Lokal na miarę / Wymagana powierzchnia lokalu to 80-100 m kw., tyle potrzeba, aby towar w sklepie mógł być odpowiednio wyeksponowany.
Wtorek
10.12.2019
Justyna Muchacka prowadzi kilka franczyzowych sklepów odzieżowych. Na współpracę z którym franczyzodawcą postawiła?
 

Justyna Muchacka wspólnie z mężem prowadzi salon Penny Black w Warszawie. Sklep przejęliśmy od poprzedniego właściciela w 2016 roku. Rok funkcjonowaliśmy bez zmian, a we wrześniu 2017 roku po miesiącu prac, otworzyliśmy salon w nowym koncepcie marki, który był w tamtym momencie jednym z pierwszych w Europie – mówi Justyna Muchacka.

Ale, jak zaznacza franczyzobiorczyni, salon Penny Black nie jest jedynem sklepem, którym zarządzają. Współpracę z marką GPoland kontynujemy od 8 lat. Razem z mężem prowadzimy kilka salonów odzieżowych, które znajdują się w portfolio marki GPoland. W galerii Millenium Hall w Rzeszowie mamy takie marki, jak: Made in M, Marella, Liu Jo oraz MayWay Concept Store, który jest naszym autorskim pomysłem. Prowadzimy także sprzedaż marek premium w tym: Hugo Boss, Patrizia Pepe, Calvin Klein Jeans, Coach, Tommy Hilfiger, Antony Morato i wiele innych. Natomiast w Silesia City Center w Katowicach znajduje się nasz salon Max & Co, a w Galerii Bronowice w Krakowie outlet MayOutWay – mówi Justyna Muchacka.

Franczyzobiorczyni zaznacza, że biznes, który prowadzi jest opłacalny. Ale… niezwykle istotne są lokalizacja oraz warunki najmu lokalu. – Konkurencja jest bardzo duża, ale dotyczy ona wielu branż. Rynek marek premium w Polsce jest dość chłonny. Istotne jest, aby na początku wybrać markę, w którą się wierzy oraz znaleźć odpowiednią lokalizację. Kolejny ważny aspekt to dobór kolekcji, odpowiednia analiza sprzedaży i trendów oraz dbanie o obsługę na najwyższym poziomie – dodaje Justyna Muchacka.

Franczyzobiorca zaopiekowany

Małżeństwo przekonuje, że współpraca zarówno z agencją, jak i bezpośrednio z przedstawicielami Penny Black przebiega bardzo sprawnie. –  Owszem na początku pojawiły się trudności, ale nie były to problemy dużej wagi. Skomplikowany był remont salonu, ponieważ chcieliśmy go zrobić w krótkim czasie. Mieliśmy umowę najmu z centrum handlowym oraz towar w magazynie, a każdy dzień przerwy oznaczał brak obrotu i dodatkowe koszty. Tak jak wspominałam, byliśmy jednym z pierwszych salonów w nowym koncepcie, stąd te trudności. Na szczęście ostatecznie wszystko wyszło bardzo dobrze – dodaje Justyna Muchacka.

Agencja GPoland wspiera franczyzobiorców  na każdym etapie współpracy. – Przedstawiciele GPoland służą pomocą w trakcie zamawiania towaru, organizacji eventów, aranżacji lokali itp. Oczywiście możemy liczyć również na cykliczne szkolenia, które usprawniają pracę personelu – dodaje Justyna Muchacka.

Inwestycja we własny salon wynosi 650 euro za metr kwadratowy. Koszty wyposażenia wraz z zakupem towaru szacowane są na około 200 tys. euro rocznie. Franczyzodawca przygotowuje biznesplan, pomaga w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji.

– Wymagana powierzchnia lokalu to 80-100 m2, tyle potrzeba, aby towar w sklepie mógł być odpowiednio wyeksponowany. Jeśli franczyzobiorca nie ma własnego lokalu, to pomagamy w negocjacjach cenowych z galeriami handlowymi lub w wynajmie odpowiedniego miejsca w mieście. Ale i od tego mamy odpowiednich specjalistów. Dział rozwoju w tej kwestii monitoruje rynek, aby nie fundować sobie niepotrzebnych niespodzianek – tłumaczy Monika Szurgo,t business development manager Gpoland.


Justyna Muchacka, franczyzobiorca marki GPoland / "Przedstawiciele GPoland służą pomocą w trakcie zamawiania towaru, organizacji eventów, aranżacji lokali itp. Oczywiście możemy liczyć również na cykliczne szkolenia, które usprawniają pracę personelu".

POPULARNE NA FORUM

Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Ja myślę, że warto :)

35 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Jeśli czujesz się w tym dobrze, masz sprecyzowany plan i wiesz, jak to zrobić — dlaczego nie! Jeśli natomiast nie do końca wiesz, a z pytań wnioskuję, że chyba tak...

35 wypowiedzi
ostatnia 27.07.2020
Sklep Medicine oraz ich okropne zachowanie względem klienta

Nie spotkałam się nigdy z takim postępowaniem. Co konkretnie było przyczyną odmowy?

4 wypowiedzi
ostatnia 20.07.2020
Cropp Town w katalogu franczyz i systemów partnerskich

Podbijam pytanie i czy to dobry moment zeby wchodzic w taki biznes czy lepiej w gastronimie na przyklad, bo ludzie czescie jedza niz ciuchy kupują?

3 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Moodo - czy warto inwestować?

Co mysliucie o tym w miescie 65 tyś mieszkancow? Mysle nad tym, bo to w miare proste lub mysle o jakiejs prostej gastronmii. Co polecacie?

88 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Po co jest to forum? Czlowiek zadaje normalne pytanie, a tu Pan Barabasz jakis samozwacznczy szeryf mody luksusowej po jednym wpisie stwierdza "nie masz zielonego pojecia" i w...

3 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Okazja - outlet odzieżowy

Ostatni wpis z 2013, a data z tego roku? oc co tutaj chodzi? Ktos usunal ostatni wpis z: 29.05.2020 WTF?

43 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Moodo- czy warto ?

Czy opłaca się współpraca na zasadzie franczyzy z moodo? Czy ktoś współpracuje i mógł by się podzielić opinią czy warto inwestować?

1 wypowiedzi
ostatnia 06.04.2020