Z biznesem jak z jazdą pociągiem. Lepiej wsiąść na pierwszej stacji, bo później brakuje miejsc siedzących i spada komfort jazdy.
Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska
Piątek
30.06.2017
Nowość na rynku, choć ryzykowna, może odnieść duży sukces. A ci, którzy ją wprowadzili, mogą stać się liderami nowej branży.
 

Większość konceptów franczyzowych jasno kreśli zasady biznesu, jaki rodzaj działalności oferuje i na czym partner będzie zarabiał. Wiadomo, z czym się wiąże działalność pod szyldem sieci spożywczych, odzieżowych czy gastronomicznych i co będzie sprzedawane. Ale są firmy, których ofertę trzeba bliżej poznać. Poświęcić więcej czasu, by odkryć ich źródło egzystencji. Dotyczy to szczególnie nowości rynkowych, usług, których dotychczas nie było. Z jednej strony efekt nowości przyciąga, ale z drugiej wzbudza nieufność i rezerwę. Wynika to najczęściej z braku wiedzy. Ale choć edukacja rynku bywa żmudna i czasochłonna, w końcu jest często wynagradzana. Bycie pierwszym wyróżnia i daje przewagę. Oczywiście, gdy rynek wyczuje pieniądz, bardzo szybko pojawiają się naśladowcy. Ale zanim to nastąpi, jest szansa na wypracowanie pozycji lidera i pozostawienie daleko w tyle całej reszty. Na to pracuje w Polsce Ziebart, amerykańska firma związana z autodetailingiem od ponad 50 lat. Z mocną pozycją na świecie, teraz swo- imi usługami, czyli ultrapedantyczną odnową i pielęgnacją samochodów w środku i na zewnątrz, podbija serca Polaków.

A jest o co walczyć, bo sympatia klientów znad Wisły warta jest rocznie nawet 300-400 mln zł. Polacy kupują samochody i ze względu na duży wydatek, traktują je z troską. Wiedza o autodetailingu ma ją jeszcze pogłębić. No bo dlaczego nie wydać na ochronę karoserii nowego auta, skoro poszło już na nie kilkadziesiąt tysięcy złotych? Albo zaimpregnować w środku skórę, zmienić kolor czy przywrócić do stanu nowości? Lifting i ochrona samochodów zyskuje na popularności. Z usług Ziebarta przy salonach dilerskich BMW, Lexusa czy Audi korzysta średnio w miesiącu od 50 do 70 proc. właścicieli nowych aut. W miarę rozwoju wiedzy i sieci w Polsce, wolumen klientów będzie się powiększał. To dobra wiadomość dla osób szukających pomysłu na biznes i miłośników motoryzacji. Jest nisza, ale prawdopodobnie już niedługo będzie zagospodarowana. Z biznesem jak z jazdą pociągiem. Lepiej wsiąść na pierwszej stacji, bo później brakuje miejsc siedzących i spada komfort jazdy. Trzeba się łokciami rozpychać, by mieć tro- chę przestrzeni, a i tak czuć oddech innych na karku. Warto więc odważyć się wypłynąć na nieznane wody, bo być może odkryjemy wyspę pełną skarbów.


Bartosz Liszkowski
Prezes Ziebart Polska

POPULARNE NA FORUM

Gdzie ta myjnia wymarzona w snach?

Może warto pomyśleć o mobilnej myjni parowej a nie stacjonarnej. więcej możliwości rozwoju biznesu. Greensteam daje pełne wsparcie, pomaga uzyskać dofinansowanie. Warto...

17 wypowiedzi
ostatnia 30.12.2018
Warsztat samochodowy: Pieniądze na warsztacie

Ja korzystam od lat - od kiedy tylko zakupiłam swój pierwszy samochód - z jednego warsztatu. Naprawy są solidne a przy tym nie rujnują portfela, więc wizyta u mechanika...

12 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2018
Sklep motoryzacyjny

Dodam jeszcze ze mam wlasny lokal i wsp.ze wszystkimi mozliwymi dostawcami i od roku ledwo co zarabiam na koszta.

6 wypowiedzi
ostatnia 13.12.2018
Sklep motoryzacyjny

Moze napisze na wlasnej osobie prowadze sklep w warszawie od roku nie mam franczyzy i mam sklep dobrze zaopatrzony i z wlasnego doswiadczenia odradzam ten biznes wielkie...

6 wypowiedzi
ostatnia 13.12.2018
Spedycja/Transport/Logistyka

No tak wybór większy ale trzeba uważać i być ostrożnym żeby trafić na dobrą firmę. My sporo się naszukaliśmy żeby znaleźć Ol-car z którym aktualnie...

9 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2018
Chcę założyć stację paliw

Jeżeli chcecie założyć stację paliw to przygotujcie się na naprawde duże wydatki, dodatkowo działając bez wsparcia dużego koncernu paliwowego będzie trudno...

16 wypowiedzi
ostatnia 09.10.2018
Sklep motoryzacyjny

Pomysł jest dobry, kwestia jak go zrealizujesz, nawet prowadząc sprzedaż wysyłkową można dobrze wyjść na tym. 20 tyś mieszkańców jest wystarczające aby coś...

6 wypowiedzi
ostatnia 13.09.2018
Sklep motoryzacyjny

Lucart ma ponoć najtańsze ceny w polsce i dają wsparcie marketingowe. Więc to przemawia za francyzą z tą firmą właśnie. Czekam na więcej opinii.

6 wypowiedzi
ostatnia 13.09.2018