Miejsce na naleśniki / Wielkość naleśnikarni zależy od tego, ile miejsc siedzących dla gości planujemy. Optymalne będzie ok. 50-60 miejsc - wówczas cały lokal, wraz z zapleczem gastronomicznym, powinien mieć wielkość ok. 120-150 m2.
Poniedziałek
03.12.2018
Według franczyzodawcy Naleśnikarni Gramofon lokal serwujący naleśniki najlepiej sprawdzi się w miastach liczących od 60 tys. mieszkańców. Czy na tak prostym menu da się zarobić?
 

Piotr Szymandera pierwszą naleśnikarnię otworzył pięć lat temu. Początkowo postawił na małe lokale, w których można szybko zjeść - czyli naleśnikowy fast food. W Poznaniu, gdzie mieszka, otworzył takie trzy.
- Ale zauważyłem, że ten format lokalu ogranicza jego możliwości. Np. rodziny nie przyjdą już do mnie na świąteczny obiad, ludzie nie posiedzą dłużej na spotkaniu – wyjaśnia Piotr Szymandera, franczyzodawca Naleśnikarni Gramofon.
Dlatego postanowił zmienić koncepcję – zrezygnował z małych naleśnikarni, a zamiast tego otworzył dużą restaurację: z obszerniejszym menu, obsługą kelnerską, alkoholem. Od ponad roku lokal funkcjonuje przy poznańskim rynku.
- Od początku, już otwierając lokale w małym formacie, wiedziałem, że będę chciał się rozwijać poprzez franczyzę – dodaje Piotr Szymandera. - Zwłaszcza, że naleśnikarnie oparte są na prostej kuchni, nie ma tu skomplikowanej technologii produkcji, więc łatwo przeszkolić do pracy nawet osoby bez doświadczenia gastronomicznego.

Miasto nie za małe

Zdaniem franczyzodawcy Naleśnikarni Gramofon, tego typu lokale najlepiej sprawdzą się w dużych i średnich miastach, liczących od 60 tys. mieszkańców. W mniejszych trudno będzie pozyskać taką liczbę klientów, by pokryć koszty stałe i zarobić na zyski. Wielkość lokalu zależy od tego, ile miejsc siedzących dla gości planujemy. Optymalne będzie ok. 50-60 miejsc - wówczas cały lokal, wraz z zapleczem gastronomicznym, powinien mieć wielkość ok. 120-150 m2. Wskazane jest miejsce na ogródek sezonowy. Naleśnikarnia Gramofon wyróżnia się niecodzienną aranżacją wnętrza, która współgra z nazwą lokalu. Ściany są obwieszone płytami winylowymi, w restauracji jest ponad 40 starych gramofonów. Wisienką na torcie są pozycje w menu – też nawiązujące do muzyki. Można kupić dania pod nazwą Hejnał, Tango czy Country.
- Stare płyty winylowe są do kupienia za 50 gr, więc to nie jest droga inwestycja – mówi Piotr Szymandera. - Goście doceniają nasze oryginalne wnętrze. Mieliśmy już w restauracji np. dwie sesje ślubne.
Jeśli lokal już wcześniej był przystosowany do potrzeb gastronomii, to według szacunków franczyzodawcy inwestycja może zamknąć się w kwocie od 50 do 100 tys. zł. Jeśli wszystko trzeba zrobić od podstaw, może sięgnąć i do 300 tys. zł.

Menu Naleśnikarni Gramofon to ok. 20 rodzajów naleśników wytrawnych i tyle samo słodkich, sałatki, pankejki, torty naleśnikowe, do tego duży wybór kaw. Ciasto robione jest domowym sposobem, z naturalnych produktów. Dla smakoszy są jego różne odmiany, np. ciasto ciasto paprykowe czy curry, raz na dwa tygodnie w menu pojawiają się naleśniki gryczane - bezglutenowe i bez laktozy.
- Zarabiamy nie na wysokich cenach, a na ilości i rotacji klientów – podkreśla Piotr Szymandera. - Klienci przychodzą po to, by zjeść dobrze i niedrogo. Jeśli np. rodzina z dzieckiem zapłaci za cały obiad 35 zł, to na pewno jeszcze do nas wróci. Nasza restauracja sprzedaje 7-8 tys. naleśników miesięcznie, do tego dochodzą jeszcze inne pozycje z menu.
Franczyzobiorcy konceptu mogą liczyć m.in. na pomoc w doborze lokalizacji, pakiet szkoleń dla całego personelu - w restauracji własnej marki oraz na miejscu w lokalu franczyzowym.
- Możemy przygotować całkowity projekt aranżacyjny lokalu, pośredniczyć w zakupie sprzętu gastronomicznego albo tylko służyć radą, w zależności od oczekiwań licencjobiorcy – wylicza licencjodawca. - Przygotowujemy plan marketingowy, do tego materiały reklamowe m.in. w postaci ulotek, projektów wizytówek, kart rabatowych, voucherów. Mamy wzory list zakupów, szkolimy z tego jak i kiedy takie zamówienia składać, by produkty były zawsze świeże i na czas.

