Fuzja Sfinksa i Da Grasso wisi na włosku
Przedstawiciele Sfinksa i Da Grasso od kilku miesięcy negocjują warunki umowy, na podstawie której sieć pizzerii miałaby zostać przejęta przez franczyzodawcę marek Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło. Porozumienie stanęło jednak pod znakiem zapytania. Zarząd Sfinks Polska otrzymał od udziałowców Da Grasso pismo, w którym określają oni dalsze negocjacje jako nieuzasadnione. Powodem są niesatysfakcjonujące warunki sprzedaży udziałów, jakie zaproponować miał Sfinks.
– Jesteśmy zobowiązani poinformować rynek o tych oświadczeniach, gdyż istnieje prawdopodobieństwo, że strony mogą nie dojść do porozumienia. Jednak sama lakoniczna treść pisma nie do końca precyzyjnie wyjaśnia intencję. Zwróciliśmy się więc do właścicielek Da Grasso o uszczegółowienie informacji. Umowę intencyjną mamy zawartą do 30 września i dopóki nie dostaniemy jednoznacznej odpowiedzi z Da Grasso, trudno mówić o zakończeniu negocjacji – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.
Sfinks poinformował o zamiarze przejęcia Da Grasso 19 czerwca br. Zawarcie umowy zbycia udziałów Da Grasso na rzecz Sfinksa miałoby nastąpić do 31 marca 2016 roku. Umowa intencyjna przewiduje określone brzegowe warunki transakcji zbycia udziałów. Należą do nich: cena zakupu, zdeponowanie części kwoty z ustalonej ceny na rachunku escrow na zabezpieczenie potencjalnych rodzajów ryzyka mogących ujawnić się po dokonaniu transakcji, sprzedaży 100 proc. udziałów spółki przez obie właścicielki, akceptację UOKiK czy zgody korporacyjne. Strony zaakceptowały możliwość rozliczenia części ceny transakcji poprzez zamianę na akcje Sfinks Polska według odrębnie uzgodnionego parytetu. Właściciele Da Grasso także zobowiązali się do nieprowadzenia rozmów w sprawie sprzedaży udziałów z innymi podmiotami do dnia 31 marca 2016 roku.
8 września Sfinks otrzymał oświadczenia od właścicielek Da Grasso – Karoliny Rozwandowicz oraz Magdaleny Piróg – w których poinformowały spółkę, że nie widzą obecnie możliwości uzgodnienia warunków transakcji sprzedaży udziałów na przedstawionych przez Sfinks warunkach, wobec czego uważają kontynuowanie negocjacji, w tym w szczególności udostępnianie dalszych danych dotyczących Da Grasso za nieuzasadnione.
Sfinks Polska zarządza 111 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 96 restauracji Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 5 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining i trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Da Grasso to natomiast największa sieć pizzerii, w ramach której działa obecnie ponad 170 lokali w całej Polsce.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Końcówka roku obfituje w nowe otwarcia w wielu sieciach franczyzowych. Przegląd tygodnia 9-16 grudnia.
Da Grasso to największa franczyzowa sieć pizzerii w Polsce. Obecnie działa blisko 190 pizzerii, a już wkrótce dołączą kolejne lokalizacje.
Da Grasso rozpycha się w stolicy, Empik świętuje 75-lecie, a właściciel Circle K zdradza swoje plany. Przegląd tygodnia 21-28 października.
Targi Franczyza tuż tuż. Wśród licznych wystawców, obecnych 19-21 października w Pałacu Kultury i Nauki, najliczniej reprezentowaną branżą – jak co rok – będzie gastronomia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...