Szybka decyzja

Karol Stasik był etatowym sprzedawcą w sklepie z alkomatami. Kilka miesięcy temu otrzymał propozycję przejęcia punktu z e-papierosami w namysłowskim Kauflandzie. Podjął decyzję o założeniu pierwszej w życiu firmy. Wspomina, że przejęcie punktu odbyło się bardzo sprawnie, a inwestycja nie przekroczyła założonej kwoty.
- Razem ze wspólniczką przejąłem funkcjonującą wyspę handlową eSmoking World wraz z zatrudnionymi tam pracownikami - mówi Karol Stasik. - Nie obawiałem się, bo znałem wcześniej tę firmę, jej specyfikę oraz ludzi, którzy ją stworzyli. Bardzo też odpowiadała mi atrakcyjna lokalizacja punktu i bliskość miejsca zamieszkania.
Karol Stasik mówi, że prowadzenie punktu z e-papierosami to stosunkowo prosty biznes, dlatego nie wyklucza kolejnych otwarć w przyszłości. Jako franczyzobiorca jest odpowiedzialny za sprzedaż, zamówienia, dba o wystrój punktu i ekspozycję towaru, zajmuje się również dostawami i obsługuje reklamacje. Jak mówi, nie boi się sprzedaży i kontaktu z klientem, ale zatrudnia dwóch wykwalifikowanych i doświadczonych pracowników i to im powierza te zadania.
Stasik chwali sobie współpracę z centralą. Mówi, że odczuwa systematyczne wsparcie ze strony franczyzodawcy i nie czeka długo na reakcję w razie pytań. Jego biznes napędzają również działania marketingowe prowadzone przez centralę, również te lokalne. Pomocne okazują się również programy lojalnościowe dla klientów i motywacyjne dla pracowników.
- Zazwyczaj franczyzodawcy politykę kadrową i kwestię motywowania pracowników pozostawiają franczyzobiorcom - mówi Karol Stasik. - Mojemu franczyzodawcy zależy, aby moi pracownicy sprzedawali więcej i lepiej. Korzystamy na tym wszyscy.
Pytany o rynek e-papierosów w Polsce, Karol Stasik mówi, że w maju upływa okres przejściowy dla polskiego rynku, po którym z internetu całkowicie zniknąć mają produkty e-papierosowe, a dystrybutorzy nie będą mogli oferować produktów bez certyfikacji. Skorzystać mają na tym właściciele markowych sklepów stacjonarnych.
eSmoking World to sieć należąca do British American Tobacco. Firma zarządza siecią około 856 punktów, w tym 305 franczyzowych oraz 124 partnerskie. Aż 80 proc franczyzobiorców prowadzi więcej niż jeden punkt. Franczyza eSmokingWorld to należy do najtańszych na polskim rynku. Koszt uruchomienia sklepu oscyluje wokół 30 tys. zł. W kwocie tej zawiera się pierwsze zatowarowanie punktu sprzedaży oraz zakup laptopa i kasy fiskalnej. Firma należy do nielicznych franczyzodawców, którzy nie pobierają opłaty franczyzowej ani marketingowej.
Centrala firmy szacuje, że punkt franczyzowy prowadzony zgodnie ze standardami sieci zwraca się średnio w 9-12 miesięcy.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
Sieć oferuje już cztery modele współpracy. Najnowszy z nich stawia na mniejsze lokale, niższe koszty inwestycji oraz minimalistyczny wystrój.
– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Żabka nie zwalnia i już ma 10 tys. franczyzobiorców. Okrągłą liczbę zamyka franczyzobiorczyni z Gliwic.
Bogusława i Paweł Bigos z marką Intermarché są związani od 15 lat. W ostatnim konkursie Top Franczyzobiorca zostali zwycięzcami w kategorii „Najszybszy wzrost w sieci”.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów