Święta zaczęły się w listopadzie

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że święta w sklepach zaczynają się nawet ponad miesiąc wcześniej od tych prawdziwych. Sprzedawcy wprawiają klientów w nastrój, który skłania ich do większych wydatków. I nie ma w tym nic dziwnego, skoro polska rodzina deklaruje, że w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie wyda 1158 zł, w tym prawie pół tysiąca złotych na jedzenie.
- Już od pierwszych dni grudnia wyczuwamy większy ruch i wzrost obrotów w naszych sklepach. W związku z tym uruchamiamy dodatkowe kasy. Od grudnia przyjmujemy również zamówienia na kosze i paczki świąteczne, które co roku cieszą się dużym zainteresowaniem wśród kupujących. Nie mamy ścisłych standardów dotyczących standardów sklepów, ale każdy klient odwiedzający Chatę Polską z poczuje atmosferę świąt – zapewnia Agnieszka Dopierała, menedżer operacyjny MMT, spółki zarządzającej siecią własną Chaty Polskiej.
Wyższe zyski nie ograniczają się otwarcia większej liczby kas i rozwieszenia ozdób świątecznych. Zmienia się także asortyment sklepu. - Przede wszystkim od grudnia zwiększamy ilość towaru w dziale słodyczy. Proponujemy klientom również pomysły na upominki w kategorii chemia i kosmetyki. W ofercie mamy również szeroki wybór alkoholi, w tym win i mocniejszych alkoholi. Dla klientów nie zabraknie owoców cytrusowych i egzotycznych, grzybów suszonych i suszu wigilijnego oraz bakalii. Oferta mięsa i wędliny jest dodatkowo wzbogacona o króliki, wołowinę ekstra i cielęcinę. Pojawia się także szeroki wybór ryb, sałatek oraz innych świątecznych dań gotowych, które są idealnym rozwiązaniem dla osób chcących kupić produkty prosto na stół wigilijny – wylicza Agnieszka Dopierała.
Na miesiąc przed świętami do sklepów Chaty Polskiej trafia katalog świąteczny oraz jak w każdym tygodniu gazetki promocyjne z wybranymi produktami. Firma stara się w tym okresie pozyskać klientów, którzy lojalnie będą odwiedzać jej placówki nie tylko w okresie przedświątecznym, ale także później. Właśnie dlatego Chata Polska organizuje loterię dla osób, które zrobiły zakupy za minimum 25 zł.
Właściciele sklepów wzmacniają także inne działania mające na celu opróżnienie portfela klienta w jak największym stopniu. Robią to co prawda cały rok, ale w końcu w święta zyskują na tym najwięcej. Zazwyczaj artykuły najczęściej kupowane przez klientów, takie jak nabiał czy wędliny, znajdują się na samym końcu sklepu. To oczywiście ma wydłużyć drogę klienta wśród obłożonych towarem półek. Być może skusi się na inny produkt, którego zakupu nie planował wcześniej. Z podobną polityką mamy do czynienia również w samych alejkach. Towary, które sklep najbardziej chce sprzedać, znajdziemy na wysokości wzroku, a produkty dla dzieci na wysokości oczu naszych maluchów. Z kolei przedmioty objęte promocją będą zazwyczaj po prawej stronie najchętniej kupowanych. Większość ludzi jest praworęczna, więc wygodnie im będzie sięgnąć po taki towar.
(dw)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Zaczynaliśmy od kilku małych sklepów w okolicach Tarnogrodu – mówią Jan i Patryk Łebko, ojciec i syn, którzy wspólnie prowadzą rodzinny biznes w modelu Powered by Kramp.
– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
Powołano nową Radę Franczyzobiorców Żabki na kolejną kadencję. Rada wyłaniana jest co dwa lata i pełni kluczową rolę we współpracy przedsiębiorców z centralą.
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło swój sklep. W tym roku liczba jego uczestników będzie jeszcze większa.
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów