Inwestycja w cukiernię / Optymalna wielkość lokalu to 70 m kw. Według franczyzodawcy koszt inwestycji wynosi ok. 1 tys. zł za 1 m kw.
Środa
09.10.2019
Franczyzodawca Fit Cake zapewnia, że zdrowe słodycze przyciągną mieszkańców i dużych, i małych miast. Ile można zarobić na ich sprzedaży?
 

Piaseczno, Otwock, Płock, Gdynia, Żory – w tych miastach już niedługo pojawią się cukiernie Fit Cake. Te pięć nowych lokali dołączy do siedmiu obecnie działających. Fit Cake to cukiernia połączona z zakładem produkcyjnym, gdzie na miejscu wypieka się ciasta, torty, batony, przygotowuje desery, śniadania itp. Produkty w menu nie zawierają glutenu ani cukru. Do każdego produktu dołączana jest informacja o jego składzie, kaloryczności oraz zawartości makroskładników.

Cukiernie powstają zarówno w dużych, jak i w mniejszych miastach.
– Nasi franczyzobiorcy to często społecznicy, którzy chcą zrobić coś dobrego dla swojego miasta, np. otworzyć lokal ze zdrową żywnością – mówi Ewelina Choińska z Fit Cake. – Na początku wielu klientów przychodzi ze zwykłej ciekawości. Ale ci bardziej świadomi potrzeby zdrowego odżywiania zostają na długo. Wszędzie są osoby z alergiami, nietolerancjami pokarmowymi oraz takie, które po prostu chcą o siebie dbać. Natomiast nie wszędzie mają możliwość znalezienia lokalu dla siebie. Znam osoby, które w naszej cukierni po raz pierwszy zjadły rurkę z kremem. Standardowo był to dla nich „zakazany owoc”, ale dzięki temu, że my przygotowujemy zdrowe słodycze, mogli sobie wreszcie na nią pozwolić.

Lokalu na cukiernię najlepiej szukać w centrum miasta. W pobliżu powinien być parking, aby klienci nie musieli nosić daleko zamówionych ciast czy tortów. Optymalna wielkość pomieszczeń to 70 m2. Według franczyzodawcy koszt inwestycji wynosi ok. 1 tys. zł za 1 m2. W tym zwiera się już wstępna opłata licencyjna, która wynosi 25 tys. zł. 
– Jeśli chodzi o galerie handlowe, to przygotowanie tam cukierni wraz z zakładem produkcyjnym byłoby bardzo drogą inwestycją – wyjaśnia Ewelina Choińska. – Dlatego przyjęliśmy, że franczyzobiorca, który już prowadzi cukiernię w lokalizacji przyulicznej i tam przygotowuje świeże produkty, może otworzyć w galerii wyspę handlową, do której będzie te produkty po prostu dowoził. Tak będzie wkrótce w Łodzi i w Warszawie.

Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia, dostają receptury wszystkich pozycji z oferty, ich dokładny skład, opis tego jak duże powinny być porcje itd. Otrzymują również listę produktów, z jakich powinni korzystać. Licencjodawca udostępnia wzory aranżacji cukierni, pomaga zrobić konieczne modyfikacje projektowe, przygotować dokumentację dla sanepidu. 
– W tej chwili tworzymy też własną ekipę remontowo-budowlaną, która będzie się zajmować przygotowywaniem lokali pod klucz, w cenach deweloperskich, jeśli ktoś będzie miał takie życzenie – dodaje Ewelina Choińska. – Od przyszłego roku będziemy również pomagać w uzyskiwaniu zewnętrznego finansowania na inwestycję, czyli kredytów, leasingów.

Opłata franczyzowa to albo 2,5 tys. zł rocznie, albo 2 proc. od obrotu lub 300 zł miesięcznie. Franczyzobiorcy dostają wyłączność terytorialną na dane miasto. Licencjodawca zapewnia, że biznes jest rentowny od pierwszego miesiąca. 
– Bardzo dbamy o marketing i o to, aby otwarcie nowej cukierni było dużym wydarzeniem na lokalnym rynku – podkreśla Ewelina Choińska. – Nawiązujemy współpracę z lokalnymi mediami, z którymi przygotowujemy np. programy czy wywiady o zdrowym żywieniu. Działamy na grupach tematycznych w mediach społecznościowych. To o wiele bardziej skuteczne niż konwencjonalna reklama.
Według franczyzodawcy, miesięczne zyski, na jakie można liczyć od początku działalności, to ponad 20 tys. zł. – To pozwala osiągnąć zwrot z inwestycji nawet po trzech miesiącach – zapewnia Ewelina Choińska.


Zdrowe menu / Produkty menu cukierni Fit Cake nie zawierają glutenu i cukru.

POPULARNE NA FORUM

Autorskie lody z przyczepy

Ciekawa koncepcja z tą obsługą eventów, na pewno warto przemyśleć. W innych branżach idą z tym konkretne pieniądze, więc czemu nie w lodach?

10 wypowiedzi
ostatnia 13.10.2019
Autorskie lody z przyczepy

Bardzo dobrze. Moja rodzina uwielbia ich lody, więc im więcem miejsc tym lepiej.

10 wypowiedzi
ostatnia 13.10.2019
Autorskie lody z przyczepy

Spoko, że podpięcie się jest przynajmniej z częścią technicznego i biurokratycznego pakietu. Często takie rzeczy są właśnie najbardziej upierdliwe na start.

10 wypowiedzi
ostatnia 13.10.2019
Autorskie lody z przyczepy

Idealny biznes na globalnce ocieplenie. Dobrze też, że stawiają na mobilność - do takich miejsc zawsze widziałem kolejki.

10 wypowiedzi
ostatnia 12.10.2019
Autorskie lody z przyczepy

Ciekawe co to za sieci marketów. Mam nadzieję, że nie Tesco. W każdym razie powodzenia!

10 wypowiedzi
ostatnia 12.10.2019
Autorskie lody z przyczepy

Na własny punkt się raczej nie skuszę, bo mam co robić, ale w punktach stacjonarnych lody, kawę i gofry mają rewelacyjne - pewnie jeszcze nie raz się tam wybiorę.

10 wypowiedzi
ostatnia 12.10.2019
Autorskie lody z przyczepy

A, to franczyza jednak... Mieszkam koło jednego z punktów i przez wakacje notorycznie dzieciaki wyciągały mnie tam na lody. Nie to, że się dziwię, sam się nie raz...

10 wypowiedzi
ostatnia 12.10.2019
Autorskie lody z przyczepy

Ta współpraca z marketami wygląda rzeczywiście na potencjalnie bardzo korzystną. Z tego, co widziałem, takie food trucki w tych okolicach zazwyczaj cieszą się bardzo...

10 wypowiedzi
ostatnia 10.10.2019