Franczyzodawca rozwija sieć bankową
Alior Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku, jako instytucja finansowa łącząca zasady tradycyjnej bankowości z innowacyjnymi rozwiązaniami i produktami. To jednocześnie jeden z tych banków, dla których franczyza stanowi ważny czynnik rozwoju sieci sprzedaży. Według Jacka Torowskiego, dyrektora departamentu sieci zewnętrznych Alior Banku w ostatnich ośmiu miesiącach minionego roku blisko 50 partnerów dołączyło do sieci franczyzowej lub uruchomiło kolejną placówkę. Na ten rok bank również przewiduje nowe otwarcia.
– Ze względu na pokrycie geograficzne i dostępność franczyza to bardzo efektywny kanał docierania do nowych klientów. To przemyślana i sprawdzona koncepcja, która zapewnia doskonałe warunki do prowadzenia i rozwoju finansowego biznesu – mówi Jacek Torowski. – Dlatego chcemy rozwijać naszą sieć i jako bank uniwersalny mamy interesującą ofertę dla franczyzobiorców. Jesteśmy też silnym, stabilnym partnerem, który ma rozpoznawalną markę, odpowiednie zasoby kapitałowe oraz sprawdzone narzędzia do tego, by wspierać franczyzobiorców na każdym etapie współpracy – dodaje Jacek Torowski.
Sieć placówek z potencjałem
Mimo rosnącej popularności bankowości elektronicznej i mobilnej, Polacy wciąż chętnie odwiedzają placówki bankowe, zwłaszcza w mniejszych miastach, w których najczęściej otwierane są placówki franczyzowe. Dlatego Alior Bank chce aktywnie rozwijać sieć partnerską, wykorzystując przy tym nowoczesne rozwiązania technologiczne.
– Dopasowujemy nasz model franczyzowy tak, by partnerzy mogli maksymalnie korzystać na digitalizacji – mówi dyrektor odpowiedzialny za rozwój sieci zewnętrznych i współpracę z franczyzobiorcami w Alior Banku. – W nowych rozwiązaniach uwzględniamy już procesy zdalne i kanały mobilnej obsługi klientów.
Bank pomaga partnerom obniżać koszty prowadzenia działalności oraz optymalizować pracę placówek. W ubiegłym roku w placówkach franczyzowych uruchomiono możliwość elektronicznego podpisywania umów i ograniczono zużycie papieru.
Własny Alior Bank
Placówka partnerska Alior Banku to propozycja dla dynamicznych, przedsiębiorczych osób zainteresowanych otwarciem własnej firmy lub prowadzących działalność gospodarczą.
Inwestycja franczyzobiorcy w lokal o powierzchni 45 m2, z dwoma stanowiskami, wyniesie ok. 40 tys. zł, a koszt uruchomienia placówki jest podzielony pomiędzy bank i partnera. Według Jacka Torowskiego to jeden z najniższych progów wejścia we franczyzę bankową. Alior Bank oferuje bezpłatne szkolenia, wsparcie finansowe w przygotowaniu placówki partnerskiej, pakiety promocyjne i reklamowe oraz opiekę dyrektora ds. sprzedaży od pierwszego kontaktu. Partnerzy mogą też liczyć na zwrot części poniesionych nakładów na marketing lokalny.
WIZYTÓWKA ALIOR BANKU
Sieć placówek bankowych.
- powierzchnia lokalu: 45 m2
- koszt inwestycji: 40 tys. zł
![](https://img.franchising.pl/pl/e2b/7eb/torowski_jacek-alior.jpg)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
![](https://img.franchising.pl/pl/3a7/222/wbf-229-jedynka.jpg)
Kup nowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jak zarabiać bez wysiłku. Dowiedz się, w którą franczyzę z branży usługowej najlepiej zainwestować. Krok po kroku otwieramy też firmę zarządzającą najmem nieruchomości, produkującą meble ze stali oraz samoobsługowy magazyn.
Alior Bank kusi potencjalnych franczyzobiorców dofinansowaniem do nowych placówek partnerskich. Swój bank można mieć w zasadzie za darmo.
Alior Bank wprowadził program dofinansowania otwarć placówek partnerskich. Przedsiębiorcy, którym brakuje kapitału na start, mogą pozyskać nawet 40 tys. zł.
W majowym numerze „Własny Biznes FRANCHISING” odkrywamy m.in. tajniki sukcesu w biznesie motoryzacyjnym, finansach, a także opisujemy biznesy, w które chętnie inwestują młode mamy. Dowiedź się, ile płaci się za franczyzę i jak wygląda zarządzanie bez szefa.
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
![](https://img.franchising.pl/pl/c41/b87/biznesmen-reka-s.jpg)
Zakładając własną działalność masz do wyboru dwie drogi: możesz otworzyć firmę pod własną marką albo przystąpić do sieci franczyzowej. Bez względu na to, którą drogę wybierzesz, musisz zarejestrować firmę.
Popeyes pojawi się w Poznaniu, KOKU Sushi chwali się pierwszym półroczem, a Salad Story odświeża menu. Przegląd tygodnia 13-20 lipca.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Good Chicken to nowa marka franczyzowa na polskim rynku z ofertą chrupiących kurczaków, skrzydełek, stripsów i nuggetsów.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.