Nest Bank otwiera placówki partnerskie w miejscowościach powyżej 15 tys. mieszkańców. Według szacunków centrali, całkowity koszt inwestycji nie powinien przekroczyć 50 tys. zł.
Czwartek
04.05.2017
Dziesięć miesięcy po uruchomieniu programu partnerskiego, w Krakowie ruszyła setna placówka partnerska.
 

Nest Bank to ubiegłoroczny debiutant. Ale nie nowicjusz, bowiem marka wyrosła z dawnego FM Banku, zaś rozwojem franczyzy zajęli się menedżerowie dawnego Meritum Banku. Franczyza Nest Banku wystartowała w lipcu 2016 roku, jednoczesnym otwarciem kilkunastu placówek. W ostatnich dniach kwietnia w Krakowie ruszyła setna placówka franczyzowa pod szyldem Nest Banku.
– Jako bank, który jest blisko klientów, dynamicznie rozwijamy sieć partnerską tak, aby jak najwięcej polskich rodzin mogło korzystać z naszych usług i produktów. Współpraca z franczyzobiorcami jest kluczowym elementem dystrybucji oferty Nest Banku, dlatego stworzyliśmy dla nich takie warunki, aby nie tylko chcieli do nas dołączyć, ale rozwijali się z nami, otwierając kolejne placówki - mówi Jacek Biskup, dyrektor departamentu sieci partnerskiej Nest Banku.

Każdemu nowemu franczyzobiorcy bank (po spełnieniu warunków) zapewnia pakiet startowy, którego najważniejszym elementem jest samochód przekazany w roczne użytkowanie. W jego skład wchodzą również abonament Multisport, ubezpieczenie na zdrowie i życie partnera oraz do wyboru: szyta na miarę koszula, kurs bezpiecznej jazdy, lot szybowcem. Obecnie do pakietu startowego dodawane są również przyczepy do reklamy mobilnej, laptop i drukarka - dzięki którym partnerzy mogą prowadzić obsługę mobilną klientów.

Nest Bank otwiera placówki partnerskie w miejscowościach powyżej 15 tys. mieszkańców. Idealna lokalizacja to centrum miasta, miejsce przy głównym ciągu komunikacyjnym i w centrach handlowych. Optymalna wielkość lokalu mieści się między 35-40 m2, w tym wydzielona sala obsługi o powierzchni ok. 30 m2. Według szacunków centrali, całkowity koszt inwestycji nie powinien przekroczyć 50 tys. zł. W kwocie tej zmieści się remont lokalu, zakup mebli, zakup oznakowania wewnętrznego i zewnętrznego, koszt sprzętu elektronicznego oraz kamer.

Miesięczne koszty funkcjonowania placówki Nest Banku powinny zamknąć się w kwocie 11 tys. zł. Największą cześć tej kwoty pochłoną wynagrodzenia pracowników (6 tys. zł.) oraz wynajęcie biura (ok. 3 tys. zł). Miesięczna opłata licencyjna wynosi w Nest Banku 1 tys. zł.


Łukasz Michalak