Gazeta z kawą i hot dogiem

Działająca od ponad 15 lat spółka Eurokiosk zarządza sieciami – Euro-Salon Prasowy, Eurokiosk, EuroCafe i Euro-Snack. Większość ze 150 punktów działa w zachodniej Polsce. Tomasz Pitak, dyrektor operacyjny Eurokiosk, przekonuje, że prowadzenie własnego salonu nie sprowadza się tylko do nudnej pracy na kilku metrach kwadratowych.
- W tym biznesie potrzebna jest przedsiębiorczość, optymizm, zdolności negocjacyjne oraz umiejętność organizowania pracy własnej i innych. Mimo że franczyzobiorca postępuje zgodnie z z procedurami zawartymi w podręczniku operacyjnym, na przykład w zakresie zwrotu prasy i ekspozycji wyrobów tytoniowych, to i tak musi wykazać się kreatywnością. Prowadzący salon prasowy, w oparciu o potrzeby lokalnego rynku, mogą poszerzyć ofertę o upominki, zabawki, a nawet hot dogi i kawę na wynos – wylicza Tomasz Pitak.
Minimalny kapitał na start potrzebny do otwarcia punktu sprzedaży wynosi 25-30 tys. zł. Do tego dochodzą jeszcze wydatki na pierwszy czynsz najmu i zakup kasy fiskalnej. Franczyzodawca przekazuje partnerowi obiekt wyposażony w meble i odpowiednio oznaczony, co zmniejsza nakłady startowe nawet o połowę. Franczyzobiorcy, którzy z powodzeniem prowadzą salon prasowy, bardzo często decydują się na obejmowanie kolejnych punktów sprzedaży. Wykorzystują w ten sposób zdobyte doświadczenie i wiedzę na temat potrzeb rynku, na którym działają.
- Na biznes „prasowy” decydują się zarówno starsi przedsiębiorcy, jak i ci z mniejszym doświadczeniem. Przeszkodą dla podpisania umowy franczyzowej bezpośrednio po studiach jest jedynie wysokość kapitału startowego. Nieoceniona w tym przypadku może okazać się pomoc rodziny albo środki zgromadzone w trakcie sezonowej pracy i staży podczas studiów. Salon prasowy może być również dodatkowym źródłem dochodu na emeryturze – twierdzi Tomasz Pitak.
Jak podkreśla menedżer sieci prowadzona działalność powinna pokrywać się z zainteresowaniami przedsiębiorcy. Jeśli salon prasowy to biznes, w którym nie czujemy się najlepiej spółka Eurokios przygotowała inne modele współpracy, w tym punkt małej gastronomii i kawiarnię.
(dw)

ZOBACZ W KATALOGU





















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Piko24 to w pełni zautomatyzowane sklepy, nie wymagające zatrudniania pracowników. Marka chce rozwijać swoją sieć poprzez franczyzę.
Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
– Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
Dowiedz się, jak otworzyć sklep pod marką Żabka. Bezpłatny webinar dla cudzoziemców.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Zajęcia pozalekcyjne to nie tylko język angielski. Przyjdź na Targi Franczyza i zobacz, jak wiele jest pomysłów na biznes w branży edukacyjnej.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów