Zyski z drugiej ręki

Przed otwarciem sklepu franczyzobiorcy Family Shop kupują od franczyzodawcy pierwszą partię towaru o wadze 1 tony.
- Jeśli w określonym czasie (ustalanym indywidualnie, zwykle 2-3 tygodnie) uda im się sprzedać minimum 300 kg, wówczas mój kierowca zabiera od nich pozostałe 700 kg, a zawodzi 1 tonę w ramach uzupełnienia. Zatem franczyzobiorca zawsze obraca 1 toną towaru – tłumaczy Magdalena Sulwińska.
Koszt zakupu tony odzieży od franczyzodawcy wynosi 16 tys. zł. Ceny detaliczne kilograma dochodzą do 60 zł, co oznacza, że narzuty na cenę zakupu mogą sięgać nawet 75 proc.
Sklepy Family Shop sprzedają odzież używaną, toteż rotacja towaru jest niezwykle ważna i następuje co pół miesiąca. Gdy na stanie pojawia się nowa dostawa, przed lokalem potrafią ustawiać się kolejki.
– Dzieje się tak dlatego, że nasza odzież pochodzi z Wielkiej Brytanii i jest dobra jakościowo. Wśród ubrań trafiających do naszych sklepów często zdarzają się ubrania uznanych marek – podkreśla Sulwińska.
Przedsiębiorca zainteresowany franczyzą Family Shop powinien dysponować kwotą ok. 25 tys. zł. Obejmuje ona opłatę wstępną w wysokości 5 tys. zł, stanowi też wynagrodzenie dla franczyzodawcy za przekazanie materiałów wizualizacyjnych, a także pomoc przy uruchomieniu lokalu.
– Kiedy zgłasza się do nas kandydat na franczyzobiorcę, nasz wysłannik odwiedza lokal, w którym chce prowadzić działalność i ocenia jego przydatność do otwarcia Family Shop. Jest też odpowiedzialny za wsparcie na wczesnym etapie działalności – mówi Magdalena Sowińska.
W tej chwili w sieci Family Shop działa 20 sklepów. Wszystkie należą do franczyzobiorców. Właścicielka marki rozpoczęła budowę sieci od własnego lokalu w Poznaniu, ale zdecydowała się go zamknąć.
– Potencjalni franczyzobiorcy obawiali się, że będę zostawiać dla siebie najlepsze ubrania. Nie chciałam, żeby mieli takie wątpliwości, toteż dziś sieci opiera się wyłącznie na partnerach – tłumaczy franczyzodawczyni. – Kupując partię towaru przedsiębiorca ma możliwość dokładnego sprawdzenia, jakie ubrania trafią do jego sklepu.
W tej chwili w Polsce działa ok. 23 tys. sklepów second hand. Właścicielka Family Shop widzi potencjał rozbudowania sieci do 100 punktów. Najmniejsza miejscowość, w której działa obecnie sklep tej marki, ma 8 tys. mieszkańców. W ostatnim czasie placówki pojawiły się w takich miejscowościach, jak Bielsk Podlaski i Bielsko-Biała. Następne otwarcia są planowane w Lubuszu, Busko Zdroju oraz Oławie.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Bricomarché świętuje 25 lat obecności w Polsce i zapowiada przyspieszenie rozwoju. Do 2030 roku planuje podwojenie obrotów, zdobycie 20 proc. udziału w rynku i rozbudowę sieci do 400 sklepów.
Zamiast czekać, aż coś się zmieni, wzięła sprawy w swoje ręce. Andżelina Kowalczyk porzuciła etat, zawalczyła o zdrowie, a dziś prowadzi własny salon Body Evolution w Łukowie.
Synevo szuka franczyzobiorców, którzy chcą otworzyć własny punkt pobrań pod znaną marką.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...