Czerwona Torebka podkręca tempo

Założona w 2007 roku grupa handlowa Czerwona Torebka zarządza trzema konceptami: siecią sklepów convenience Małpka Express, księgarniami Merlin.pl oraz dyskontami pod szyldem Czerwona Torebka. Ostatnia z wymienionych sieci powstała pod koniec ubiegłego roku, a na początku października świętowała 20-te otwarcie. Nowy dyskont uruchomiono w Kluczborku. Czerwona Torebka działa już w 12 województwach, ale najsilniejszą reprezentację ma w Wielkopolsce, gdzie jest obecna w Poznaniu, Lesznie oraz Wolsztynie. Franczyzodawca zapowiada, że o kolejnych otwarciach usłyszymy jeszcze w przed sezonem świątecznych zakupów. Więcej szczegółów można znaleźć w artykule "Gdzie się zmieści Czerwona Torebka?" na portalu lokalnabiznes.pl
Firma cały czas prowadzi też prace nad rozwojem konceptu Małpka Express. Ostatnio franczyzodawca rozszerzył ofertę gastronomiczną o świeże przekąski, m.in. kanapki, sałatki czy jogurty. Gotowe dania będzie można zjeść na miejscu w Strefie Cafe. Obecnie nowy asortyment testowany jest w 13 poznańskich sklepach należących do sieci, ale stopniowo będzie wprowadzany do wszystkich placówek.
- Kanapki, sałatki czy jogurty to oferta dla osób, którym zależy na szybkim, ale pożywnym i zdrowym posiłku np. podczas przerwy w pracy czy w szkole – mówi Przemysław Mroczek, dyrektor departamentu marketingu spółki Małpka.
Sklepy Małpka Express rozwijają się w systemie partnerskim. W odróżnieniu od franczyzy, taka forma współpracy nie wymaga od partnera wnoszenia opłaty wstępnej, co znacznie ogranicza koszty rozpoczęcia działalności. Każdy z partnerów dostaje od operatora sieci wyposażoną placówkę handlową, wsparcie techniczne i marketingowe oraz gwarantowane miesięczne wynagrodzenie z dodatkowymi premiami motywacyjnymi. Sklepy oferują asortyment spożywczo-monopolowy, składający się z ok. 2,5 tys. indeksów produktowych.
Mimo intensywnego rozwoju, Grupa Handlowa Czerwona Torebka już od kilku kwartałów pozostaje pod kreską. Pierwsze półrocze spółka zamknęła stratą w wysokości 67 mln zł, choć jej przychody wzrosły trzykrotnie w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej i sięgnęły 146 mln zł. Przedstawiciele Torebki zapewniają jednak, że sytuacja jest pod kontrolą, a strata to wynik inwestycji.
- Wszystkie nasze projekty handlowe rozwijają się zgodnie z biznesplanem. Na obecnym etapie rozwoju wysiłki koncentrujemy na zapewnieniu płynności finansowej i intensywnej ekspansji naszych formatów handlowych w nadchodzących miesiącach - komentuje Roland Czechmanowski, dyrektor finansowy Czerwonej Torebki.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
Sieć oferuje już cztery modele współpracy. Najnowszy z nich stawia na mniejsze lokale, niższe koszty inwestycji oraz minimalistyczny wystrój.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Żabka nie zwalnia i już ma 10 tys. franczyzobiorców. Okrągłą liczbę zamyka franczyzobiorczyni z Gliwic.
Bogusława i Paweł Bigos z marką Intermarché są związani od 15 lat. W ostatnim konkursie Top Franczyzobiorca zostali zwycięzcami w kategorii „Najszybszy wzrost w sieci”.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów