Szacuje się, że branża fitness w ciągu najbliższych pięć lat ma się jeszcze potroić, a więc jest to ciągle świetny czas na inwestycję w klub fitness.
Krzysztof Kopka
Poniedziałek
12.10.2015
O przyszłości branży fitness opowiada Krzysztof Kopka, prezes spółki Kravter, która rozwija sieć franczyzowych klubów fitness pod marką 36 Minut.
 

Czy według pana nadal warto inwestować w biznesy z branży fitness? Czy przypadkiem nie osiągnęła ona już granicznego poziomu wzrostu?
Trend profilaktyki zdrowia poprzez trening staje się bardzo silnie odczuwalny. Coraz więcej osób, także seniorów, widzi potrzebę codziennej, świadomej aktywności fizycznej, która polepsza komfort życia. Przybywa też zachodnich sieci fitness, które decydują się rozwijać swój biznes w Polsce. Szacuje się, że branża fitness w ciągu najbliższych pięciu lat ma się jeszcze potroić, a więc jest to ciągle świetny czas na inwestycję w klub fitness. Zresztą fakt, jak istotna jest to branża pokazuje choćby jedna z największych firm światowych, Apple, która wprowadziła iWatch, który w dużej mierze jest właśnie technologią mierząca naszą dzienną aktywność i motywująca nas do utrzymywania jej na przyzwoitym poziomie.

Ćwiczenia w waszych klubach różnią się od tych w typowych klubach fitness.
Zgadza się. Nasi klubowicze wykonują obwodowy trening siłowo-wytrzymałościowy na maszynach milon. Każdy z ćwiczących dostaje kartę chipową na której zapisywane są wszystkie jego parametry oraz plan treningowy. Po wsunięciu karty do maszyny automatycznie dopasowuje ona obciążenie i zakres możliwego ruchu. Pełny trening zajmuje tylko 36 minut. Rekomendujemy dwa treningi na 10 dni, co zajmuje raptem 3,5 godziny w miesiącu.

Jakie wymagania musi spełnić wasz potencjalny franczyzobiorca?
Osoba, która chciałaby zostać naszym partnerem powinna dysponować kwotą co najmniej 200 tys. zł i zdolnością kredytową na kolejne 400 tys. zł. 100 tys. zł zazwyczaj pochłaniają koszty remontu. Opłata wstępna to wydatek 30 tys. zł. Kluby 36 minut otwierane są w rezydencjalnych i sypialnianych częściach miasta oraz na przedmieściach i w małych miastach w lokalach o powierzchni od 150 do 400 m2. Szacujemy, że inwestycja powinna zwrócić się po upływie około 5 lat.

Rozmawiała Anna Smolińska


POPULARNE NA FORUM

Zamiast etatu, własny salon urody

Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)

8 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Opinie o współpracy z Yasumi

Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...

4 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Gabinet kosmetyczny

Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...

33 wypowiedzi
ostatnia 15.02.2020
Trening z maszyną

Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.

19 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Zamiast etatu, własny salon urody

Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.

8 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Opinie o współpracy z Yasumi

Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.

4 wypowiedzi
ostatnia 02.01.2019
Manicure "pod ręką"

bez przesady

3 wypowiedzi
ostatnia 09.12.2018
Franczyza Beautifulskin - fotoepilacja

Oferując samą depilację nie zarobisz za wiele, a żeby oferować wiele innych zabiegów kosmetycznych jak botox czy też korzystanie z silniejszych laserów trzeba mieć...

5 wypowiedzi
ostatnia 04.12.2018