Osoby, które planują przystąpić do sieci Abra powinny dysponować kwotą ok. 90 tys. zł. Tyle kosztuje remont i wyposażenie sklepu zgodnie z wytycznymi firmy
Dorota Placzyńska, menedżer ds. rozwoju sieci sklepów meblowych Abra.
Poniedziałek
20.05.2013
Abra organizuje spotkania biznesowe dla potencjalnych franczyzobiorców. O szczegółach opowiada Dorota Placzyńska z sieci sklepów meblowych Abra.
 

Mija pierwsze półrocze 2013 roku? Jak pani je ocenia pod względem rozwoju sieci sklepów meblowych Abra?
Jak dotąd udaje nam się realizować cele związane z rozwojem sieci w pierwszym półroczu. W maju podpisaliśmy trzy umowy franczyzowe, które oznaczają nowe otwarcia w czerwcu i w lipcu. Wcześniej, na wiosnę, pod szyldem Abry rozpoczęły działalność dwa sklepy. Podsumowując, można powiedzieć, że mamy już pięć nowych placówek i liczymy na kolejne otwarcia. Aktualnie, ze względu na atrakcyjność miast, chcemy pozyskać partnera franczyzowego szczególnie w Gnieźnie, Tczewie i w Inowrocławiu. W dniach 5–7 czerwca organizujemy tam spotkania dla kandydatów na franczyzobiorców sieci Abra. Zainteresowane osoby będą mogły spotkać się z nami bezpośrednio, poznać zasady prowadzenia sklepy meblowego na licencji Abry oraz korzyści z inwestycji w nasz koncept franczyzowy.

Gdzie najczęściej Abra otwiera swoje sklepy na licencji? Na jakiej podstawie wybiera lokalizacje?
Interesują nas miasta od 30 do 100 tys. mieszkańców. Każdą lokalizację starannie oceniamy pod kątem powodzenia inwestycji. Przy wnikliwej selekcji lokalizacji, szczególną uwagę zwracamy na to, by dochody z prowadzonego sklepu pozwalały na utrzymanie pozycji rynkowej i były satysfakcjonujące dla naszych partnerów. System sprawdza się w mniejszych miejscowościach, co potwierdza rosnąca liczba multibiorców, którzy drugą placówkę otwierają zazwyczaj po ok. pół roku od otwarcia pierwszej. Aktualnie w ramach sieci Abra funkcjonuje 13 placówek franczyzowych, z czego 9 sklepów należy do multibiorców.

Ile wynosi kwota inwestycji w sklep franczyzowy Abra?
Osoby, które planują przystąpić do sieci Abra, powinny dysponować kwotą ok. 90 tys. zł. Tyle kosztuje remont i wyposażenie sklepu zgodnie z wytycznymi firmy. Na ekspozycję sklepu sieć udziela partnerowi nieoprocentowanego kredytu na 12 miesięcy. Abra nie pobiera opłaty marketingowej, a opłata bieżąca wynosi 500 zł plus 3 proc. od cen zakupu.

rozmawiała (mk)