popyt na korepetycje nie zwalnia, więc my przyspieszamy. Otwieramy nowe placówki w Polsce i wychodzimy za granicę – mówią Marta Lewandowska i Leszek Lewandowski, właściciele sieci Galileusz.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Żłobek
Hej! Chciałabym otworzyć żłobek- macie doświadczenia z jakąś franczyzą? Może jest tutaj jakis właściciel, który zechciałby ze mną porozmawiać nt. opłacalności...
Praca licencjacja - franczyza McDonald's
Piszę pracę licencjacką na temat franczyzy jako formy prowadzenia działalności gospodarczej na przykładzie McDonald 's. Bardzo proszę o wypełnienie ankiety...
Akademia Bystrzaka
Podłączam się do pytania.
Akademia Bystrzaka
Witam serdecznie Zastanawiam się nad Akademia Bystrzaka. Macie jakieś doświadczenia?
Wirtualna Asystentka?
Moja siostra i jest bardzo zadowolona. Z tego co wiem to swój poczatek miała po kursie Poli Sobczyk z Barand Assist. I potem zaangażowała się w to całkowicie i dziś...
Wirtualna Asystentka?
Czy ktoś może pracuje jako WA i może podzielić się opinią? Zastanawiam się nad taką pracą. Znalazłam kilka kursów od Poli Sobczyk właśnie dla Asystentek i wygląda...
Czy warto zainwestować w szkołę językową?
Moim zdaniem warto. Jestem pewien, że znajomość języka angielskiego na pewno ci się przyda w przyszłości. Znając jakiś język obcy możesz też starać się o lepszą...
Z korepetytora na dyrektora
Fajny artykuł o ciekawej historii. Trzeba przyznać, że pomysł jest dość oryginalny i na pewno jest na to zapotrzebowanie. Sama chodziłam na korepetycje z matmy, więc...