Apetyt na burgery
Specjalność lokali marki Zdrowa Krowa to burgery – ale nie w wydaniu fastfoodowym.
– Promujemy burgery z najwyższej jakości składników, począwszy od wołowiny i pieczywa, a kończąc na warzywach i dresingach – podkreśla Robert Kuc, franczyzodawca Zdrowej Krowy.
Obecnie pod tym szyldem działa sześć lokali stacjonarnych oraz dwa food trucki. Trzy restauracje powstały w tym roku – w Warszawie przy ul. Kasprzaka, na opolskim rynku oraz w Rybniku.
– Do końca roku zamierzamy zakontraktować jeszcze dwie umowy franczyzowe – mówi Robert Kuc. –Docelowo chcemy zbudować w Polsce sieć liczącą 20 lokali.
Burgerownie można otwierać zarówno w lokalizacjach przyulicznych (w centrach miast, ale też na osiedlach – jeśli rynek na to pozwala), jak i w galeriach handlowych. W tym ostatnim przypadku nie może to być jednak lokal w strefie food court. Wymagana powierzchnia to od 100 do 160 m2.
– Właściwej lokalizacji poszukujemy wspólnie z franczyzobiorcą. Jesteśmy z nim podczas negocjacji wysokości czynszu, podpisania umowy najmu i także później, na każdym etapie przygotowywania lokalu i uruchamiania biznesu – wylicza Robet Kuc.
Franczyzodawca udostępnia też kontakty do dostawców sprzętu gastronomicznego oraz dostawców produktów spożywczych, pomaga przy załatwianiu formalności z sanepidem i innymi instytucjami, ubezpieczycielem, ochroną itp. Wszyscy pracownicy lokalu (przy rekrutacji licencjodawca też może pomóc) przechodzą szkolenia, odpowiednie do zajmowanego przez siebie stanowiska.
Kwota inwestycji w restaurację jest uzależniona od stanu technicznego lokalu.
– Możemy przyjąć, że w przypadku lokalu o powierzchni 100 m2 wydatki inwestycyjne to ok. 200 tys. zł netto – mówi franczyzodawca Zdrowej Krowy.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 18 tys. zł netto. Bieżąca opłata franczyzowa to 6 proc. od obrotu miesięcznie. Do tego należy doliczyć 900 zł miesięcznej opłaty marketingowej (w tym zawiera się stała obsługa grafika, przygotowującego m.in. materiały promocyjne).
– Czas osiągnięcia przez restaurację rentowności zależy oczywiście od jej lokalizacji – zauważa Robert Kuc. – Z naszego doświadczenia wynika, że następuje to po trzech miesiącach od otwarcia. Jednak już na etapie analizy rynku, przed podjęciem decyzji o uruchomieniu lokalu, jesteśmy w stanie przewidzieć, jak szybko w danym miejscu lokal zacznie zarabiać na koszty stałe.
Franczyzodawca zapewnia, że trend na zdrowe i dobre jakościowo jedzenie ciągle się w Polsce umacnia. – Świadomość Polaków, dotycząca jedzenia jakościowego, a nie ilościowego jest coraz większa. Co nas bardzo cieszy, bo przykładamy dużą wagę do jakości serwowanych przez nas dań – podkreśla Robert Kuc. –Jeśli zdarzy się, że rynek się zmieni i wołowina stanie się dla konsumentów mniej atrakcyjna, dostosujemy się i wdrożymy inny produkt, ale oczywiście o równie wysokiej jakości.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Pomożemy franczyzobiorcom optymalizować koszty działalności, aby mogli rozwijać swoje biznesy – zapowiada Robert Kuc, CEO Zdrowa Krowa.
Zdrowa Krowa i Frentzza – Pizza & Friends otworzyły nowe lokale. Redan chce uniezależniać się od Top Secret. Przegląd tygodnia 15-22 kwietnia.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Duży Ben i Żabka otwierają jubileuszowe sklepy i razem z innymi franczyzodawcami podsumowują mijający rok. Przegląd tygodnia 19-25 grudnia.
Punkta wchodzi we franczyzę, Zdrowa Krowa przedstawia strategię rozwoju, a Redan prezentuje sprawozdanie finansowe. Przegląd tygodnia 21-27 listopada.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali