Standardy pod kontrolą
Sylwia Trzebiatowska, menedżer ds. rozwoju sieci Flormar
Jak wygląda sytuacja na rynku kosmetycznym? Czy polscy sprzedawcy kosmetyków mają więcej powodów do radości, czy raczej do obaw?
Polski sektor kosmetyczny nie odróżnia się swą strukturą od pozostałych europejskich rynków kosmetycznych. Jednak pomimo spowolnienia gospodarczego, które dotyka całą Europę, na przestrzeni ostatnich kilku lat rynek kosmetyczny w Polsce rośnie. Ponadto są prognozy, że będzie on rozwijać się u nas szybciej, niż w pozostałych krajach europejskich. Dla Polaków obecnie najważniejsza jest cena. Niewątpliwie największy wpływ mają na to dyskonty, które aby przyciągnąć klienta zaniżają ceny produktów znanych marek kosmetycznych. Aby móc z nimi konkurować należy dostosować się możliwości finansowych klienta, dając mu produkty wysokiej jakości przy relatywnie niskiej cenie. Ważne są również wysokie standardy obsługi i sprawdzony sposób zarządzania, który w większości oferują sieci handlowe.
Sieć Flormar liczy obecnie 12 placówek. Kiedy planowane są kolejne otwarcia?
Najbliższe zaplanowane jest już na 1 września. Nowy sklep powstaje w warszawskiej galerii Atrium Promenada. Kolejny punkt ruszy na przełomie września i października, a do końca roku chcemy uruchomić kolejne dwie placówki. Cały czas poszukujemy dogodnych lokalizacji w dużych miastach takich jak Poznań, Warszawa, Lublin, Bydgoszcz i Szczecin.
W jakich miejscach stoiska z kosmetykami Flormar radzą sobie najlepiej?
Preferujemy miejscowości liczące więcej niż 150 tys. mieszkańców i to wyraźnie widać po naszych lokalizacjach. Gdańsk, Kraków, Wrocław, Łódź, Warszawa, Częstochowa, Białystok – w tych miastach działamy, ale to nie oznacza, że ograniczamy się wyłącznie do metropolii. Nieliczne lokalizacje odbiegają od tej reguły, jak chociażby Suwałki i Konin. Ostateczna decyzja dotycząca wyboru konkretnej lokalizacji podejmowana jest na podstawie różnych czynników na przykład: wskaźnik bezrobocia, usytuowanie i przepustowość galerii handlowej, koszty najmu i konkurencja.
Oprócz działań związanych z rozwojem sieci sprzedaży Flormar pracuje również nad zmianą modelu zarządzania oraz ujednoliceniem standardów panujących na stoiskach franczyzowych z tymi, które obowiązują w punktach własnych. Dlaczego zdecydowaliście się na podjęcie takich działań?
Do tej pory stoiska partnerskie rządziły się swoimi prawami. Wynikało to głównie z konstrukcji umowy partnerskiej, który były mało zobowiązujące. Niestety taka forma współpracy nie sprawdziła się, ponieważ słabsza jakość obsługi i brak utrzymywania pełnego zatowarowania na niektórych stoiskach partnerskich przekłada się na wizerunek całej sieci. Ta sytuacja nauczyła nas, że wszędzie muszą obowiązywać te same wysokie standardy jakości, które do tej pory obowiązywały w naszych punktach. Obecnie wprowadzamy jednolite zasady. W większości stoisk firmowych obowiązują jednakowe akcje promocyjne i wyprzedaże. Mając na względzie zadowolenie klienta dążymy do osiągnięcia jak najwyższych standardów obsługi systematycznie szkoląc personel. Naszym najważniejszym celem jest zaoferowanie klientom najwyższej jakości produktu dostosowanego do ich oczekiwań.
Rozmawiała (mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...