Franczyza pomaga wyjść za granicę

Buty spod znaku Kazar można w Polsce kupić w 52 sklepach. Wszystkie należą do centrali, która na rynku krajowym postanowiła nie dzielić się z franczyzobiorcami swoim biznesowym know-how. Chętnie robi to natomiast za granicą – i to całkiem odważnie, bo na początku roku Kazar zadebiutował na licencji na Bliskim Wschodzie. W styczniu pierwszy salon pod szyldem należącym do spółki z Przemyśla pojawił się w największej galerii handlowej w Abu Dhabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Już wcześniej, bo w 2013 roku, Kazar wszedł na pośrednictwem franczyzobiorcy na rynek rumuński.
- Następne otwarcia są już zaplanowane. W kwietniu 2015 r. otwieramy kolejny salon w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, w CH Dubaj Festiwal City w Dubaju oraz pierwszy salon na Węgrzech w CH Allee Shoping Center w Budapeszcie. Maj najprawdopodobniej przyniesie kolejne otwarcie, tym razem w Wilnie – mówi Sebastian Lenard, menedżer ds. nowych rynków i ekspansji.
Kazar pozycjonuje się w segmencie premium, toteż z otwarciami celuje w prestiżowe centra handlowe, gdzie zabiega o parterowe lokalizacje w sąsiedztwie marek z wyższego segmentu.
- Tym samym zwiększamy szansę na to, że nasz docelowy klient łatwo i intuicyjnie odnajdzie nas w bogatej ofercie marek w każdym centrum handlowym – mówi Sebastian Lenard.
Całkowity koszt otwarcia nowego salonu Kazar w przeliczeniu na metr kwadratowy to inwestycja rzędu 1,3 tys. euro. Do ekspansji zagranicznej franczyzodawca szuka doświadczonych partnerów biznesowych, którzy we takim modelu współracy mogą już pochwalić się pewnymi osiągnięciami.
- Szczególnie zależy nam na franczyzobiorcach, którzy już prowadzili biznes w branży Fashion Retail lub w branży obuwniczej, ponieważ mieli możliwość poznania specyfiki rynku mody. Branża modowa, odzieżowa jest bardzo specyficzna i rządzi się własnymi prawami. Nie możemy uczyć partnerów prowadzenia biznesu od podstaw – tłumaczy Lenard. - W przypadku franczyzobiorców zagranicznych jest to wręcz niemożliwe, ponieważ to właśnie oni na bazie własnego know-how, rozwijają potencjał marki na swoim lokalnym rynku. We współpracy franczyzowej łączymy nasze doświadczenia, dlatego doświadczenie jest konieczne, aby współpraca była satysfakcjonująca i wpisywała się w oczekiwania obu stron.
Na rynku krajowym punktów pod szyldem Kazar będzie przybywać, ale powoli. W planach są otwarcia 1-2 salonów rocznie. - Rozważamy ewentualne otwarcia, jak również zmiany lokalizacji. Koniecznym warunkiem do rozbudowy sieci są nowe, atrakcyjne inwestycje w dobrych, przemyślanych lokalizacjach. Muszą one pozwolić na otwarcie salonów zgodnie z przyjętymi przez firmę standardami – podsumowuje Lenard.
Właścicielem firmy Kazar jest Artur Kazienko, od imienia i nazwiska którego marka przyjęła nazwę. W 2014 spółka zanotowała 143 mln zł przychodów, z których udało się wygenerować ok. 14 mln zł zysku.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
– Większość naszych lokali osiąga rentowność już po pierwszym miesiącu funkcjonowania – zapewnia Robert Chmielewski z Sushi Bistro.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...