Bialcon solo i w towarzystwie

Grupa Bialcon jest producentem odzieży damskiej łączacym ofertę strojów eleganckich i casualowych. Firma powstała w 1995 roku w Białej Podlaskiej, gdzie obecnie znajduje się jej siedziba i zakład produkcyjny. Założycielką Bialcon jest Barbara Chwesiuk, z wykształcenia ekonomistka po warszawskiej SGH, dziś główna projektantka sieci.
- Gdy zaczynaliśmy przygodę z modą 20 lat temu byliśmy małym zakładem i celowaliśmy z produkcją głównie w punkty multibrandowe. Zatrudniliśmy kilka szwaczek, jeżdziliśmy po Polsce i sprzedawaliśmy towary różnym sklepom. Pierwszy salon pod własnym szyldem otworzyliśmy w 2000 roku, 6 lat później wprowadziliśmy franczyzę – mówi Jakub Chwesiuk, kierownik działu marketingu Bialcon.
Obecnie sieć liczy 3 sklepy własne, 40 franczyzowych i 20 działających w systemie partnerskim, czyli w sklepach multibrandowych, gdzie Bialcon jest marką wiodącą. Ubrania z logo firmy można też dostać w innych salonach multibrandowych. Najwięcej punktów pod szyldem Bialcon funkcjonuje na Mazowszu, w Wielkopolsce i na Dolnym Śląsku, Większosć z nich działa na ulicach handlowych, niektóre znajdują się w centrach handlowych, m.in. w katowickiej Silesii i lubelskim Olimpie. - Do tej pory preferowaliśmy lokalizacje „w mieście”, ale teraz kładziemy nacisk na centra handlowe. Dziś mamy 10 punktów w galeriach i chcemy podwoić tę liczbę – mówi Jakub Chwesiuk.
Więcej o wymaganiach lokalowych oraz wsparciu, jakiego Bialcon udziela swoim franczyzobiorcom przeczytasz na portalu lokalnabiznes.pl
Potencjalny franczyzobiorca Bialcon powinien posiadać lokal o powierzchni co najmniej 50 m2 w mieście powyżej 50 tys. mieszkańców. W kwocie 50 tys. zł zamyka się koszt aranżacji lokalu (obejmujący zakup kasy, mebli, oświetlenia, manekinów, ale koszty prac budowlanych już nie). W pakiecie franczyzowym znajduje się także oznakowanie salonu, materiały marketingowe i system komputerowy. Centrala nie pobiera opłat licencyjnych. Franczyzobiorca i jego pracownicy mogą skorzystać ze szkoleń organizowanych co 6 miesięcy. Warsztaty obejmują kwestie sprzedaży, obsługi klienta, visual merchandising i stylizacji.
(mt)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Podkuwacz to obecnie poszukiwany fachowiec, na rynku nie ma ich wielu. Tymczasem odpowiednie podkowy są dla konia tym, czym buty dla człowieka, dlatego m.in. właściciele stajni czy ośrodków jeździeckich poszukują specjalistów w tej branży.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...