 


W oryginalnym stylu / Naleśnikarnia Gramofon wyróżnia się niecodzienną aranżacją wnętrza, która współgra z nazwą lokalu. Ściany są obwieszone płytami winylowymi, w restauracji jest ponad 40 starych gramofonów.

ZOBACZ W KATALOGU

7 Street – Bar & Grill
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Biesiadowo
Bike Café
Bistro Krówka i Połówka
Bobby Burger
Bosko- Lody Produkcji Własnej
Browar Pinta
Burgerownie, Pizzerie, Trattorie, Kawiarnie
Carte d’Or Cafe
Chilli Mili
Chinkalnia Restauracja Gruzińska
Chop Chop Lody Tajskie
Coffeeloffee
Coffeeshop Company
Crazy Bubble
Crazy Piramid Pizza
Crema Caffe
Cukiernia Fit Cake
Da Grasso
Dolce Lato, Gelato...The Italian way
Domino’s Pizza
Easy Beer
Easy Wine
Erbil Doner Kebab
Express Oriental
Express Pizza – Ta prostokątna!
Fabryka Pizzy
Falla
Fitnezja Catering Dietetyczny
Fornetti
Fresh Gelato
Fresh Pizza
Fruitisimo
Frytki Belgijskie w Krakowie
Gloria Jean’s Coffees
Gruby Benek
Jack’s Bar & Restaurant
Koku Sushi
Kołacz na okrągło
Kreweta Tempura Bar
Krowarzywa
Kuchnia Marche
Lafaye
Lepione
Lodolandia
Lodostrefa
Lody Bonano
Lody Marsjano
Makarun Spaghetti and Salad
McDonald’s
Meet & Fit – Slow Food
Mihiderka
Mini Melts
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mr Hamburger
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niezłe Bydło
Olimp
Organic Coffee & more
Panda Ramen
Pan Naleśnik
Pierogarnia Stary Młyn
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Cezar
Pizza Contenta
Pizzeria Stopiątka
Przystanek Pierogarnia
Red Hot Chicken
Restauracje Sphinx
Sbarro
Seta Disco, Seta Bistro
Setka Bar
Sevi Kebab
So! Coffee
Stara Pączkarnia
Stava - niezawodne dowozy
Subway
Sushi Royal
Tairoll
Tel Aviv
Tornado Café
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Western Chicken
Western Tortilla
Willisch
Zdrowa Krowa Slow Food Fast
Zdrowa Micha bistro piekarnia
Zdrowe!

POPULARNE NA FORUM

Lodziarnie Lody Przygoda - ktoś współpracuje?

Bardzo dobra sieć franczyzowa tylko fakt trzeba pracować nic samemu nie przychodzi.Lenistwem nie da się zarobić.Jak ktoś nie wie co to franczyza to nie otwieraj.Albo...

12 wypowiedzi
ostatnia 15.03.2019
Lodziarnie Lody Przygoda - ktoś współpracuje?

No tak kolejna dziwna wypowiedź jeśli jest taniej to po co pan kupował u nich trzeba było samemu skompletować iść do sanepidu nawiązać współpracę z hurtownią i...

12 wypowiedzi
ostatnia 11.03.2019
Lodziarnie Lody Przygoda - ktoś współpracuje?

Lody Przygoda to jest wielka sciema Zalezy tylko na sprzedazy przyczepy z marza a mozna o 30 % taniej kupic sa na allegro dostepnin Po oddebranianiu przyczepy ma juz nas w...

12 wypowiedzi
ostatnia 10.03.2019
Pizza w dzień i w nocy

Rozwój dynamiczny, myślę nad nimi i innym konceptem gastro z Krakowa.

1 wypowiedzi
ostatnia 16.02.2019
Spaghetti po nowemu

Czy rzeczywiście Makarun to taki dobry system franczyzowy? Rozmawiałem z kilkoma franczyzobiorcami i mam mieszane odczucia, szczególnie jeżeli chodzi o rentowność i o...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.02.2019
"Jedzenie na wagę" krok po kroku

Zastanawiam się nad otwarciem restauracji ,jedzenie z bemarów. Chciałabym wstępnie oszacować koszty takiego lokalu.Jak duży musi być? Ile kosztuje podstawowy...

1 wypowiedzi
ostatnia 23.01.2019
Piec do pizzy - jaki wybrać ?

Na polskim rynku ostatnio pojawiły się piece do pizzy z firmy Moretti Forni. Prawdziwy top topów pieców do pizzy. Dostępne są tutaj

29 wypowiedzi
ostatnia 28.12.2018
Da Grasso - opinie o franczyzie ?

BartS i jak zdecydowałeś się? Ja ciągle myślę od Dagrasso, ale też roważam Biesiadowo i New York Pizza Department. W te dwa pozostałe koncepty dużo niższe koszty...

2 wypowiedzi
ostatnia 22.12.2018