Próchnik na licencji

Próchnik to jedna z najstarszych polskich marek modowych. Swoją renomę na rynku odzieży męskiej buduje od 1948 roku. Sieć sprzedaży tworzy obecnie 30 salonów własnych. Teraz właściciel brandu chce zaoferować swoje doświadczenie i know-how franczyzobiorcom.
– Wprowadzenie franczyzy stanowi naturalny, kolejny krok w rozwoju sieci. Jest on podyktowany również sporym zainteresowaniem przedsiębiorców, którzy pytają o możliwość otwarcia sklepu Próchnik na licencji – mówi Robert Wójcicki, dyrektor operacyjny Próchnik.
Większość salonów marki działa w galeriach handlowych i to właśnie w nich należy w pierwszej kolejności szukać lokalizacji pod sklepy franczyzowe. Placówkę można uruchomić w miejscowości od 80 tys. mieszkańców, a inwestycja w remont, zakup mebli i dostosowanie lokalu do wytycznych franczyzodawcy wynosi ok. 1,5 tys. zł na metr kwadratowy powierzchni. Preferowany metraż sklepu wynosi między 80 a 90 m2, zatem trzeba się liczyć z łączną kwotą ok. 135 tys. zł. Na opłatę wstępną trzeba przeznaczyć 3 tys. zł, ale pierwszych 10 franczyzobiorców zostanie z niej zwolnionych. W biznesplanie należy przewidzieć również kapitał rezerwowy na pierwsze dwa miesiące działalności. Zazwyczaj tyle czasu mija, nim sklep zacznie zarabiać na pokrycie bieżących kosztów działalności.
– Zwrotu całkowitej zainwestowanej kwoty można natomiast spodziewać się po maksymalnie dwóch latach od startu – tłumaczy Robert Wójcicki.
Franczyzobiorca nie ponosi kosztów zakupu towaru, lecz otrzymuje go w depozyt. Przychody pochodzą natomiast z prowizji wypłacanej od osiągniętej sprzedaży – kasa fiskalna w salonie należy do franczyzodawcy. Dawca licencji zapewnia szkolenia dla franczyzobiorcy i jego pracowników. Partnerzy mogą liczyć na bieżącą opiekę i wsparcie zapewniane przez regionalnego kierownika sprzedaży. Nie zwalnia ich to jednak z aktywnej pracy na rzecz rozwoju swojej franczyzowej firmy.
– Od franczyzobiorców oczekujemy zaangażowania w biznes – podkreśla Robert Wójcicki.
Przyszłym franczyzobiorcom firma zapewnia wsparcie na każdym etapie współpracy: począwszy od doboru odpowiedniego lokalu, optymalizacji logistyki i zatowarowania, szkolenia pracowników, po pomoc w organizowaniu pracy funkcjonującego już salonu.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...