Klient lubi dotykać
Popularność e-handlu niszczy stacjonarne sklepy z akcesoriami GSM? Franczyzodawcy Telakces.com są zdania, że nic podobnego.
– Rozwój e-handlu nie ma najmniejszego odzwierciedlenia w spadku obrotów w sklepach stacjonarnych naszej sieci. Specyfika naszej relatywnie młodej i bardzo dynamicznej branży jest taka, że proporcjonalnie rozwija się zarówno sprzedaż przez sieć, jak i w tradycyjnych sklepach – mówi Michał Skowronek, prezes zarządu Telakces.com. – Również punkty operatorskie (czyli należące do operatorów GSM – przyp. red.) nie są najmniejszym zagrożeniem naszej działalności, ponieważ z reguły dysponują kilkadziesiąt razy skromniejszym asortymentem.
W ramach Telakces.com działa obecnie 57 sklepów franczyzowych w Polsce oraz siedem punktów partnerskich w Czechach. Do końca roku nad Wisłą ma pojawić się 20 nowych sklepów, a w 2016 sieć powiększy się o następne 30. Za granicą do stycznia przybędzie jeszcze 5 punktów.
– Na przełomie roku punkty sprzedaży pojawią się między innymi w takich miastach jak Łódź, Warszawa, Kraków, Białystok, Wrocław i Katowice – zapowiada Michał Skowronek.
Franczyzodawca szacuje, że kwota inwestycji w biznes pod szyldem Telakces.com może wahać się od 30 do 200 tys. zł. 90 proc. środków jest przeznaczone na zatowarowanie sklepu.
– Tak duża różnica wynika z wielkości sklepu oraz z jego lokalizacji. Inaczej musi być zatowarowany sklep w małej galerii w niewielkim mieście a inaczej duży lokal w topowej galerii w jednym z największych miast – tłumaczy Michał Skowronek.
Franczyzobiorcy dokonują zakupów na własny rachunek, korzystając z hurtowni rekomendowanych przez Telakces.com. Nie muszą jednak ograniczać się tylko do zakupów w należącej do kontrolowanej przez franczyzodawcę hurtowni GlobalTC.
– Obserwując politykę konkurencji, która restrykcyjnie zamyka swoich partnerów biznesowych w wąskich ramach własnych produktów. My wychodzimy naprzeciw wymagającemu i dynamicznie rozwijającemu się rynkowi akcesoriów GSM w naszym kraju – tłumaczy Skowronek. – W przypadku współpracy naszych franczyzobiorców z hurtownią GlobalTC proponujemy stałe rabaty, promocje a także preferencyjne możliwości zaopatrywania punktów pod logiem Telakces.com
Franczyzobiorca musi liczyć się z opłatą za przystąpienie do systemu w wysokości 50 zł oraz z opłatą licencyjną w wysokości 100 zł. Planując inwestycję warto również uwzględnić zwrotną kaucję za wynajęty lokal. Sięga ona zwykle od jedno- do trzykrotności czynszu.
– Franczyzobiorcy uiszczają dodatkowo comiesięczną opłatę franczyzową. Ustalane są one na podstawie potencjału sklepu oraz inwestycji poniesionej ze strony Telakces.com w uruchomienie punktu – mówi Michał Skowronek.
Telakces.com wybiera lokalizację pod sklep, negocjuje z galeriami handlowymi i ponosi z reguły całą inwestycję. Marże na asortymencie Telakces.com wynoszą kilkadziesiąt procent, a ich wysokośc jest uzależniona od lokalizacji punktu. Rentowność bardzo często osiągana jest już w pierwszym miesiącu prowadzenia działalności. Na zwrot z inwestycji można liczyć już po kilku miesiącach od otwarcia sklepu.
Telakces.com wrócił niedawno pod zarządzanie właścicielskie. Spółka pozyskała nowych inwestorów, a obecnie przygotowuje się do wejścia na rynek giełdowy NewConnect. W ten sposób chce wzmocnić wizerunek firmy i pozyskać środki na dalszy rozwój.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Inwestycja w otwarcie punktu sprzedaży Canal + to kwota rzędu kilku tys. zł. Ale czy w zderzeniu z konkurencją licznych platform streamingowych to może być opłacalny biznes?
Zastosowanie monitorów reklamowych pozwala na prezentację marki sieci franczyzowej oraz oferowanych produktów. Ale nie tylko!
Telakces.com przeprowadza restrukturyzację sieci i przygotowuje się do nowych otwarć.
Platforma płatnej telewizji premium Canal+ szuka partnerów do współpracy. Główne wymagania to dobre chęci i zapał do pracy. Nie trzeba dysponować dużą gotówką.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Biznes na małym rynku
dzieki za ostrzezenie to wazne by przestrzegac ludzi przed oszustami. Trzeba robic wszystko by emilinowac takich ludzi i takie firmy
Biznes na małym rynku
NIE POLECAM współpracy z firmą i4-mobile w Białymstoku w jakiejkolwiek formie (salon Play, Shop in Shop, doradca biznesowy B2B). Swoją opinię wyrażam NIESTETY na...
Zarabiać przez telefon
To prawda. Sama pracowałam w call center. Praca mocno stresująca, są tacy, którzy są bardzo mili, ale niektórzy...brak słów
Play się opłaca?
Zgadzam się z poprzedniczką. Dziś większość salonów oferuje bardzo zbliżone pakiety.
Pomysł jest - brak wiedzy o firmie..
Witam! Domyślam się, że takich tematów było bardzo dużo. Wiem, że każdy z tematów, problemów jest inny - więc postanowiłem napisać na forum. Liczę, że...
Jak zwiększyć obroty bez inwestycji?
A może warto postawić na usługi z zakresu SEO i pozycjonowania?
Zarabiać przez telefon
Praca w callcenter nie jest łatwa. Trafiają się różni ludzie, z którymi trzeba spokojnie rozmawiać.
Franczyza z Komputronik - czy to się może opłacać?
moim zdaniem nie, sprzedaż komputerów przeniosła się do sieci i raczej tam szukać należy inspiracji