E-papierosy na cenzurowanym

Nowe przepisy mają na celu uregulowanie rynku oraz większą kontrolę nad dostępnością, jakością i bezpieczeństwem produktów zawierających nikotynę. Najważniejsze zmiany to m.in. wprowadzenie zakazu sprzedaży e-papierosów i płynów nikotynowych osobom poniżej 18. roku życia oraz zakaz sprzedaży internetowej i na odległość. Producenci i dystrybutorzy nie będą też mogli reklamować swojej oferty.
Kolejna istotna zmiana dotyczy obowiązku zgłaszania wszystkich produktów znajdujących się w obrocie lub wprowadzanych na rynek w europejskim rejestrze, który w Polsce będzie prowadzić biuro ds. substancji chemicznych. Będzie to obowiązek krajowego dystrybutora i będzie wiązać się z koniecznością przeprowadzenia specjalistycznych badań chemicznych i toksykologicznych. Przybliżony koszt takiej procedury to 20-50 tys. zł za każdy importowany produkt.
Według szacunkowych danych obecnie ok. 1,5 mln Polaków używa papierosów elektronicznych, które dostępne są w ok. 25 tys. punktach sprzedaży detalicznej. Około tysiąc z nich działa w kilku sieciach franczyzowych. Przedstawiciele branży przewidują, że w najtrudniejszej sytuacji znajdą się właściciele samodzielnych sklepów, oferujących produkty importowane (głównie z Chin) oraz sprzedawcy internetowi.
– Konsekwencją wprowadzenia ustawy będzie poważna korekta rynku – ocenia Jerzy Jurczyński z eSmoking Association. – Wysokie bariery wprowadzenia produktu na rynek i utrzymania się na nim zredukują liczbę firm, które dotychczas łączyły kompetencje importera, producenta i sprzedawcy detalicznego. Obecnie jest to kilkaset podmiotów. Należy się spodziewać konsolidacji mniejszych firm i wzmocnienia sieci franczyzowych, które detalistom zapewnią legalne produkty i wsparcie organizacyjne.
Najsilniejsi gracze przygotowywali się do tych regulacji przez kilkanaście ostatnich miesięcy, a największy z nich, ostrzeszowska Grupa CHIC, stała się w ubiegłym roku częścią grupy British American Tobacco.
– Jesteśmy przygotowani do nowych regulacji. Franczyzobiorcy wprowadzają we współpracy z franczyzodawcą zmiany w punktach sprzedaży, które mają im zapewnić bezpieczeństwo biznesowe po wejściu nowelizacji ustawy tytoniowej. Ponadto doradcy klienta w sieci franczyzowej eSmokingWorld są także w trakcie niezbędnych szkoleń prowadzonych przez franczyzodawcę – mówi Michał Brzemiński, dyrektor sieci franczyzowej eSmokingWorld. – Jednak na rynku obserwujemy pewien niepokój, który objawia się m.in. rosnącą liczbą zapytań firm, które chcą przystąpić do naszej sieci – dodaje Brzemiński.

ZOBACZ W KATALOGU





















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Piko24 to w pełni zautomatyzowane sklepy, nie wymagające zatrudniania pracowników. Marka chce rozwijać swoją sieć poprzez franczyzę.
Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
– Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
Dowiedz się, jak otworzyć sklep pod marką Żabka. Bezpłatny webinar dla cudzoziemców.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Zajęcia pozalekcyjne to nie tylko język angielski. Przyjdź na Targi Franczyza i zobacz, jak wiele jest pomysłów na biznes w branży edukacyjnej.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów