Nie boimy się Chin, ale jesteśmy czujni

Wtorek
28.06.2005
- mówi Piotr Pęszyński kierownik ds. rozwoju sieci sprzedaży marki DERRI.
 

Chińczycy podbili już Amerykę, teraz podbijają Europę - Czy import taniej odzieży i obuwia z Chin może zagrozić polskiemu rynkowi?
Z pewnością tak. Produkcja w krajach południowo-wschodniej Azji jest dla odbiorców w Polsce i innych krajach europejskich relatywnie tania. Wysokie koszty pracy na rynku krajowym powodują, że coraz więcej firm zleca produkcję w Chinach lub w Wietnamie, a wzornictwo zapewniają projektanci znający potrzeby lokalnych odbiorców. Szybkie tempo wzrostu gospodarki chińskiej w ostatnim czasie daje podstawy, by w najbliższych latach spodziewać się dużego postępu technologicznego i co za tym idzie poprawy jakości chińskich towarów.

Czy ta sytuacja może mieć wpływ na działalność DERRI - czy firmy z Państwa segmentu również czują się zagrożone?
Oferta DERRI – ekskluzywne kożuchy, skórzana odzież i futra – kierowana jest do najbardziej wymagających klientów. Obecnie azjatyckie garbarnie nie są w stanie wytworzyć produktu konkurencyjnego zarówno pod względem technologicznym jak i wzorniczym. Wynika to również z braku dobrego jakościowo surowca, który nadawałby się do produkcji odzieży w azjatyckich warunkach klimatycznych. Nie znaczy to jednak, że problem nas nie dotyczy – już teraz odczuwamy dużą konkurencję ze strony towarów pochodzenia chińskiego w segmencie galanterii skórzanej.

W jaki sposób producenci mogą bronić się przed zalewem tanich chińskich produktów? Jakie rozwiązania systemowe należałoby wprowadzić?
W moim przekonaniu nie udało się stworzyć skutecznej bariery przed tanim importem z krajów azjatyckich. Jego opłacalność jest na tyle duża, że importerom opłaca się podejmować ryzyko zaniżania i tak już niskich cen, aby zmniejszyć należności celne. Aby temu zapobiec polscy producenci odzieżowi powinni, bazując na wizerunku swoich marek, tworzyć nowe oryginalne, atrakcyjne dla swoich klientów kolekcje. Ich przewaga nad importem z Chin, polega na możliwości szybkiej reakcji na zmieniające się trendy. Dopóki jednak ogromne obciążenia fiskalne i wysokie koszty pracy będą stanowić większą część ceny produktu, trudno będzie im konkurować z tanim importem.


POPULARNE NA FORUM

Cropp Town w katalogu franczyz i systemów partnerskich

Podbijam pytanie i czy to dobry moment zeby wchodzic w taki biznes czy lepiej w gastronimie na przyklad, bo ludzie czescie jedza niz ciuchy kupują?

3 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Moodo - czy warto inwestować?

Co mysliucie o tym w miescie 65 tyś mieszkancow? Mysle nad tym, bo to w miare proste lub mysle o jakiejs prostej gastronmii. Co polecacie?

88 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Po co jest to forum? Czlowiek zadaje normalne pytanie, a tu Pan Barabasz jakis samozwacznczy szeryf mody luksusowej po jednym wpisie stwierdza "nie masz zielonego pojecia" i w...

3 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Okazja - outlet odzieżowy

Ostatni wpis z 2013, a data z tego roku? oc co tutaj chodzi? Ktos usunal ostatni wpis z: 29.05.2020 WTF?

43 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Moodo- czy warto ?

Czy opłaca się współpraca na zasadzie franczyzy z moodo? Czy ktoś współpracuje i mógł by się podzielić opinią czy warto inwestować?

1 wypowiedzi
ostatnia 06.04.2020
Moodo - czy warto inwestować?

Czy mógłby się ktoś wypowiedzieć kto współpracuje z moodo na zasadach franczyzy ? Jaki jest koszt inwestycji, jak układa się współpraca i czy się opłaca

88 wypowiedzi
ostatnia 06.04.2020
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

wybacz ale nie masz zielonego pojęcia i mam pytanie co chcesz zaproponować dostawcom aby uzyskać możliwość sprzedaży ich produktów ?

3 wypowiedzi
ostatnia 10.03.2020
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Witajcie, myślę nad założeniem strony internetowej online z luksusowymi markami odzieżowymi. Coś typu np. Vitkac bądź Farfetch. Miał ktoś kiedyś do czynienia z...

3 wypowiedzi
ostatnia 20.02.2020