Były kredyty, będą rajstopy
O tym, że własny biznes wymaga wielu wyrzeczeń, ale zarazem pozwala się realizować, przekonała się, a właściwie ciągle przekonuje Magdalena Płatek. Nie było łatwo się skontaktować z naszą rozmówczynią, bo w pierwszym tygodniu listopada trwały ostatnie przygotowania do otwarcia przez nią sklepu Gatty, który ruszył w weekend. Płatek jeszcze do niedawna pracowała w jednym z banków.
- W finansach franczyza jest bardzo popularna, naturalne byłoby więc otwarcie franczyzy jednego z banków. Chciałam jednak zupełnie zmienić branżę, a po wykluczeniu usług finansowych i gastronomicznych skierowałam się ku ofertom marek odzieżowych. Przeglądając pomysły na biznes pytałam firmy, czy nie posiadają już lokalu, w którym mogłabym prowadzić swój biznes. W ten sposób trafiłam na Gattę, która zaproponowała mi przejęcie lokalu na Ursynowie w Warszawie, w Centrum Handlowym KEN Center. Sklep ma powierzchnię 36 m2 – mówi właścicielka.
- Niektórzy Gattę kojarzą wyłącznie z produktami pończoszniczymi, jednak sklepy tej marki mają także szeroką ofertę bielizny i skarpet. W okolicy mojego salonu nie ma innych sklepów specjalizujących się w tym asortymencie. No może znalazłabym na siłę dwa, ale w tych sklepach pończochy i bielizna traktowane są jako dodatek. Na Ursynowie mieszka ponad 150 tys. osób, dlatego liczę na klientów już pierwszego dnia, W dniu debiutu każdy kupujący otrzyma 15 procentowy rabat – zaprasza Magdalena Płatek.
Od rozpoczęcia rozmów z centralą firmy aż do otwarcia sklepu upłynęło pięć miesięcy. Tak długi czas miał związek z lokalem, poprzedni najemca opuścił lokal pod koniec października. Pierwsze dni listopada potrzebne były do dostosowania sklepu do standardów sieci i jego zatowarowania kolekcją jesień-zima. Gatta przekazuje partnerom namiary na producentów, którzy w atrakcyjnych cenach oferują meble zgodne z wymogami firmy.
Godziny otwarcia sklepu dostosowane są do pracy centrum handlowego, w tym przypadku w godzinach 10-21, z wyjątkiem niedzieli kiedy sklep działa od godziny 10 do 20. Magdalena Płatek będzie prowadziła sklep wraz z zatrudnioną przez siebie sprzedawczynią, która pod jej nieobecność będzie kierowała pracami salonu. Gatta wymaga od franczyzobiorców zabezpieczenia towaru w postaci gwarancji bankowych lub kaucji. Firma jest w tym zakresie elastyczna.
- W prowadzeniu sklepu Gatty zamierzam wykorzystać całe swoje zawodowe doświadczenie. Rozpoczynając pracę w banku też miałam niewielkie doświadczenie, chociaż studiowałam kierunek związany z ekonomią i finansami. Zarówno w bankowości jak i branży odzieżowej ważny jest kontakt z klientem, wszędzie są plany sprzedażowe oraz tak samo istotna jest znajomość technik sprzedaży – dodaje franczyzobiorczyni. (dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Wrześniowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, o czym w nim przeczytasz.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...