Największe marże osiągają franczyzobiorcy, którzy wspierają sprzedaż w sieci oraz prowadzą serwisy GSM.
Piątek
24.07.2015
Sprzedaż telefonów i akcesoriów GSM w tradycyjnych sklepach ma się dobrze. Franczyzobiorcy Telakces.com mogą zarabiać na koszty już w pierwszym miesiącu działalności.
 

Popularność e-handlu niszczy stacjonarne sklepy z akcesoriami GSM? Franczyzodawcy Telakces.com są zdania, że nic podobnego.
– Rozwój e-handlu nie ma najmniejszego odzwierciedlenia w spadku obrotów w sklepach stacjonarnych naszej sieci. Specyfika naszej relatywnie młodej i bardzo dynamicznej branży jest taka, że proporcjonalnie rozwija się zarówno sprzedaż przez sieć, jak i w tradycyjnych sklepach – mówi Michał Skowronek, prezes zarządu Telakces.com. – Również punkty operatorskie (czyli należące do operatorów GSM – przyp. red.) nie są najmniejszym zagrożeniem naszej działalności, ponieważ z reguły dysponują kilkadziesiąt razy skromniejszym asortymentem.

W ramach Telakces.com działa obecnie 57 sklepów franczyzowych w Polsce oraz siedem punktów partnerskich w Czechach. Do końca roku nad Wisłą ma pojawić się 20 nowych sklepów, a w 2016 sieć powiększy się o następne 30. Za granicą do stycznia przybędzie jeszcze 5 punktów.
– Na przełomie roku punkty sprzedaży pojawią się między innymi w takich miastach jak Łódź, Warszawa, Kraków, Białystok, Wrocław i Katowice – zapowiada Michał Skowronek.

Franczyzodawca szacuje, że kwota inwestycji w biznes pod szyldem Telakces.com może wahać się od 30 do 200 tys. zł. 90 proc. środków jest przeznaczone na zatowarowanie sklepu.
– Tak duża różnica wynika z wielkości sklepu oraz z jego lokalizacji. Inaczej musi być zatowarowany sklep w małej galerii w niewielkim mieście a inaczej duży lokal w topowej galerii w jednym z największych miast – tłumaczy Michał Skowronek.

Franczyzobiorcy dokonują zakupów na własny rachunek, korzystając z hurtowni rekomendowanych przez Telakces.com. Nie muszą jednak ograniczać się tylko do zakupów w należącej do kontrolowanej przez franczyzodawcę hurtowni GlobalTC. 
– Obserwując politykę konkurencji, która restrykcyjnie zamyka swoich partnerów biznesowych w wąskich ramach własnych produktów. My wychodzimy naprzeciw wymagającemu i dynamicznie rozwijającemu się rynkowi akcesoriów GSM w naszym kraju – tłumaczy Skowronek. – W przypadku współpracy naszych franczyzobiorców z hurtownią GlobalTC  proponujemy stałe rabaty, promocje a także preferencyjne możliwości zaopatrywania punktów pod logiem Telakces.com

Franczyzobiorca musi liczyć się z opłatą za przystąpienie do systemu w wysokości 50 zł oraz z opłatą licencyjną w wysokości 100 zł. Planując inwestycję warto również uwzględnić zwrotną kaucję za wynajęty lokal. Sięga ona zwykle od jedno- do trzykrotności czynszu.
– Franczyzobiorcy uiszczają dodatkowo comiesięczną opłatę franczyzową. Ustalane są one na podstawie potencjału sklepu oraz inwestycji poniesionej ze strony Telakces.com w uruchomienie punktu – mówi Michał Skowronek.

Telakces.com wybiera lokalizację pod sklep, negocjuje z galeriami handlowymi i ponosi z reguły całą inwestycję. Marże na asortymencie Telakces.com wynoszą kilkadziesiąt procent, a ich wysokośc jest uzależniona od lokalizacji punktu. Rentowność bardzo często osiągana jest już w pierwszym miesiącu prowadzenia działalności. Na zwrot z inwestycji można liczyć już po kilku miesiącach od otwarcia sklepu.

Telakces.com wrócił niedawno pod zarządzanie właścicielskie. Spółka pozyskała nowych inwestorów, a obecnie przygotowuje się do wejścia na rynek giełdowy NewConnect. W ten sposób chce wzmocnić wizerunek firmy i pozyskać środki na dalszy rozwój.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes na małym rynku

dzieki za ostrzezenie to wazne by przestrzegac ludzi przed oszustami. Trzeba robic wszystko by emilinowac takich ludzi i takie firmy

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Biznes na małym rynku

NIE POLECAM współpracy z firmą i4-mobile w Białymstoku w jakiejkolwiek formie (salon Play, Shop in Shop, doradca biznesowy B2B). Swoją opinię wyrażam NIESTETY na...

2 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2020
Zarabiać przez telefon

To prawda. Sama pracowałam w call center. Praca mocno stresująca, są tacy, którzy są bardzo mili, ale niektórzy...brak słów

2 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Play się opłaca?

Zgadzam się z poprzedniczką. Dziś większość salonów oferuje bardzo zbliżone pakiety.

3 wypowiedzi
ostatnia 23.12.2018
Pomysł jest - brak wiedzy o firmie..

Witam! Domyślam się, że takich tematów było bardzo dużo. Wiem, że każdy z tematów, problemów jest inny - więc postanowiłem napisać na forum. Liczę, że...

1 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Jak zwiększyć obroty bez inwestycji?

A może warto postawić na usługi z zakresu SEO i pozycjonowania?

3 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018
Zarabiać przez telefon

Praca w callcenter nie jest łatwa. Trafiają się różni ludzie, z którymi trzeba spokojnie rozmawiać.

2 wypowiedzi
ostatnia 16.07.2018
Franczyza z Komputronik - czy to się może opłacać?

moim zdaniem nie, sprzedaż komputerów przeniosła się do sieci i raczej tam szukać należy inspiracji

7 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2018