Polityka firmy zakłada, że we franczyzie otwierane są wyłącznie wyspy handlowe. Standardowa wyspa ma wielkość do 7 m2, ale jej ostateczny kształt jest dostosowywany do wymogów konkretnej galerii handlowej.
Poniedziałek
18.07.2016
Połowa franczyzobiorców Golden Rose prowadzi więcej niż jedno stoisko. W wyspę z kosmetykami trzeba zainwestować 50 tys. zł.
 

Od początku tego roku Golden Rose otworzył sklep własny (w galerii Plejada w Sosnowcu) oraz trzy stoiska franczyzowe (w Stalowej Woli, Komornikach i Jeleniej Górze). Pod koniec lipca rusza następny punkt franczyzowy, w Lublinie.
– Kolejne otwarcia też mamy już zaplanowane. Jesteśmy w stanie otwierać nawet jeden nowy punkt tygodniowo – twierdzi Urszula Sypniewska, kierownik ds. marketingu i PR w Golden Rose. – Wzrost sieci w ostatnich miesiącach był nieco powolniejszy, niż np. w ubiegłym roku, ale wynika to także z faktu, że mocno skupiliśmy się na wprowadzaniu nowych produktów i rozszerzaniu asortymentu oraz zmianie systemu obsługi franczyz. Teraz mamy bardziej komplementarną ofertę: wszelkie kosmetyki i akcesoria do makijażu, ale także produkty pielęgnacyjne, np. płyny miceralne, toniki do twarzy. Wprowadziliśmy też regionalny system koordynacji stoisk franczyzowych w postaci koordynatorów regionalnych.
Polityka firmy zakłada, że we franczyzie otwierane są wyłącznie wyspy handlowe. Połowa franczyzobiorców marki prowadzi więcej niż jeden punkt. Rekordziści mają po cztery stoiska. Standardowa wyspa ma wielkość do 7 m2, ale jej ostateczny kształt jest dostosowywany do wymogów konkretnej galerii handlowej. Stoiska mogą być wyższe i niższe, z ekspozycją kosmetyków na dole i na górze lub wyłącznie na dole. Koszt inwestycji to 50 tys. zł. W tym zawiera się opłata licencyjna, która wynosi 20 tys. zł.
– Sama wyspa jest użyczana franczyzobiorcy nieodpłatnie. Większość wspomnianej kwoty inwestycji jest przeznaczona na jej zatowarowanie – wyjaśnia Urszula Sypniewska. – W związku z tym, że poszerzamy ofertę o coraz bardziej profesjonalne, a co za tym idzie droższe produkty, te koszty nieco wzrosły.

Franczyzobiorca musi samodzielnie znaleźć lokalizację pod stoisko i przyjść do licencjodawcy z gotową propozycją. Sam też negocjuje umowę najmu.
– My oczywiście sami też badamy rynek, analizujemy, które rejony i galerie leżą w kręgu naszych zainteresowań – dodaje Urszula Sypniewska.
Przygotowanie stoiska do otwarcia trwa od jednego do trzech miesięcy. Franczyzobiorca przechodzi szereg szkoleń: produktowych, z obsługi sprzętu, zarządzania stoiskiem i personelem, marketingu. Sam później przekazuje wiedzę swoim pracownikom. Już w trakcie trwania współpracy stoiska są systematycznie odwiedzane przez koordynatorów regionalnych z centrali Golden Rose, którzy weryfikują umiejętności personelu i ewentualnie przeprowadzają dodatkowe szkolenia.
Franczyzodawca nie pobiera żadnych opłat miesięcznych. Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od sprzedaży. Marketingiem całej sieci zajmuje się centrala.
– Nie wyobrażamy sobie jednak sytuacji, by franczyzobiorca nic nie robił lokalnie w tym zakresie – nie ukrywa Urszula Sypniewska. – My dajemy im w tym zakresie wskazówki, podsuwamy pomysły, pomagamy. Można np. organizować na stoisku wizaże dla klientek. W takiej sytuacji partner sam pokrywa koszty pracy wizażystki, produktów, my natomiast dostarczamy materiały promocyjne, np. plakaty czy vouchery.
Zadaniem licencjodawcy, zwrotu z inwestycji można oczekiwać po 9 miesiacach działaności,.


POPULARNE NA FORUM

Inwestycja w srebro - czy warto?

Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...

32 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2019
Inwestycja w srebro - czy warto?

Na XTB macie możliwość inwestowania w surowce – ja działam ze złotem, srebrem i ropą. Po prostu w tych tematach mam doświadczenie. A czy warto w to inwestować?...

32 wypowiedzi
ostatnia 22.10.2018
Zastanawiam się nad Organique...

Moim zdaniem dobry pomysł, choć oczywiście musisz zrobić rozeznanie, czy w tamtym mieście nie ma podobnego sklepu z podobnym asortymentem i jak duże jest to miasto....

2 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Golden Rose - dystrybutor kosmetyków

GR ma produkty dobrej jakości, jak na ceny niektórych z nich (bardzo tanie). Można niedużym nakładem sobie skompletować dość pokaźną kosmetyczkę czy półki w...

12 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Powiedziała YES

Fajna marka, ma i bardziej klasyczną, i bardziej nowoczesną biżuterię :)

3 wypowiedzi
ostatnia 30.08.2018
Golden Rose - dystrybutor kosmetyków

Golden Rose? Moja żona używa kosmetyków tej firmy. Ma całą kolekcje lakierów od nich

12 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018
Polacy lubią prezenty

Ja też tak mówię, ale w głębi duszy już się zastanawiam, co dostanę :D

7 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018
Polacy lubią prezenty

Ja bardzo lubię prezent, chociaż zawsze mówię, że nie potrzeba

7 wypowiedzi
ostatnia 28.08.2018