E-papierosy na cenzurowanym

Nowe przepisy mają na celu uregulowanie rynku oraz większą kontrolę nad dostępnością, jakością i bezpieczeństwem produktów zawierających nikotynę. Najważniejsze zmiany to m.in. wprowadzenie zakazu sprzedaży e-papierosów i płynów nikotynowych osobom poniżej 18. roku życia oraz zakaz sprzedaży internetowej i na odległość. Producenci i dystrybutorzy nie będą też mogli reklamować swojej oferty.
Kolejna istotna zmiana dotyczy obowiązku zgłaszania wszystkich produktów znajdujących się w obrocie lub wprowadzanych na rynek w europejskim rejestrze, który w Polsce będzie prowadzić biuro ds. substancji chemicznych. Będzie to obowiązek krajowego dystrybutora i będzie wiązać się z koniecznością przeprowadzenia specjalistycznych badań chemicznych i toksykologicznych. Przybliżony koszt takiej procedury to 20-50 tys. zł za każdy importowany produkt.
Według szacunkowych danych obecnie ok. 1,5 mln Polaków używa papierosów elektronicznych, które dostępne są w ok. 25 tys. punktach sprzedaży detalicznej. Około tysiąc z nich działa w kilku sieciach franczyzowych. Przedstawiciele branży przewidują, że w najtrudniejszej sytuacji znajdą się właściciele samodzielnych sklepów, oferujących produkty importowane (głównie z Chin) oraz sprzedawcy internetowi.
– Konsekwencją wprowadzenia ustawy będzie poważna korekta rynku – ocenia Jerzy Jurczyński z eSmoking Association. – Wysokie bariery wprowadzenia produktu na rynek i utrzymania się na nim zredukują liczbę firm, które dotychczas łączyły kompetencje importera, producenta i sprzedawcy detalicznego. Obecnie jest to kilkaset podmiotów. Należy się spodziewać konsolidacji mniejszych firm i wzmocnienia sieci franczyzowych, które detalistom zapewnią legalne produkty i wsparcie organizacyjne.
Najsilniejsi gracze przygotowywali się do tych regulacji przez kilkanaście ostatnich miesięcy, a największy z nich, ostrzeszowska Grupa CHIC, stała się w ubiegłym roku częścią grupy British American Tobacco.
– Jesteśmy przygotowani do nowych regulacji. Franczyzobiorcy wprowadzają we współpracy z franczyzodawcą zmiany w punktach sprzedaży, które mają im zapewnić bezpieczeństwo biznesowe po wejściu nowelizacji ustawy tytoniowej. Ponadto doradcy klienta w sieci franczyzowej eSmokingWorld są także w trakcie niezbędnych szkoleń prowadzonych przez franczyzodawcę – mówi Michał Brzemiński, dyrektor sieci franczyzowej eSmokingWorld. – Jednak na rynku obserwujemy pewien niepokój, który objawia się m.in. rosnącą liczbą zapytań firm, które chcą przystąpić do naszej sieci – dodaje Brzemiński.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
Sieć oferuje już cztery modele współpracy. Najnowszy z nich stawia na mniejsze lokale, niższe koszty inwestycji oraz minimalistyczny wystrój.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Żabka nie zwalnia i już ma 10 tys. franczyzobiorców. Okrągłą liczbę zamyka franczyzobiorczyni z Gliwic.
Bogusława i Paweł Bigos z marką Intermarché są związani od 15 lat. W ostatnim konkursie Top Franczyzobiorca zostali zwycięzcami w kategorii „Najszybszy wzrost w sieci”.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów