Z telewizji do franczyzy
Konrad Rybak, franczyzobiorca Biesiadowo i Western Chicken
Konrad Rybak był jednym z bohaterów pierwszej serii programu „Kto poślubi mojego syna?”, emitowanego przez stację TVN. Reality show, w którym matki szukały idealnej żony dla swoich synów, oglądało średnio ponad 2 mln widzów. Później pan Konrad zagrał jeszcze m.in. epizod w serialu „Przyjaciółki”.
– To, że trafiłem do telewizji było kwestią przypadku – opowiada. – Dobrze się bawiłem. Teraz jednak pora na poważny biznes.
W poszukiwaniu lokalu
Konrad Rybak skończył studia z zarządzania w gastronomii i hotelarstwie. Oprócz teorii zna też praktyczną stronę tej branży – przez prawie rok pracował w restauracji typu fast food w galerii handlowej.
– Zobaczyłem, na czym polega ta praca, jakie obroty można osiągnąć – mówi. – I zdecydowałem, że gastronomia to moja zawodowa przyszłość.
Konrad Rybak postanowił otworzyć lokal we franczyzie. Przeglądał internet, jeździł na targi franczyzy, rozmawiał z licencjodawcami. W końcu zdecydował się na pizzerię Biesiadowo. Jednak okazało się, że wybór licencjodawcy to wcale nie była najtrudniejsza część przedsięwzięcia. Minął rok, zanim franczyzobiorca znalazł odpowiednie miejsce na swoją restaurację.
– W Warszawie, gdzie mieszkam, po pierwsze jest już mnóstwo lokali tej sieci. Podobnie w okolicach stolicy – opowiada. – Po drugie ceny najmu tutaj są bardzo wysokie. Dlatego postanowiłem szukać także w innych regionach Polski. Wiedziałem, że chcę otworzyć restaurację w galerii handlowej. Pracowałem w takim miejscu i wiem, że ta lokalizacja zapewnia większe obroty niż lokal np. na osiedlu mieszkaniowym. Poza tym nie wymaga nakładów na promocję. Restauracja w centrum handlowym klientów ma od razu.
Dwa w jednym
Szukając lokalu Konrad Rybak porównywał nie tylko ceny, ale też liczbę klientów odwiedzających galerie i konkurencję na lokalnym rynku. W końcu wybór padł na Starogard Gdański.
– Food court tej galerii pomieści tylko dwie restauracje. Wiele osób namawiało mnie, abym wynajął całość. I zdecydowałem się na to, zwłaszcza, że cena była bardzo atrakcyjna. W ten sposób wykluczyłem też ewentualną konkurencję – nie ukrywa nasz rozmówca.
W drugim lokalu będzie się mieścił Western Chicken, koncept należący – podobnie jak Biesiadowo – do firmy Wojtex. Obydwie restauracje mają wspólne zaplecze gastronomiczne, co pozwoli sporo zaoszczędzić na wydatkach inwestycyjnych. Strefa dla klientów pomieści około 30 gości.
– Franczyzodawca zaproponował mi atrakcyjne warunki współpracy, mam też korzystną umowę z galerią handlową. Nakłady na inwestycję nie są więc zbyt wysokie – twierdzi Konrad Rybak. – Obydwa lokale planuję otworzyć w grudniu, wcześniej w całej galerii będzie gruntowny remont. Grudzień to dobry miesiąc jeśli chodzi o handel, mam więc nadzieję, że restauracje zaczną od razu na siebie zarabiać. Przeprowadzam się z Warszawy na Pomorze, bo tylko w ten sposób będę mógł właściwie doglądać biznesu.
Sieć Biesiadowo liczy w tej chwili blisko 120 pizzerii. Kwota inwestycji zaczyna się od 42 tys. zł. Do końca września obowiązuje jednak promocja dla nowych franczyzobiorców – piec do wypieku pizzy mogą kupić za 1 zł netto, co pozwala zaoszczędzić 8 tys. zł. Miesieczna opłata franczyzowa to 1 tys. zł.
Pod szyldem Western Chicken działa ponad 30 lokali. Tutaj kwota inwestycji zaczyna się od 30 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 800 zł.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
– To, że wchodzicie we franczyzę, nie jest gwarancją sukcesu. Gwarancją sukcesu jesteście wy – mówi Wojciech Goduński, twórca kanału Kopalnia Sukcesu.
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Wszystkie przedsięwzięcia gospodarcze wiążą się z ryzykiem, a franczyza nie jest tu wyjątkiem. Na co zwrócić uwagę?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...