Franczyza w świetle jupiterów
Przedsiębiorstwo Handlowe A-T SA jest jedną z nielicznych firm specjalizujących się w sprzedaży oświetlenia na licencji. Pod logo firmy działa 99 placówek w trzech formatach – 67 sklepów z elektryką i oświetleniem, 28 hurtowni elektrycznych i 4 salony z oświetleniem pod nazwą Fabryka Światła. Już wkrótce A-T przekroczy liczbę stu punktów otwierając swoje placówki w Kołobrzegu, Skarżysku-Kamiennej, Ostrowcu Świętokrzyskim, Lęborku. Dzięki obecności na październikowych Targach Franczyzy A-T planuje zwiększyć udział placówek franczyzowych. Firma już teraz prowadzi 19 sklepów w systemie ajencyjnym, a w 2020 roku ma działać ponad 200 punktów pod logo A-T w całej Polsce.
- Naszą ofertę współpracy kierujemy do osób zainteresowanych prowadzeniem sklepu elektryczno-oświetleniowego, do już istniejących sklepów elektryczno-oświetleniowych oraz do przedsiębiorców działających w branży wyposażeniowej, którzy myślą o dywersyfikacji swoich źródeł przychodów. W tym drugim przypadku warunkiem jest jednak dobrze funkcjonujący dotychczasowy biznes, który nie będzie ograniczał zaangażowania partnera w nową działalność – wyjaśnia Piotr Matluch, dyrektor ekspansji Przedsiębiorstwa Handlowego A-T SA. – Nasi franczyzobiorcy otrzymają wsparcie logistyczne oraz możliwość wzbogacenia oferty handlowej, a tym samym istotne poprawienie konkurencyjności na rynkach lokalnych. Pomoże w tym szeroka oferta towarowa dostępna od ręki w naszym magazynie centralnym w atrakcyjnych cenach zakupu.
Branża wykończeniowa przeżywa dobry okres. To zasługa rosnącej liczby oddawanych do użytku mieszkań. Według GUS w 2013 roku Polacy dostali klucze do blisko 150 tys. mieszkań. Poza tym ci, którzy własne M już posiadają, co kilka, kilkanaście lat decydują się na remonty. Biznes napędza także powierzchnia komercyjna, której nad Wisłą mamy już ponad 11 mln m2. Potwierdzeniem powyższych danych są przychody A-T, które wzrosły ze 126 mln zł w 2006 roku do blisko 400 mln zł w 2013 roku.
- W ostatnich latach widocznym trendem w niektórych segmentach rynku jest większe zainteresowanie indywidualnych przedsiębiorców przyłączeniem się do znanych sieci. Przemawia za tym rozpoznawalność marki i siła dużego gracza. Tak dzieje się m.in. na rynku aptecznym i spożywczym. Przewidujemy, że w najbliższym czasie podobnie będzie w naszej branży. Dlatego firmy lokalne, które planują swój rozwój, będą szukały wsparcia silniejszych partnerów, takich jak A-T – twierdzi Piotr Matluch.
(dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Bricomarché otworzyło sklep franczyzowy w Myszkowie
/01.11.2025
W Myszkowie otwarto pierwszy supermarket Bricomarché. Placówka działa w parku handlowym i jest prowadzona przez nowych franczyzobiorców Grupy Muszkieterów – Emilię Andrysiak-Jachowską i Krzysztofa Jachowskiego. To 223. sklep sieci w Polsce i 18. na Śląsku.
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Sieć Bricomarché świętuje 25 lat obecności w Polsce i zapowiada przyspieszenie rozwoju. Do 2030 roku planuje podwojenie obrotów, zdobycie 20 proc. udziału w rynku i rozbudowę sieci do 400 sklepów.
Grupa PSB otworzyła 400. sklep Mrówka. I zapowiada, że to nie koniec ekspansji.
Kamil Nowak zdobył nagrodę Top Franczyzobiorca w kategorii doradca marki. Co takiego zrobił dla sieci PSB Mrówka?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.