Ubrania z second handu
Pod szyldem Bazar Odzieżowy działają sklepy z odzieżą nową i używaną, importowaną z Anglii i Irlandii. Sieć, która jest na rynku od czterech lat, obecnie liczy ponad 20 placówek – wszystkie franczyzowe.
– Nasze sklepy działają w różnej wielkości miastach – podkreśla Jan Kozłowski, franczyzodawca Bazaru Odzieżowego. – Zarówno w Warszawie, jak i w o wiele mniejszych Wadowicach czy Tomaszowie Lubelskim.
Lokalizacja dla sklepu
Franczyzodawca zapewnia, że inwestycja w sklep z używaną i outletową odzieżą należy do bardzo niskich. Jedyne wyposażenie, jakie jest wymagane, to chromowane rury do wieszania ubrań.
– Na wyposażenie wystarczy 3 tys. zł – zapewnia Jan Kozłowski.
Sklep nie musi być duży. Wystarczy już lokal o powierzchni 25 m2. Ale oczywiście im większy, tym więcej towaru się zmieści. Największy sklep marki, w Wadowicach, ma 1 tys. m2 powierzchni.
– Jeśli chodzi o lokalizację, to nasze sklepy działają zarówno w centrach miast, na osiedlach, jak i w galeriach handlowych – dodaje franczyzodawca Bazaru Odzieżowego. – W przypadku lokalizacji w galerii należy jednak liczy się z faktem, że sklepy mogą zostać objęte lockdownem po wprowadzaniu obostrzeń pandemicznych w centrach handlowych.
Towar na wieszaki
Franczyzobiorcy mają zapewnione dostawy towaru. Wielkość dostawy zależy od wielkości sklepu. Minimalny zakup to 500 kg, co kosztuje min. 8 tys. zł. Towar jest dostarczany w 15-25 kilogramowych workach, odzież jest posortowana i gotowa do powieszenia.
–- Na początku 70 proc. dostawy stanowi odzież damska, a resztę po połowie męska i dziecięca. Wynika to z naszych doświadczeń – wyjaśnia Jan Kozłowski. – Kolejne dostawy są dopasowywane do potrzeb konkretnego rynku. Odbywają się co tydzień.
Oprócz ubrań w asortymencie są też m.in. buty, torebki i inne akcesoria. Franczyzobiorca sam decyduje, czy towar będzie sprzedawany na kilogramy czy wyceniany za sztukę, sam ustala godziny otwarcia sklepu.
Zarobek na marży
Opłata za przystąpienie do sieci, przy sklepie o powierzchni 25 m2, wynosi 2,5 tys. zł. Nie ma opłat miesięcznych. Licencjobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży.
– Popyt na zakupy w second handach jest coraz większy – zapewnia Jan Kozłowski. – Po pierwsze ludzie mają coraz mniej pieniędzy, oszczędzają. A u nas można kupić nowe rzeczy bardzo znanych marek w niskich cenach. Po drugie coraz bardziej istotnym aspektem dla wielu z nich jest też ekologia.
Franczyzodawca właśnie zaczyna rozwijać kolejny koncept – Bazar Odzieżowy Kids. Będą to sklepy wyłącznie z ubraniami dla dzieci.
WIZYTÓWKA BAZARU ODZIEŻOWEGO
Sklepy z używaną i nową odzieżą.
- ponad 20 klepów
- min. powierzchnia lokalu 25 m2
- opłata wstępna od 2,5 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Czuję, że ubrania, które tworzę, dodają kobietom odwagi. Ale sam biznes odzieżowy w Polsce to niełatwa branża. Cały czas się uczę, jak popełniać jak najmniej błędów – mówi Magdalena Soszyńska, tancerka „Tańca z gwiazdami”, właścicielka marki Femispot.
Villaro właśnie otwiera pierwszy salon franczyzowy. Marka, która ma już ponad 20 sklepów własnych, chce się dzielić licencją na biznes z kolejnymi franczyzobiorcami.
Małgorzata Haftaniuk wiele lat przepracowała w korporacji, aż w końcu zdecydowała się przejść na swoje. Czy nie żałuje tego kroku?
Julia Wójcicka i Michał Pernak przez wiele lat byli zawodowymi tancerzami. Teraz prowadzą sklep odzieżowy. Na jaką markę postawili?
– W Polsce odzież premium sprzedaje się bardzo dobrze – mówi Tomasz Wasiucionek, dyrektor handlowy GPoland Group.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Własna pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Warto jednak zajmować się produkcją pieczarek w większej liczbie pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Od początku roku w ramach współpracy z siecią Żabka swoje biznesy otworzyło kilkuset nowych franczyzobiorców.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Generali Polska ma obecnie ponad 300 placówek partnerskich. W ciągu roku otwiera zwykle ponad 50 biur.
POPULARNE NA FORUM
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
A chciałabyś sprowadzać odzież czy raczej coś swojego produkować?