IKEA - nie, a Duka tak

W branży „dla domu i ogrodu” rzadko się zdarza, żeby franczyzę oferowała firma, która dopiero pojawiła się na rynku. Duka ma kilkunastoletnie doświadczenia w Polsce oraz ponad 50-letnie na świecie. W tym roku zdecydowała się na sprzedaż licencji na biznes. Pochodząca ze Szwecji marka zarządza w Polsce 33. sklepami własnymi oferującymi wyposażenie i akcesoria do kuchni. Franczyzodawca wprowadził na rynek także drugi, komplementarny koncept pod nazwą House&More z luksusowymi meblami do domu oraz ogrodu.
- Niedawno uruchomiliśmy salon sprzedaży w Galerii Warmińskiej w Olsztynie, który łączy w sobie oba koncepty. Również w takiej wersji można nawiązać z nami współpracę franczyzową. Poszukujemy partnerów w miastach powyżej 60 tys. mieszkańców, którzy otworzą sklep o powierzchni minimum 100 m2 w centrum handlowym lub przy ruchliwej ulicy – mówi Maciej Tolewski, account manager House&More.
Duka działa w systemie depozytowym, co oznacza, że partner płaci franczyzodawcy za towar dopiero po jego sprzedaniu. Umowa współpracy zawierana jest na pięć lat. Inwestycja w biznes wynosi minimum 80 tys. zł.
Z badań GfK Polonia, wynika, że już 30 proc. Polaków produkty związane z remontem i urządzaniem wnętrz kupuje w sklepach internetowych. Powód? Niższe ceny, duży wybór i łatwy dostęp do szerokiej bazy artykułów. W ten sposób oszczędzamy nie tylko pieniądze, ale i czas. Dlatego coraz więcej firm z branży decyduje się sprzedawać swoje produktów zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Tak samo jest w przypadku Duki, która w swoim sklepie internetowym, oprócz mebli i akcesoriów, oferuje także szwedzkie przysmaki. Zamówienie można odebrać w każdym ze sklepów stacjonarnych.
- W przypadku zamówienia mebli z oferty katalogowej, których nie ma w danej chwili w sklepie, czas oczekiwania na ich dostawę wynosi do dwóch miesięcy – dodaje Maciej Tolewski.
Sprzedaż w sklepach z wyposażeniem dla domu zależy w dużej mierze od liczby nowo oddanych inwestycji. Zwykle mówi się o mieszkaniach wybudowanych przez dużych deweloperów. Okazuje się jednak, że w statystykach liczby oddanych do użytku lokali mieszkalnych, których w minionym roku było 146 tys., dominują indywidualni inwestorzy. Według danych GUS za 2013 rok jest ich 55,5 proc., podczas gdy deweloperzy zbudowali w tym czasie niespełna 40 proc. mieszkań. Pozostałe 5 proc. zawdzięczamy aktywności na rynku budowlanym samorządów, zakładów pracy i spółdzielni. Co to oznacza? Że Polaków stać na zbudowanie domu, których w naszym kraju średnia wartość wraz z terenem pod budowę wynosi średnio ponad pół miliona złotych. A jeśli są w stanie tyle zainwestować we własne cztery ściany, stać ich również na wyposażenie, także w sklepach z luksusowymi meblami. (dw)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Rozwijająca sieć marketów Mrówka Grupa PSB rośnie szybciej niż cały rynek. Na jakich zasadach można do niej dołączyć?
– Jesteśmy marką globalną, mamy partnerów w wielu krajach świata, ale nieustannie rozwijamy swoją sieć – mówi Jacek Kozłowski, właściciel marki Komandor.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Ubiegły rok przyniósł znaczący przełom dla sieci sklepów Komfort, uznanej marki w branży wykończenia wnętrz w Polsce.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Nagrody uzyskiwane w stakingu kryptowalut budzą coraz więcej kontrowersji podatkowych. Organy podatkowe chcą je opodatkować już w momencie ich przyznania, sądy – przeciwnie, odwołując się do treści ustawy o PIT.
Podkuwacz to obecnie poszukiwany fachowiec, na rynku nie ma ich wielu. Tymczasem odpowiednie podkowy są dla konia tym, czym buty dla człowieka, dlatego m.in. właściciele stajni czy ośrodków jeździeckich poszukują specjalistów w tej branży.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.