Kawa z roweru
Sieć rowerowych kawiarni Bike Café istnieje od 2012 roku. Ma 48 franczyzobiorców, 20 z nich zdecydowało się zainwestować w więcej niż jednen rower. Obecnie w całej Polsce koncept ma 86 mobilnych kawiarni.
– Szacujemy, że do końca tego roku będzie ich ponad 90, a w przyszłym roku przekroczymy setkę – mówi Michał Mołdrzyk, kierownik sprzedaży Bike Café,
Przez cały rok
Rowerowe kawiarnie kojarzą się z latem, ale tak naprawdę mogą działać przez cały rok.
– Część kawiarni pracuje sezonowo, ze względu na letni potencjał wybranych lokalizacji – przyznaje Michał Mołdrzyk. - Ale większość działa całorocznie. Nasze rowery są przystosowane do różnych temperatur i warunków atmosferycznych.
Kawiarnie stoją w miejscach popularnych turystycznie, parkach, przy deptakach, ruchliwych ulicach. Ale mogą też zostać ustawione na dworcach, lotniskach czy w biurowcach. Choć te ostatnie lokalizacje akurat straciły klientów z powodu pandemii.
– To prawda, podobnie jak fakt, że zmniejszyła się liczba eventów, na których nasze kawiarnie także bardzo często się pojawiały. Ale mobilna gastronomia ma tę zaletę, że łatwo zmienić lokalizację – podkreśla Michał Mołdrzyk. – A ruch w parkach rok do roku wzrósł aż o 20 proc., co wydatnie zwiększa potencjał takich miejsc i wpływa pozytywnie na wyniki sprzedażowe naszych franczyzobiorców. Poza tym mogli też normalnie działać w okresie, gdy stacjonarne lokale były zamknięte z powodu lockdownu gastronomii.
Rower dla każdego
Rowery Bike Café są wyposażone w ekspresy ciśnieniowe oraz systemy zasilające, które umożliwiają przygotowanie 800 espresso bez konieczności ładowania. Dzięki Bike Café Monitoring System franczyzobiorcy mogą zdalnie zarządzać swoim biznesem – np. kontrolować zużycie kawy, czasy pracy pracowników, rowery mają też geolokalizację.
W zależności od wybranej opcji koszt rowerowej kawiarni to od 46,9 do 69,9 tys. zł netto. Można skorzystać z leasingu. Jest też możliwość wynajmu długoterminowego, ale – jak przyznaje sam franczyzodawca – to mniej opłacalna forma współpracy niż zakup roweru.
Od każdego sprzedanego espresso franczyzodawca pobiera 0,6 zł prowizji. Jest też stała opłata miesięczna w wysokości 119 zł – za obsługę systemu płatności (franczyzodawca zapewnia kasę fiskalną oraz terminal płatniczy) i aplikacji mobilnej. Ta ostatnia - Bike Café Friends – właśnie jest wprowadzana przez centralę. Klienci będą mogli zbierać w niej punkty za zakupy i wymieniać np. na darmową kawę czy paczkę ziaren.
– W aplikacji mogą też znaleźć najbliższy rower Bike Café i wyznaczyć do niego trasę – dodaje Michał Mołdrzyk.
WIZYTÓWKA BIKE CAFE
Sieć mobilnych kawiarni.
- 86 punktów
- 48 franczyzobiorców
- minimalna inwestycja 46,9 tys. zł netto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Na Targach Franczyza 15 i 16 marca nie zabraknie gastronomii. I tej sezonowej, i tej całorocznej.
Mobilne lodziarnie Bike Cafe Ice Cream już wiosną ruszą na ulice miast i miasteczek. Ile trzeba zainwestować w ten biznes?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali