Franczyza dla spragnionych

Przewidywana inwestycja w biznes wynosi 50-150 tys. zł. Punkty sprzedaży YanTea powstają w galeriach handlowych w miastach powyżej 80 tys. mieszkańców.
Piątek
06.07.2012
Firma YanTea otwiera punkty z koktajlami Bubble Tea. W Niemczech to przebój, a jak będzie w Polsce?
 

Co powstanie po zmieszaniu herbaty, mleka, jogurtu w ponad stu różnych kompozycjach smakowych? Z odpowiedzią spieszy firma YanTea, która właśnie rozpoczęła w Polsce sprzedaż produktu o nazwie Bubble Tea. „Bąbelkowa Herbatka” to oryginalny koktajl serwowany w hermetycznie zamykanych kubkach, który pije się przez specjalną grubą słomkę przystosowaną do „wyławiania” z napoju smakowych dodatków.

Jak twierdzi Maria Huk, prezes spółki YanTea, Bubble Tea nie jest produktem z jednoznaczną recepturą, tylko pewną bazą do rozwoju i wdrażania własnych pomysłów na oryginalne koktajle. Pierwszy punkt firmy powstał w marcu 2012 roku w CH Nowy Turzyn w Szczecinie. Teraz operator marki poszukuje partnerów franczyzowych i kolejnych lokalizacji.

- Franczyzobiorca ma zapewnioną całkowitą opiekę nad swoim punktem oraz wyłączność terytorialną. Nie musi się martwić o dostawy czy naprawę sprzętu. Personel jest profesjonalnie przeszkolony przez naszych managerów. Każdy lokal franczyzowy traktujemy jak swój własny – zapewnia Maria Huk.

Pytanie tylko, czy nowy produkt przyjmie się na polskim rynku, na którym klienci odznaczają się dość znaczną nieufnością wobec nowych marek. Dobrym przykładem może być tu sieć placówek z mrożonymi jogurtami Yogen Fruz, która już po raz trzeci zabiega o względy polskich konsumentów, a liczba jej dotychczasowych otwarć jest znacznie niższa od zapowiadanej.

- Wprowadzenie nowych produktów na rynek polski jest zagadnieniem złożonym i nie można przenosić pewnych schematów z innych krajów. W Niemczech Bubble Tea przyjął się stosunkowo szybko i w tej chwili przeżywa swoją kulminację rozwoju sprzedaży. Powstało tam wiele firm i sieci, które serwują Bubble Tea. Nawet niemiecki McDonald’s w pogoni za trendami wprowadził te produkty w swoim module kawiarnianym – zaznacza Maria Huk.

Czas pokaże, czy sukces oryginalnych koktajli na niemieckim rynku da się powtórzyć i na polskim rynku. Ze pewnością ciekawość klientów i chęć spróbowania czegoś nowego będzie dla YanTea nieocenionym sojusznikiem.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa