ABC własnej firmy
Jak wybrać lokal na biznes?
Doświadczeni biznesmeni wiedzą, że powodzenie biznesu w dużej mierze zależy od jego lokalizacji. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy wyborze lokalu na firmę.Klient podąża za neonem
Zewnętrzne oznakowanie firmy to jedna z tańszych form reklamy, w którą powinien zainwestować każdy przedsiębiorca.Projektowanie lokalu: sklep ma sprzedawać
Klimat sklepu buduje się światłem wydobywającym fakturę i kolory materiałów. Dopełnieniem staje się dźwięk i obraz. Niekiedy również zapach.Centrum handlowe, raj czy piekło
Istnieją skuteczne sposoby, aby bezpiecznie wynająć powierzchnię w centrum handlowym.Dobre lokalizacje, czyli na tropie klienta
Znajomość ruchu klientów w centrach handlowych ułatwia sterowanie sprzedażą. Może też pomóc przy wyborze dobrej lokalizacji na sklep lub punkt usługowy.Jak dobrze wybrać centrum handlowe?
Budowa centrum handlowego trwa kilka lat. Żeby ocenić, czy obiekt odniesie sukces, kiedy istnieje tylko na planie, trzeba dowiedzieć się przynajmniej, dla jakiego typu klienta jest budowany.Wybrane elementy krytyczne w umowach najmu w centrach handlowych
Umowy najmu mają zapewnić najemcom możliwość stabilnego prowadzenia firmy na przestrzeni wielu lat, zaś wynajmującym umożliwić korzystne finansowanie inwestycji. Stają się więc swoistymi długoterminowymi instrumentami finansowymi.Dochodowe peryferia
Większość sieci franczyzowych wymaga od swoich partnerów lokalizacji w centrach miast lub galeriach handlowych. Są jednak biznesy, które z powodzeniem działają na peryferiach lub osiedlach.Zaplecze zwiększa zyski
Zaplecze przyjazne załodze sklepu potrafi zwiększyć sprzedaż nawet o 20 procent!Gdzie kucharek sześć, tam potrzeba 200 mkw.
Zanim właściciel restauracji poda posiłek pierwszemu klientowi, musi precyzyjnie zaplanować całą inwestycję. Jeden mkw. profesjonalnej kuchni kosztuje bowiem średnio 1 tys. zł.Zakupy wyszorowane na błysk
Czystość to wizytówka każdego sklepu. Nikt nie czuje się dobrze robiąc zakupy w kałużach błota lub po lepkiej powierzchni.Czytnik prawdę ci powie
W samoobsługowym sklepie czytnik to nie tylko wymóg nałożony rozporządzeniem ministerstwa finansów, ale również ułatwienie zakupów klientom.Wielki Brat w sklepie
Klienci na kamery w sklepach reagują z dużą nieufnością. Ale dla właścicieli i kierowników biznesu są one bogatym źródłem informacji.Estetyczna świeżość
Bez względu na to, czy zdecydujemy się na restaurację czy bar szybkiej obsługi, kupno lady chłodniczej będzie koniecznym wydatkiem - mniejszym lub większym.Wózkiem na sklep
Wózek w sklepie samoobsługowym to obowiązkowy element wyposażenia. Do wyboru mamy nowe i używane.Ekspresem z kawą
Prowadząc lokal gastronomiczny warto zaopatrzyć się w ekspres do kawy. Urządzenie w krótszym czasie przygotuje kofeinowy napój i pozwala obsłużyć większą liczbę klientów.Jak przepędzić złodzieja
Zabezpieczenia przed kradzieżami w sklepie powinny być dostosowane do powierzchni obiektu i do poziomu strachu właściciela.Strefa przejścia
Wejście klienta do sklepu, czyli pokonanie strefy zmieniającej otoczenie, wywołuje w niemalże każdym przypadku te same reakcje. Stąd można ją dobrze wykorzystać.Klient musi być zakotwiczony
Przed podjęciem decyzji o wynajmie powierzchni w centrum handlowym warto poznać kluczowych najemców. Bo właśnie od nich zależy popularność obiektu.Manekin zwiększa sprzedaż
Przy aranżacji wnętrza w sklepie odzieżowym kluczową rolę dla poziomu sprzedaży odgrywa wystawa, przymierzalnia i manekin.Sofa kocha gołą cegłę
– Przedsiębiorca, który buduje sklep, musi znać się na swoim biznesie, ale na wystroju wnętrz już niekoniecznie – mówi Wojciech Gałązka, architekt, właściciel studia projektowego WG Design.Towar błyszczy w świetle lamp
Klient kupuje wzrokiem. Najchętniej wybiera produkty, których wygląd jest naturalny i świeży. Aby wyeksponować te atuty, potrzebne jest odpowiednie oświetlenie ekspozycji.Wyeksponuj się
Odpowiednio dobrana ekspozycja towaru w sklepie zwiększy szansę na wysoką sprzedaż. Wymaga to jednak przemyślanego projektu całej powierzchni handlowej.Załóż firmę na wyspie
Można kupić tu niemal wszystko: perfumy, książki, telefony komórkowe, odżywki dla sportowców czy sery. Stoiska handlowe zwane wyspami są częstym elementem pasaży w centrach handlowych i hipermarketach. Dla wielu przedsiębiorców są też szansą na własny biznes.Tłok wrogiem klienta
Właściciele punktów usługowych cieszą się z dużej liczby klientów. Ci jednak nie podzielają tej euforii, gdy w sklepie zaczyna robić się tłoczno.Oczaruj klienta
Sklepów z odzieżą jest bardzo dużo, a sprzedawane w nich ubrania podobne do siebie. Jak sprawić, aby klient kupił właśnie w twoim sklepie, a nie u konkurencji? Może ci w tym pomóc merchandising, czyli sztuka ekspozycji towaru.Lokalowy zawrót głowy
Decydując się na otwarcie działalności gospodarczej w posiadanym lokalu przedsiębiorca musi zgłosić zmianę sposobu jego użytkowania.Jedzenie w dobrym miejscu
Znalezienie odpowiedniego miejsca na lokal gastronomiczny to niełatwa sprawa. Podpowiadamy, jak się za to zabrać.Dobra lokalizacja to jest to!
Pomożemy ci dobrze wybrać lokal na swój biznes. Ułatwimy zaprojektowanie sklepu. Jednak umowę najmu będziesz musiał podpisać sam. Ale najpierw przeczytaj, czego się w niej wystrzegać.
Dobra lokalizacja to połowa sukcesu zarówno w handlu, jak i usługach. Czy wiesz, że dobrze zorganizowane zaplecze to nawet o 20 proc. wyższe zyski? Przeczytaj artykuł, dowiedz się jak je zwiększyć. Przygotuj się do otwarcia swojego sklepu albo punktu usługowego. Przeczytaj, gdzie powinien się znajdować, jak go zaprojektować i wyposażyć, aby był dochodowy.
- Myślisz o biznesie w galerii handlowej? Dowiedz się, jak wybrać galerię, ocenić jej potencjał i na co zwrócić uwagę w umowie najmu.
- Zaprojektuj swój sklep lub punkt usługowy. Tu liczy się każdy szczegół. Sprawdź, jak projektować, żeby sklep zarabiał.
- Niech cię zobaczą! Przeczytaj, jak zwrócić uwagę klienta i zarobić więcej.
- Skuś klienta dobrze zaprezentowanym towarem. Poznaj zasady ekspozycji, które pomogą ci zwiększyć sprzedaż.
- W handlu nie ma przypadku, a towar leży tam, gdzie ma szansę najlepiej się sprzedać. Sprawdź, czym jest merchandising.
- Pokaż swój towar w najlepszym świetle, czyli krótki poradnik, jak oświetlić sklep.