Burgerownia w optymalnym rozmiarze
W tym roku Krowarzywa otworzyła już trzy lokale (w Toruniu, Rzeszowie i Warszawie) i dzięki temu ma obecnie 10 placówek, z czego połowa działa we franczyzie.
– Naszym celem jest osiągnięcie liczby przynajmniej 15 lokali w Polsce oraz wejście na nowe rynki za granicą – mówi Marcin Suski, menedżer ds. franczyzy Krowarzywa. – Najchętniej spoglądamy na takie miasta, jak Szczecin, Bydgoszcz, Poznań, Łódź, Lublin, Katowice. Kluczowa jest dla nas jakość oraz stabilna pozycja naszej marki, dlatego starannie dobieramy partnerów do systemu franczyzowego.
Najatrakcyjniejsze lokalizacje to dla konceptu centra miast, miejsca o dużym natężeniu ruchu pieszego, np. deptak przy rynku. Odpowiednie będą również ulice gastronomiczne, skupiające popularne lokale i restauracje. Od niedawna Krowarzywa proponuje franczyzobiorcom do wyboru trzy różne modele burgerowni. Lokale można teraz otwierać w formacie S,M lub L. Najmniejszy model zakłada prowadzenie food trucka lub miniaturowego lokalu z ograniczonym menu. Model M to średni lokal, wielkości 50-80 m2, potencjalnie z ogródkiem gastronomicznym w sezonie letnim.
– Natomiast wersja L to duża restauracja, wielkości do 130 m2, zarezerwowana dla centrów największych miast, w których istnieje gwarancja zwrotu większych kosztów inwestycji, wynikających z dużej powierzchni lokalu – dodaje Marcin Suski.
Wydatki inwestycyjne zaczynają się od 80 tys. zł – ich ostateczna wysokość zależy głównie od wybranego modelu współpracy. Podobnie jak opłata wstępna, która – odpowiednio dla każdego formatu – wynosi 9,9 tys., 14,9 tys. oraz 19,9 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu.
– Nasz system szkoleń przygotowuje partnerów do prowadzenia działalności biznesowej, ale również pokazuje pracę na każdym stanowisku, podczas bieżącej działalności lokalu – na naszym własnym przykładzie. Dodatkowo, jesteśmy z naszym partnerem w ciągłym kontakcie w trakcie przygotowań do otwarcia – zapewnia Marcin Suski. – Największym wyzwaniem przy otwieraniu burgerowni jest znalezienie punktu, który będzie w najlepszej możliwej lokalizacji, ale również będzie generował jak najniższe koszty dla franczyzobiorcy. Na życzenie przedsiębiorcy służymy pomocą w ocenie potencjalnego lokalu, a jeżeli posiadamy wiedzę na temat wolnych pomieszczeń w danej lokalizacji, również staramy się je wskazać.
Średni okres uzyskania rentowności przez nowo otwartą burgerownią to – według zapewnień licencjodawcy – trzy miesiące od momentu rozpoczęcia działalności. Choć zdarzają się burgerownie rentowne od pierwszego miesiąca.
– Trend zdrowego odżywiania się i aktywnego stylu życia jest chyba najbardziej zauważalną zmianą zachowania Polaków. Coraz więcej osób interesuje się kalorycznością oraz wartością odżywczą tego, co spożywają. Dla nas to dobrze, ponieważ produkty roślinne należą do najbardziej odżywczych – dodaje Marcin Suski. – Blisko 80 proc. gości naszych lokal to nie wegetarianie, ale osoby na co dzień jedzące mięso, które szukają ciekawej i smacznej alternatywy dla regularnej diety.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marka Krowarzywa świętuje 10 urodziny. I ma nową ofertę współpracy, skierowaną do lokali z kuchnią roślinną.
Gastronomia ma za sobą kolejny trudny rok. Najsilniejsi jednak przetrwali i znaleźli sposób na funkcjonowanie w nowych warunkach rynkowych. Sprawdźcie, z kim warto nawiązać współpracę.
W marcowym numerze "WBF" prezentujemy koncepty franczyzowe, w które chętnie inwestują byli pracownicy korporacji. Poza tym opisujemy m.in. biznesy idealne dla przedsiębiorczych kobiet.
Sześć otwarć to ubiegłoroczny wynik sieci wegańskich burgerowni Krowarzywa. W jakich miejscach marka szuka obecnie franczyzobiorców?
Chcesz dowiedzieć się jak zarobić milion we franczyzie albo poznać 30 pomysłów na własną knajpę, kawiarnię i lodziarnię? Kup styczniowy numer "Własny Biznes FRANCHISING"!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali