Biorców Da Grasso gonią terminy
W łódzkim centrum handlowym Manufaktura ponownie otwarto pizzerię Da Grasso. W ostatnim okresie poddano ją procesowi rebrandingu, polegającym na odświeżeniu wewnętrznego i zewnętrznego wyglądu. Pizzeria jest jednym z dwóch lokali własnych działających w sieci. Ma zarazem być placówką wzorcową, pokazującą, jak w przyszłości będą wyglądać wszystkie punkty Da Grasso.
Tych łącznie działa w Polsce 184. Są zlokalizowane w 150 miastach, a wszystkie prowadzone przez franczyzobiorców. To właśnie oni w największej mierze są obciążeni kosztami rebrandingu pizzerii. Wielu z nich zbliża się do ustalonego okresu 3 lat, kiedy to zgodnie z umową franczyzową zobowiązani są do odświeżenia swoich lokali. Centrala zapewnia, że rebranding został opracowany w taki sposób, aby nie był zbyt obciążający dla franczyzobiorców.
- Dzieje się tak dzięki możliwości skorzystania z wielu elementów wyposażenia wykorzystywanych dotychczas w pizzeriach. Jest sporo franczyzobiorców, u których zmiana polegać będzie jedynie na modyfikacji kilku elementów restauracji i tylko za nie faktycznie zapłacą – mówi Magdalena Piróg, wiceprezes sieci. - Wszystkie wydatki związane z opracowaniem strategii, założeń, materiałów graficznych i produkcyjnych oraz opcjonalnymi projektami architektonicznymi są pokrywane przez spółkę. Centrala Da Grasso finansuje również wymianę szyldów przed wejściem do wszystkich pizzerii.
Nowe pizzerie są tworzone już zgodnie ze standardami nowego brandu. Zmiany aranżacji wystroju placówek są w branży gastronomicznej naturalnym elementem strategii marketingowej. Przystępując do sieci franczyzowej należy liczyć się z tą koniecznością. Zazwyczaj koszty związane z rebrandingiem leżą przynajmniej w pewnej części właśnie po stronie licencjobiorców. Da Grasso nie jest tu wyjątkiem. Podobnie miało to miejsce w przypadku restauracji McDonald’s i Chłopskiego Jadła.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Końcówka roku obfituje w nowe otwarcia w wielu sieciach franczyzowych. Przegląd tygodnia 9-16 grudnia.
Da Grasso to największa franczyzowa sieć pizzerii w Polsce. Obecnie działa blisko 190 pizzerii, a już wkrótce dołączą kolejne lokalizacje.
Da Grasso rozpycha się w stolicy, Empik świętuje 75-lecie, a właściciel Circle K zdradza swoje plany. Przegląd tygodnia 21-28 października.
Targi Franczyza tuż tuż. Wśród licznych wystawców, obecnych 19-21 października w Pałacu Kultury i Nauki, najliczniej reprezentowaną branżą – jak co rok – będzie gastronomia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...