Inwestycja w modę
Justyna Muchacka wspólnie z mężem prowadzi salon Penny Black w Warszawie. – Sklep przejęliśmy od poprzedniego właściciela w 2016 roku. Rok funkcjonowaliśmy bez zmian, a we wrześniu 2017 roku po miesiącu prac, otworzyliśmy salon w nowym koncepcie marki, który był w tamtym momencie jednym z pierwszych w Europie – mówi Justyna Muchacka.
Ale, jak zaznacza franczyzobiorczyni, salon Penny Black nie jest jedynem sklepem, którym zarządzają. –Współpracę z marką GPoland kontynujemy od 8 lat. Razem z mężem prowadzimy kilka salonów odzieżowych, które znajdują się w portfolio marki GPoland. W galerii Millenium Hall w Rzeszowie mamy takie marki, jak: Made in M, Marella, Liu Jo oraz MayWay Concept Store, który jest naszym autorskim pomysłem. Prowadzimy także sprzedaż marek premium w tym: Hugo Boss, Patrizia Pepe, Calvin Klein Jeans, Coach, Tommy Hilfiger, Antony Morato i wiele innych. Natomiast w Silesia City Center w Katowicach znajduje się nasz salon Max & Co, a w Galerii Bronowice w Krakowie outlet MayOutWay – mówi Justyna Muchacka.
Franczyzobiorczyni zaznacza, że biznes, który prowadzi jest opłacalny. Ale… niezwykle istotne są lokalizacja oraz warunki najmu lokalu. – Konkurencja jest bardzo duża, ale dotyczy ona wielu branż. Rynek marek premium w Polsce jest dość chłonny. Istotne jest, aby na początku wybrać markę, w którą się wierzy oraz znaleźć odpowiednią lokalizację. Kolejny ważny aspekt to dobór kolekcji, odpowiednia analiza sprzedaży i trendów oraz dbanie o obsługę na najwyższym poziomie – dodaje Justyna Muchacka.
Franczyzobiorca zaopiekowany
Małżeństwo przekonuje, że współpraca zarówno z agencją, jak i bezpośrednio z przedstawicielami Penny Black przebiega bardzo sprawnie. – Owszem na początku pojawiły się trudności, ale nie były to problemy dużej wagi. Skomplikowany był remont salonu, ponieważ chcieliśmy go zrobić w krótkim czasie. Mieliśmy umowę najmu z centrum handlowym oraz towar w magazynie, a każdy dzień przerwy oznaczał brak obrotu i dodatkowe koszty. Tak jak wspominałam, byliśmy jednym z pierwszych salonów w nowym koncepcie, stąd te trudności. Na szczęście ostatecznie wszystko wyszło bardzo dobrze – dodaje Justyna Muchacka.
Agencja GPoland wspiera franczyzobiorców na każdym etapie współpracy. – Przedstawiciele GPoland służą pomocą w trakcie zamawiania towaru, organizacji eventów, aranżacji lokali itp. Oczywiście możemy liczyć również na cykliczne szkolenia, które usprawniają pracę personelu – dodaje Justyna Muchacka.
Inwestycja we własny salon wynosi 650 euro za metr kwadratowy. Koszty wyposażenia wraz z zakupem towaru szacowane są na około 200 tys. euro rocznie. Franczyzodawca przygotowuje biznesplan, pomaga w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji.
– Wymagana powierzchnia lokalu to 80-100 m2, tyle potrzeba, aby towar w sklepie mógł być odpowiednio wyeksponowany. Jeśli franczyzobiorca nie ma własnego lokalu, to pomagamy w negocjacjach cenowych z galeriami handlowymi lub w wynajmie odpowiedniego miejsca w mieście. Ale i od tego mamy odpowiednich specjalistów. Dział rozwoju w tej kwestii monitoruje rynek, aby nie fundować sobie niepotrzebnych niespodzianek – tłumaczy Monika Szurgo,t business development manager Gpoland.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

We współpracy z GPoland można otworzyć butik z ofertą znanych modowych marek premium.
Nie trzeba mieć dużych oszczędności, żeby otworzyć własną firmę. We franczyzie nie brakuje pomysłów na biznes, w których kwota inwestycji wynosi raptem 10 tys. zł.
– Staramy się wspólnie z naszymi franczyzobiorcami opracowywać nowe modele biznesowe – mówi Tomasz Wasiucionek, dyrektor handlowy multibrandowej agencji GPoland.
W marcowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" opisujemy 10 pomysłów na biznes dla kobiet. Poza tym prezentujemy franczyzowe top marki, które będą obecne na Targach Franczyza w Katowicach.
W wydaniu październikowym "FRANCHISING" zdradzamy receptę na sukces w biznesie. Poza tym prezentujemy SuperBrands na Targach Franczyza. W numerze gratisowy bilet wstępu na targi.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Czy w sytuacji, gdy inflacja oszalała, koszty życia rosną, a rodzinne budżety szukają oszczędności, bezpieczniej zostać na etacie, czy założyć własną firmę? Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Wzory umów
Pandemia oraz działania wojenne u naszych wschodnich sąsiadów bardzo mocno wpłynęły na funkcjonowanie wielu biznesów w różnych branżach.
Echa artykułu w Gazecie Wyborczej
POPULARNE NA FORUM
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
A chciałabyś sprowadzać odzież czy raczej coś swojego produkować?
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Ja myślę, że warto :)
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Jeśli czujesz się w tym dobrze, masz sprecyzowany plan i wiesz, jak to zrobić — dlaczego nie! Jeśli natomiast nie do końca wiesz, a z pytań wnioskuję, że chyba tak...
Sklep Medicine oraz ich okropne zachowanie względem klienta
Nie spotkałam się nigdy z takim postępowaniem. Co konkretnie było przyczyną odmowy?
Cropp Town w katalogu franczyz i systemów partnerskich
Podbijam pytanie i czy to dobry moment zeby wchodzic w taki biznes czy lepiej w gastronimie na przyklad, bo ludzie czescie jedza niz ciuchy kupują?