Optymalna wielkość / Lokal na placówkę Domu Finansowego QS powinien mieć co najmniej 20 m kw. powierzchni.
Poniedziałek
22.10.2018
Chcemy rozwijać sieć agencyjną i poszerzać grono partnerów – zapowiada Artur Mojecki, nowy prezes zarządu Domu Finansowego QS.
 

Prezesem Domu Finansowego QS jest pan od niedawna, bo od maja. Jak ocenia pan kondycję spółki?
Obecna sytuacja spółki jest solidną bazą do dalszego wzrostu. Mamy znaczne grono współpracujących z nami od lat lojalnych partnerów, szeroką sieć franczyzową, doświadczony zespół w centrali, pięć infolinii tematycznych, doświadczonych produktowców, własne IT, system informatyczny dający naszym partnerom ogromne możliwości. Z drugiej strony patrząc wstecz stwierdzam, że spółka zaprzepaściła wiele szans, jakie stwarzał rynek. Obecnie poziom rozwoju pośrednictwa, jego konkurencyjność, czy zmiany preferencji klientów sprawiają, że otoczenie jest dużo mniej sprzyjające dla dynamicznego wzrostu, niż to miało miejsce jeszcze parę lat temu. Uważam jednak, że stabilny poziom finansowy nie jest szczytem naszych ambicji i stąd działania mające unowocześnić i znacząco rozwinąć spółkę.

W jakim kierunku będzie więc teraz podążał QS?
Przede wszystkim chcemy nadal rozwijać sieć agencyjną i poszerzać grono współpracujących z nami partnerów. Będziemy kontynuować rozwój sieci franczyzowej z dużą troską o jakość – zarówno pod względem doboru lokalizacji, wzmacniania kompetencji personelu, przestrzegania zasad etyki w biznesie, jak i jakości pozyskiwanego klienta. Wszystkim współpracującym z nami partnerom chcemy dostarczyć dodatkowe narzędzia, ułatwiające prowadzenie biznesu, wspierać ich w poszukiwaniu klientów i intensyfikowaniu sprzedaży. Nadal zamierzamy podnosić jakość obsługi sieci partnerskiej świadczonej przez centralę – kierujemy się przy tym wynikami badań, jakie przeprowadziliśmy w tym zakresie. Pracujemy nad dodatkowymi usługami, z których będą mogli korzystać nasi partnerzy, automatyzacją procesów sprzedaży. Wystartowaliśmy z kampanią internetową, której celem jest zwiększenie rozpoznawalności naszej marki oraz przyciągnięcie nowych klientów.

A co udało się panu już zrobić?
Efektem dotychczasowych wspólnych działań jest wdrożenie w firmie dwu istotnych inicjatyw. Pierwsza to Rada Biznesowa, do której zaprosiłem naszych partnerów. Opierając się na ich doświadczeniu, znajomości rynku, konsultujemy w ramach rady strategiczne decyzje dotyczące kierunków rozwoju firmy. Druga inicjatywa to „QS Przyjazny pracownikom”. W ramach tego przedsięwzięcia, pracownicy różnych działów łączą się w grupy projektowe, których zadaniem jest wypracowanie koncepcji zmian wewnątrz firmy. Dotyczą one zarówno wzajemnych relacji, współpracy, zasad komunikacji, jak również innowacji i usprawnień w procesach operacyjnych. Wyzwanie, jakie postawiono przede mną to szeroko rozumiana modernizacja firmy, poszerzenie zakresu i skali działalności, ale też wprowadzenie zmiany kultury organizacyjnej, zarówno w zakresie funkcjonowania centrali, jak również relacji z partnerami i dostawcami.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska


Artur Mojecki, prezes zarządu Domu Finansowego QS / "Pracujemy nad dodatkowymi usługami, z których będą mogli korzystać nasi partnerzy, automatyzacją procesów sprzedaży. Wystartowaliśmy z kampanią internetową, której celem jest zwiększenie rozpoznawalności naszej marki oraz przyciągnięcie nowych klientów".