Town&Country kładzie fundamenty

W cenie małego mieszkania w centrum miasta można mieć dom z ogródkiem na jego obrzeżach. Tylko w ubiegłym roku wydano 75923 pozwoleń na budowę, w tym 73126 na budynki jednorodzinne.
Poniedziałek
01.07.2013
Coraz mniej osób samodzielnie buduje dom. To szansa dla partnerów firmy budowlanej Town&Country.
 

Marka Town&Country powstała w 1997 roku w Niemczech. Od tamtego czasu firma wybudowała łącznie ponad 20 tys. domów w czterech krajach. Oprócz Polski i Niemiec, koncept jest rozwijany również w Austrii i Holandii. W Europie działa już ponad 320 partnerów franczyzowych sieci, z czego czterech na terenie naszego kraju.

- Sieć rozwijamy powoli. Nie jest to jednak spowodowane brakiem zainteresowania naszą licencją, lecz rozważnym dobieraniem partnerów. Zależy nam na tym, aby jakość świadczonych usług była jak najwyższa - mówi Dietmar Krywald, prezes spółki HS-Solid Polska, licencjonowany franczyzodawca Town&Country. - W ostatnim czasie skupiliśmy się bardziej na sprzedaży domów, dzięki czemu na tej płaszczyźnie są już zauważalne postępy.

Franczyzobiorcy Town&Country zajmują się nie tylko sprzedażą domów, ale także ich budową oraz pomagają w znalezieniu odpowiedniej działki budowlanej, jak i uzyskaniu finansowania inwestycji. By zostać partnerem sieci trzeba posiadać doświadczenie w branży budowlanej i znać realia lokalnego rynku. Wymagany jest także kapitał i lokal na biuro. Franczyzodawca nie podaje wysokości inwestycji, gdyż jest ona ustalana podczas indywidualnych spotkań. Samo biuro powinno znajdować się niedaleko od centrum miasta i mieć dostęp do parkingu.

- W tym roku udało nam się pozyskać jednego franczyzobiorcę, który intensywnie rozpoczął swoją działalność pod naszą marką – dodaje Dietmar Krywald. - Nasi dotychczasowi partnerzy są w stanie obsłużyć klientów w większości województw w Polsce. Pozyskiwanie nowych franczyzobiorców nie jest naszym priorytetem, co nie zmienia faktu, że z każdym kandydatem prowadzimy rozmowy.

Wysokie ceny mieszkań sprawiają, że wielu Polaków myśli o budowie własnego domu. Według przedstawicieli sieci Town&Country, rynek budowlany w Polsce charakteryzuje się długim czasem realizacji i nieprzewidzianym kosztem inwestycji. Jednocześnie coraz mniej osób ma czas i ochotę samodzielnie doglądać budowy i załatwiać wszystkie formalności. Tu szansę rozwoju widzi niemiecki koncept, gdyż coraz częściej Polacy idą w ślady mieszkańców krajów zachodnich, w których zazwyczaj wszystkie prace związane z budową wykonuje jedna firma.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz