Gruzińskie smaki w nowych miejscach
Wywodząca się z Ukrainy marka Chinkalnia serwuje gościom kuchnię gruzińską. Na chinkali czy chaczapuri zaprasza już do 15 restauracji w Polsce (a generalnie ma ich ponad 70). Wkrótce do tej listy dołączy 16. lokal – przy ul. Piotrkowskiej w Łodzi.
– Otwiera go nasz franczyzobiorca, który już prowadzi restaurację Chinkalnia w Poznaniu – mówi Piotr Greczanowski, menedżer ds. rozwoju sieci Chinkalnia. – Spodziewamy się, że lokal zacznie przyjmować gości po świętach wielkanocnych.
Kolejne kroki
Łódzka restauracja to nie jedyne plany otwarciowe marki. Obecnie koncept przygotowuje się do uruchomienia dwóch własnych lokali, w Warszawie. Będą to pierwsze własne restauracje marki w Polsce – wszystkie pozostałe działają we franczyzie.
– Generalnie spośród wszystkich ponad 70 lokali, jakie działają w kilku krajach, tylko dwa pierwsze, otwarte we Lwowie, to restauracje własne. Wszystkie pozostałe są franczyzowe – dodaje Piotr Greczanowski. – Posiadanie lokali własnych ma dla nas też prestiżowe znaczenie. Wprawdzie w Warszawie jest sporo restauracji z kuchnią gruzińską, ale mamy już wieloletnie doświadczenie i na pewno poradzimy sobie na stołecznym rynku.
Menedżer zdradza też bardziej dalekosiężne plany konceptu.
– Chcemy pojawić się w kolejnych krajach Europy Zachodniej, gdzie będziemy szukać franczyzobiorców – zapowiada Piotr Greczanowski.
Jeśli chodzi o Polskę, franczyzodawca liczy na to, że oprócz restauracji w Łodzi i lokali własnych w stolicy uda się otworzyć jeszcze 3-4 placówki franczyzowe.
Otwarcie ze wsparciem
Według szacunków franczyzodawcy, kwota inwestycji w restaurację zaczyna się od 300 tys. zł – choć trzeba zaznaczyć, że przy zmieniających się dynamicznie cenach ona także może ulec zmianie. Składa się na nią remont i adaptacja lokalu, wyposażenie, meble, sprzęt, pierwsze zatowarowanie i opłata wstępna. Optymalna powierzchnia lokalu to 120-200 m2, z możliwością urządzenia ogródka letniego.
– W ramach pakietu franczyzowego pomagamy przy wyborze lokalu, przekazujemy standardy technologiczne, podręcznik operacyjny, zapewniamy wsparcie marketingowe, rekomendujemy sprawdzonych dostawców, dzielimy się recepturami, opracowujemy model inwestycyjny, zapewniamy osobistego menedżera, który przeprowadza biorce przez wszystkie etapy otwarcia lokalu, wspólnie otwieramy restaurację oraz zapewniamy wsparcie w bieżących działaniach, szkolimy pracowników i menedżera lokalu – wylicza Piotr Greczanowski.
Franczyzodawca zapewnia, że po okresie pandemii i lockdownów restauracje przeżywają renesans.
– Muszę podkreślić, że ostatnie miesiące to jeden z najlepszych okresów jeśli chodzi o liczbę gości i sprzedaż – mówi Piotr Greczanowski
WIZYTÓWKA CHINKALNI
Sieć restauracji z kuchnią gruzińską.
- 15 lokali w Polsce, ponad 70 na świecie
- kwota inwestycji od 300 tys. zł
- miesięczna opłata franczyzowa 2 proc. od obrotu
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Chinkalnia otworzyła w tym roku już trzy nowe restauracje. Z jaką inwestycją muszą się liczyć franczyzobiorcy marki?
W tym roku Chinkalnia otworzyła już trzy restauracje, kolejne są w przygotowaniu. Marce szczególnie zależy teraz na znalezieniu franczyzobiorców we wschodniej Polsce.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Aż trudno uwierzyć, ile się działo na tegorocznej 20. edycji Targów Franczyza! Przeczytaj i obejrzyj zapis relacji na żywo z trzech dni targowych.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...