Czysty zysk

Pod logo Ecomyjni działa około około 100 jednostek franczyzowych – nie tylko w Polsce, ale również w Niemczech, Norwegii, Włoszech, Czechach, Kosowie, na Słowacji. W tym roku marka znalazła też partnerów w Anglii i Szkocji.
– Od początku roku przybyło nam ponad 20 jednostek franczyzowych – mówi Marek Karafioł, właściciel firmy. – Niektóre z nich to kolejne placówki naszych dotychczasowych franczyzobiorców.
Firma nastawia się na rozwój myjni mobilnych. Taką formę wiekszosć nowo otwieranych placówek.
– Jeśli chodzi o tradycyjne myjnie stacjonarne, rynek w Polsce trochę się kurczy. Dużą konkurencją są dla nich myjnie bezdotykowe, które wyrosły jak grzyby po deszczu – nie ukrywa Marek Karafioł. – Dlatego teraz rozwijamy mobilną wersję naszego konceptu, a punkty stacjonarne działają w ramach sieci Detail King, czyli zaawansowanej kosmetyki samochodowej.
Mobilna wersja usługi Ecomyjni polega oczywiście na dojeździe do klienta. Przewaga nad myjnią stacjonarną polega na tym, że przedsiębiorca może przewieźć sprzęt w dowolne miejsce i nie musi ograniczać się tylko do czyszczenia samochodów.
– Stosowane w naszej sieci urządzenia parowe można wykorzystać do sprzątanie domów, mieszkań, biur, usuwania graffiti, dezynfekcji powierzchni przemysłowych – wylicza właściciel marki. – Ciągle też wprowadzamy nowe rozwiązania technologiczne, np. czyszczenie suchym lodem czy sodą. Może z nich skorzystać każdy franczyzobiorca, jeśli tylko chce zainwestować w rozwój swojego biznesu.
Szukać klienta
Na start z własną moblina myjnią potrzebne jest wyposażenie, którego koszt zamyka się w granicach 25 - 45 tys. zł. Do funkcjonowania myjni mobilnej franczyzobiorca potrzebuje też samochodu dostawczego. Franczyzodawca może pomóc w zakupie zarówno auta, jaki i sprzętu.
– Oferujemy także pomoc w uzyskaniu różnego rodzaju dotacji czy preferencyjnych kredytów na zakup sprzętu, co może ograniczyć wkład własny w biznes do minimum – deklaruje Marek Karafioł.
Nie ma opłat za przystąpienie do sieci. Miesięcznie franczyzobiorca mobilnej myjni płaci 100 zł opłaty bieżącej. Franczyzodawca uczy nowych partnerów, jak korzystać ze sprzętu, przeprowadza szkolenia z kosmetyki samochodowej, prania, odplamiania.
Tego rodzaju usługi można prowadzić już w miastach liczących 20-30 tys. mieszkańców, ale – jak przyznaje sam franczyzodawca – wtedy należy je potraktować raczej jako działalność dodatkową, niż źródło głównego dochodu. Dla szerszego rozwoju biznesu potrzebny jest większy rynek. W miastach do 50 tys. mieszkańców licencjodawca gwarantuje wyłączność. Klientów trzeba poszukiwać samodzielnie, choć centrala oczywiście przekazuje franczyzobiorcom tych klientów z danego regionu, którzy się do niej zgłaszają.
– 70 proc. korzystających z naszych usług to firmy i instytucje. To daje gwarancję systematycznej powtarzalności zamówień – mówi właściciel Ecomyjni.
Jego zdaniem na zwrot pieniędzy, wyłożonych na inwestycję w mobilną myjnię, trzeba czekać około roku.
ZOBACZ W KATALOGU


















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Firma szuka partnerów z branży finansowej, którzy mają umiejętności menedżerskie. Czego od nich oczekuje?
– Nie było Targów Franczyza, po których nie podpisalibyśmy umowy franczyzowej – mówi Jolanta Czyżewska, dyrektor zarządzający marki Quick.
Marka Rentabox24 działa na rynku self storage i proponuje biznes, który może dawać praktycznie pasywny dochód.
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
Polacy coraz częściej sięgają po e-papierosy. Sklep z elektronicznymi papierosami można otworzyć we franczyzie. Czy to się opłaca?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
Robert Podleś, właściciel firmy Cobi, zaczynał prowadzić biznes w trudnej komunistycznej rzeczywistości. Dzisiaj jego firma sprzedaje swoje produkty do ponad 40 krajów świata. Ale gdyby nie mama, kto wie jak potoczyłyby się jego losy...
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
POPULARNE NA FORUM
Punkt przesyłek kurierskich
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Broker Kurierski
Do Koszałka Można coś więcej o ship center
Interes pompowany helem
Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?
Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb
Punkt przesyłek kurierskich
Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...
Punkt przesyłek kurierskich
To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...