IKEA - nie, a Duka tak
W branży „dla domu i ogrodu” rzadko się zdarza, żeby franczyzę oferowała firma, która dopiero pojawiła się na rynku. Duka ma kilkunastoletnie doświadczenia w Polsce oraz ponad 50-letnie na świecie. W tym roku zdecydowała się na sprzedaż licencji na biznes. Pochodząca ze Szwecji marka zarządza w Polsce 33. sklepami własnymi oferującymi wyposażenie i akcesoria do kuchni. Franczyzodawca wprowadził na rynek także drugi, komplementarny koncept pod nazwą House&More z luksusowymi meblami do domu oraz ogrodu.
- Niedawno uruchomiliśmy salon sprzedaży w Galerii Warmińskiej w Olsztynie, który łączy w sobie oba koncepty. Również w takiej wersji można nawiązać z nami współpracę franczyzową. Poszukujemy partnerów w miastach powyżej 60 tys. mieszkańców, którzy otworzą sklep o powierzchni minimum 100 m2 w centrum handlowym lub przy ruchliwej ulicy – mówi Maciej Tolewski, account manager House&More.
Duka działa w systemie depozytowym, co oznacza, że partner płaci franczyzodawcy za towar dopiero po jego sprzedaniu. Umowa współpracy zawierana jest na pięć lat. Inwestycja w biznes wynosi minimum 80 tys. zł.
Z badań GfK Polonia, wynika, że już 30 proc. Polaków produkty związane z remontem i urządzaniem wnętrz kupuje w sklepach internetowych. Powód? Niższe ceny, duży wybór i łatwy dostęp do szerokiej bazy artykułów. W ten sposób oszczędzamy nie tylko pieniądze, ale i czas. Dlatego coraz więcej firm z branży decyduje się sprzedawać swoje produktów zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Tak samo jest w przypadku Duki, która w swoim sklepie internetowym, oprócz mebli i akcesoriów, oferuje także szwedzkie przysmaki. Zamówienie można odebrać w każdym ze sklepów stacjonarnych.
- W przypadku zamówienia mebli z oferty katalogowej, których nie ma w danej chwili w sklepie, czas oczekiwania na ich dostawę wynosi do dwóch miesięcy – dodaje Maciej Tolewski.
Sprzedaż w sklepach z wyposażeniem dla domu zależy w dużej mierze od liczby nowo oddanych inwestycji. Zwykle mówi się o mieszkaniach wybudowanych przez dużych deweloperów. Okazuje się jednak, że w statystykach liczby oddanych do użytku lokali mieszkalnych, których w minionym roku było 146 tys., dominują indywidualni inwestorzy. Według danych GUS za 2013 rok jest ich 55,5 proc., podczas gdy deweloperzy zbudowali w tym czasie niespełna 40 proc. mieszkań. Pozostałe 5 proc. zawdzięczamy aktywności na rynku budowlanym samorządów, zakładów pracy i spółdzielni. Co to oznacza? Że Polaków stać na zbudowanie domu, których w naszym kraju średnia wartość wraz z terenem pod budowę wynosi średnio ponad pół miliona złotych. A jeśli są w stanie tyle zainwestować we własne cztery ściany, stać ich również na wyposażenie, także w sklepach z luksusowymi meblami. (dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Bricomarché otworzyło sklep franczyzowy w Myszkowie
/01.11.2025
W Myszkowie otwarto pierwszy supermarket Bricomarché. Placówka działa w parku handlowym i jest prowadzona przez nowych franczyzobiorców Grupy Muszkieterów – Emilię Andrysiak-Jachowską i Krzysztofa Jachowskiego. To 223. sklep sieci w Polsce i 18. na Śląsku.
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Sieć Bricomarché świętuje 25 lat obecności w Polsce i zapowiada przyspieszenie rozwoju. Do 2030 roku planuje podwojenie obrotów, zdobycie 20 proc. udziału w rynku i rozbudowę sieci do 400 sklepów.
Grupa PSB otworzyła 400. sklep Mrówka. I zapowiada, że to nie koniec ekspansji.
Kamil Nowak zdobył nagrodę Top Franczyzobiorca w kategorii doradca marki. Co takiego zrobił dla sieci PSB Mrówka?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Park rozrywki: biznes z przyszłością
/02.12.2025
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
The Real Pizza Company działa już w Wielkiej Brytanii i Indiach, a teraz chce wejść na polski rynek.
– Rosnące zainteresowanie zabiegami estetycznymi i zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na rozwój franczyzy beauty – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk z Perfect Look Clinic.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.