Chemia między franczyzobiorcą i dawcą

Pod logo Granulek działają na razie dwa sklepy własny - w Lublinie i Krakowie, w których klienci mogą zaopatrzyć się w chemią gospodarczą, sprowadzaną głównie z Anglii, Niemiec i Holandii. Koncept dedykowany jest miastom powiatowym oraz większym. W mniejszej miejscowości liczba potencjalnych klientów może być za mała. W przypadku większych miast idealną lokalizacją do prowadzenia biznesu będzie duże osiedle. Mimo że centrala firmy znajduje się w Lublinie, franczyzodawca nie widzi przeszkód w realizowaniu dostaw do najdalszych zakątków Polski, ponieważ dostawcy pochodzą z różnych regionów naszego kraju.
Polacy od lat są przeświadczeni o wyższej jakości Zachodniej chemii gospodarczej w porównaniu do rodzimej, dlatego z dużą dozą ostrożności można powiedzieć, że koncept może się sprawdzić na naszym rynku.
- Zachęcam, żeby każdy sam porównał skuteczność detergentów z Zachodu i z naszego rynku. Nasze doświadczenie mówi, że zdecydowana większość konsumentów widzi różnicę, oczywiście na korzyść zagranicznych środków czystości. Ja sam osobiście od trzech lat piorę tylko w zachodnich żelach do prania - twierdzi Jan Staniewicz, menedżer rozwoju sieci. - Znamy również wyniki różnych badań i testów konsumenckich, które pokazują, że detergenty z Europy Zachodniej są skuteczniejsze od rodzimych. Natomiast koncerny produkujące dane marki twierdzą, że jakość obu jest taka sama, różnica jest wyłącznie w wielkości dozowania – przy produktach dedykowanych na rynek polski producenci zalecają zazwyczaj 100 gram detergentu na standardowe pranie, a na przykład w Niemczech – 75 gram.
Kwota inwestycji w biznes wynosi ok 50 tys. zł i wystarczy na wyposażenie oraz zatowarowanie sklepu chemicznego. Partner przechodzi szkolenia, które dotyczą zarówno spraw merytorycznych (podział detergentów). jak i biznesowych – budowanie relacji z klientem, skuteczna promocja, merchandising, zarządzanie zapasami, analiza wskaźników biznesowych. Przedsiębiorca otrzymuje również pomoc w aspektach prawnych i księgowych.
Na rynku pojawiły się ostatnio sklepy z detergentami sprzedawanymi na wagę. Granulek prowadzi sprzedaż wyłącznie oryginalnie zapakowanych produktów. - Nie sprzedajemy i nie planujemy sprzedawać produktów „na wagę”. Chcemy, aby nasz klient otrzymywał produkt w oryginalnym opakowaniu. Wtedy wszyscy mamy pewność, co jest przedmiotem handlu. Nasze sklepy zaopatrujemy tylko w produkty od sprawdzonych dostawców, w oryginalnych opakowaniach. Podstawowym wyróżnikiem sklepów Granulek jest to, że oferujemy bardzo dużo nowości z kategorii pranie i płukanie. Są to produkty, które najczęściej nie miały jeszcze swojej premiery na polskim rynku - dodaje Jan Staniewicz.
(dw)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Zaczynaliśmy od kilku małych sklepów w okolicach Tarnogrodu – mówią Jan i Patryk Łebko, ojciec i syn, którzy wspólnie prowadzą rodzinny biznes w modelu Powered by Kramp.
– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
Powołano nową Radę Franczyzobiorców Żabki na kolejną kadencję. Rada wyłaniana jest co dwa lata i pełni kluczową rolę we współpracy przedsiębiorców z centralą.
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło swój sklep. W tym roku liczba jego uczestników będzie jeszcze większa.
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów