Inwestycja w Przystanek Pierograrni przy lokalu o powierzchni minimum 30 m2 to ok. 60 tys. zł. Najmniejszy funkcjonujący już lokal z okienkiem sprzedażowym ma 13 m2.
Czwartek
07.12.2017
Franczyzodawca Przystanku Pierogarnia chce rozwijać na razie sieć franczyzową jedynie na południu Polski. Z czego to wynika?
 

Pierogi można dzisiaj kupić w wielu restauracjach, barach czy punktach garmażeryjnych. Małgorzata Rzepecka, właścicielka Przystanku Pierogarnia, siedem lat temu zauważyła jednak lukę na tym rynku. – Brakowało tradycyjnego, typowo pierogowego fast foodu – mówi. Dlatego zaproponowała klientom miejsce, gdzie świeże, ręcznie robione pierogi mogą mieć od ręki. – Mówiąc fast food mam na myśli przede wszystkim czas podania, bo zależy nam na wysokiej jakości. Sami robimy nasze pierogi, według autorskich receptur i gotowe, świeże produkty regularnie dowozimy do wszystkich punktów Przystanku Pierogarnia – zapewnia Małgorzata Rzepecka. Oprócz pierogów firma serwuje też tradycyjne dania jednogarnkowe, np. fasolkę po bretońsku, zupy czy gołąbki oraz racuchy i szarlotkę.

Właśnie ze względu na dostawy firma chce się rozwijać we franczyzie póki co jedynie w większych miastach na południu Polski.

W tyle głowy mamy także perspektywę rozwoju w całym kraju, ale nie w ciągu najbliższych dwóch lat – mówi Małgorzata Rzepecka. Firma pochodzi z Krakowa. W ubiegłym roku miała tam cztery własne lokale, dzisiaj działa ich sześć. Do tego jeden franczyzowy powstał w Warszawie. W najbliższym czasie franczyzodawca chciałby otwierać placówki partnerskie na Śląsku i w Rzeszowie. Póki co liczba partnerów nie rośnie, ponieważ kryteria ich doboru nieco się zmieniły.

Chętnych zgłasza się dużo, ale często bez jakiegokolwiek pojęcia o prowadzeniu biznesu. Wcześniej deklarowaliśmy, że pomożemy kandydatom znaleźć odpowiedni lokal i zorganizujemy szkolenia. Okazuje się jednak, że taka opieka jest dla nas zbyt kosztowna i czasochłonna. Dlatego preferujemy franczyzobiorców, którzy dysponują już własnym lokalem a także posiadają doświadczenie w biznesie gastronomicznym – mówi Małgorzata Rzepecka. Dodaje, że mogą to być osoby, które prowadzą już restauracje i chciałaby rozszerzyć swoją działalność o ofertę Przystanku Pierogarnia.

Inwestycja w Przystanek Pierograrni przy lokalu o powierzchni minimum 30 m2 to ok. 60 tys. zł. Najmniejszy funkcjonujący już lokal z okienkiem sprzedażowym ma 13 m2. Franczyzodawca twierdzi, że inwestycja w punkt marki zwróci się po upływie około roku.

Franczyzobiorca może liczyć na regularne dostawy świeżych pierogów od właścicieli. Sprzedaje je z narzuconą przez siebie marżą. Średnio porcja dla klienta pierogarni kosztuje od 8 do 10 zł.


Profil kobiety
Dominika Pronarska
dziennikarz
/1/
ZOBACZ WIĘCEJ

POPULARNE NA FORUM

Zamknięte lokale

Szanowny Panie Włodzimierzu, Prosimy zamieszczać Pana kolejne komentarze dotyczące zamkniętych lokali M&F w tym wątku, a nie w innych dyskusjach. Powtarzające wypowiedzi...

29 wypowiedzi
ostatnia 21.08.2019
Zamknięte lokale

Zamknięte lokale to MEET & Fit Slow Food ktoś czyli cenzura wszysztko wzięła w jeden komentarz i napisała tylko zamkniete lokale czy strona franchising.pl działa na pewni...

29 wypowiedzi
ostatnia 20.08.2019
Kto może mieć McDonalda?

Wow, bardzo inspirująca historia. Też marzę o swoim MCD! Przy okazji dodam, że mi - roztargnionej dziewczynie też udało się wystartować z biznesem, tyle że mniejszym :)

1 wypowiedzi
ostatnia 18.08.2019
Zamknięte lokale

Najlepiej zapytać się właściciela sieci dlaczego nie otwiera własnych lokali. Po prostu wie, że ten koncept się nie opłaca i dlatego ich nie ma.

29 wypowiedzi
ostatnia 10.08.2019
Zamknięte lokale

Nie polecam tej franczyzy. Brak jakichkolwiek standardów, właściciel nie prowadzi własnego lokalu bo po prostu się to nie opłaca i sam o tym wie. Najgorsze w tym jest to,...

29 wypowiedzi
ostatnia 10.08.2019
Zamknięte lokale

Nie polecam Meet&Fit. Bardzo duża inwestycja, zwrot identyczny jak w Amber Gold - zostajesz z długami. Lepiej oddać środki finansowe na instytucję charytatywną....

29 wypowiedzi
ostatnia 10.08.2019
Zamknięte lokale

Pan Błażejewski właściciel marek 7 Street oraz M&F dba o standardy lokalów 7 Street (koszt otwarcia 200 tys) oraz M&F (koszt otwarcia 90 tys.) a w Szczepankowie pod...

29 wypowiedzi
ostatnia 10.08.2019
Zamknięte lokale

Połączyły się siły w Poznaniu razem meet & fitt to chyba na miejscu a restauracja 7 street tylko na pyszne.pl na wywózkę czy nie wiem w sumie jak w budce po kurczakach...

29 wypowiedzi
ostatnia 09.08.2019