Biznes dobrze urządzony

Hagea jest dystrybutorem renomowanych marek europejskich (m.in.: Siesta, Fermob, Resol, Pedrali, Papatya, Nardi) specjalizującym się w dostarczaniu mebli – głównie stołów i krzeseł.
– Produkty z naszej oferty można podzielić na trzy podstawowe kategorie: meble do wnętrz, meble komercyjne i meble ogrodowe. W ramach naszej oferty możemy sprostać oczekiwaniom zarówno klientów indywidualnych, jak i komercyjnych m.in.: hoteli, restauracji, pizzerii, biur – mówi Grzegorz Binkiewicz, prezes zarządu Hagea. – Nowością w naszej ofercie są także produkty do przestrzeni publicznej marki Vilagrasa: ławki miejskie, przemysłowe pojemniki na śmieci oraz popielnice, a także meble do galerii handlowych, food courtów, lotnisk, stadionów, hal targowych, dworców kolejowych – dodaje.
Potencjalny franczyzobiorca Hagea powinien dysponować lokalem o powierzchni 50 m2 w eksponowanej części miasta lub centrum handlowego. Najlepiej, jeśli mieściłby się na parterze i miał dużą witrynę, która umożliwia atrakcyjną prezentację mebli. Przy tej wielkości sklepu całość inwestycji dla franczyzobiorcy nie powinna przekroczyć 50 tys. zł (łącznie z adaptacją lokalu). Połowę kosztów ekspozycji finansuje franczyzodawca.
– Na nasz koszt sklep zostanie obrandowany marką Hagea. Dostarczymy franczyzobiorcy również materiały promocyjne: katalogi, cenniki – zapewnia Grzegorz Binkiewicz.
Małe miasta mają potencjał
Hagea chce otwierać sklepy partnerskie w całym kraju.
– Wbrew pozorom sklepy meblowe w mniejszych miastach, szczególnie w takich oddalonych od dużych aglomeracji, dobrze sobie radzą. Klienci wolą poszukać towaru w sklepie niedaleko domu, zamiast jechać kilkadziesiąt kilometrów do dużego miasta. A przecież oferta sklepu jest w dużej mierze nastawiona właśnie na klienta indywidualnego – mówi Grzegorz Binkiewicz.
Firma prowadzi również sprzedaż poprzez sklep internetowy. Klient ma możliwość odbioru towaru w sklepie stacjonarnym, a prowizję za obsługę otrzymuje franczyzobiorca, który ma bezpośredni kontakt z kupującym.
– Naszą ofertę kierujemy również do właścicieli restauracji, kawiarni czy hoteli. Za obsługę i prezentację produktów zakończoną sprzedażą partner otrzymuje prowizję uzależnioną od wielkości pozyskanego kontraktu. Kwestie rozliczeń, a przede wszystkim realizacji dostawy i logistyki pozostają po naszej stronie – zapewnia franczyzodawca.
W trakcie współpracy franczyzobiorca marki będzie zobowiązany odprowadzać na rzecz franczyzodawcy opłatę na fundusz marketingowy w wysokości 2 tys. zł miesięcznie (jeśli prowadzi sklep wyłącznie z produktami Hagea) lub 3 tys. zł (gdy współpracuje na zasadach shop-in-shop, czyli w sklepie, który prowadzi sprzedaje również meble innych marek).
– Budżet reklamowy jest zasilany również naszymi środkami i w całości przeznaczany na reklamy w wiodących mediach drukowanych i internetowych. Na dzień dzisiejszy nakłady na reklamę wynoszą kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie. Współpraca z nami spowoduje natychmiastowe dołączenie do grupy sklepów mocno promowanych w mediach – zapewnia Grzegorz Binkiewicz.
Hagea posiada na razie jeden wzorcowy sklep w centrum Wrocławia.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Kamil Nowak zdobył nagrodę Top Franczyzobiorca w kategorii doradca marki. Co takiego zrobił dla sieci PSB Mrówka?
Grupa Muszkieterów podsumowała pierwsze półrocze. W tym okresie sieci Bricomarché i Intermarché osiągnęły w Polsce łączne obroty przekraczające 5,5 mld zł.
Branża dom i ogród ma do zaproponowania wiele pomysłów na biznes we franczyzie . W który warto zainwestować?
Jak wygląda prowadzenie sklepu Komfort od środka? Co daje model depozytowy, jak przebiega wdrożenie i czy warto rozwijać się w tej sieci? Odpowiadają franczyzobiorcy Komfortu.
Sieć Komfort padła ofiarą cyberataku, który spowodował zakłócenia w działaniach sklepów stacjonarnych i sklepu on-line.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Franczyza Synevo jest dla każdego, kto szuka pomysłu na biznes z szybkim zwrotem, który w dodatku realnie pomaga ludziom – mówi Grzegorz Morawski, kierownik ds. franczyzy Synevo.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.