Franczyzobiorca przejmuje pizzę
Amerykańska sieć Papa John's to jeden ze światowych gigantów, jeśli chodzi o rynek dostaw pizzy. Do Polski weszła w 2017 roku. Zarządza nią spółka Lech Pizza – będącą częścią największego franczyzobiorcy marki na świecie – PJ Western. Przez ten czas marce udało się otworzyć nad Wisłą sześć własnych lokali. Od października ubiegłego roku zaczęła intensywne poszukiwania partnerów franczyzowych. Właśnie udało się znaleźć pierwszego.
Franczyzobiorca z Wielkiej Brytanii
W połowie lipca Lech Pizza podpisał umowy, przekazujące dwa z funkcjonujących w Polsce lokali sieci w ręce pierwszego subfranczyzobiorcy. To Ali Tofur, który – jak podaje biuro prasowe Papa John's – ma duże doświadczenie w branży gastronomicznej, od wielu lat rozwijając różne koncepty gastronomiczne w Wielkiej Brytanii.
– Bardzo cieszymy się, że Ali Tofur dołączył do naszego zespołu. Wierzymy, że zarówno jego ogromne doświadczenie w branży gastronomicznej, jak i bardzo dobra znajomość marki Papa John’s, będą dla nas niezwykle cenne. Stawiamy na pełne partnerstwo i otwartą, transparentną współpracę. Tym chcemy się wyróżnić i przyciągnąć kolejnych chętnych przedsiębiorców – tłumaczy Grzegorz Ziarek, dyrektor zarządzający Papa John’s w Polsce.
Dla Aliego Tofura to pierwsza inwestycja na polskim rynku. Czy sobie na nim poradzi? Na razie jest pełen zapału.
– Nasza inwestycja w dwa lokale sieci Papa John’s to dopiero początek ekspansji w Polsce – zapewnia Ali Tofur. – Widzimy, jak wielu inwestorów przyciąga Warszawa, jak dynamicznie się zmienia. Dla nas, w porównaniu do sytuacji w Wielkiej Brytanii, to młody i świeży rynek, na którym właśnie teraz jest najlepszy czas do rozwoju biznesu, w szczególności w sektorze dostaw jedzenia. Mamy pełne zaufanie do marki i zespołu, wierzymy, że pozwoli nam to osiągnąć założone cele.
Subfranczyzobiorca z początkiem sierpnia przejmuje warszawskie lokale przy ul. Postępu i al. Rzeczypospolitej.
Wyselekcjonować partnerów
Papa John’s szuka kolejnych franczyzobiorców. Docelowo nie będzie ich jednak wielu.
– Naszym celem jest pozyskanie góra dwóch-trzech partnerów, z którymi wspólnie będziemy dalej rozwijać markę w Polsce. Taki model sprawdził się na wielu innych rynkach i przełożył na sukcesy każdej ze stron – mówi Grzegorz Ziarek. – Paradoksalnie to właśnie okres pandemii i chęć znalezienia biznesu gwarantującego stabilny wzrost przyczynił się do wzmożonego zainteresowania naszym konceptem franczyzowym. Bardzo mocno rozwinięty kanał delivery w marce Papa John’s pokazał, że jesteśmy odporni na zmieniające się w ostatnich miesiącach warunki biznesowe, a to niezwykle cenna wartość w oczach potencjalnych inwestorów.
WIZYTÓWKA PAPA JOHN'S
Amerykańska sieć pizzerii, specjalizująca się w dostawie.
- działa w 45 krajach na świecie
- liczba lokali: ponad 5 tys.
Ali Tofur, subfranczyzobiorca Papa John's: / "Nasza inwestycja w dwa lokale sieci Papa John’s to dopiero początek ekspansji w Polsce". ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali