Franczyza na trudne czasy
Nikt tak naprawdę nie wie, jakie będą finalnie konsekwencje epidemii koronawirusa dla polskiej gospodarki. Ze względu na wprowadzone ograniczenia przedsiębiorcy z dnia na dzień stracili klientów, a tym samym płynność finansową. Jak zauważa Bartosz Kwieciński, dyrektor sprzedaży w Expander, franczyzobiorcy są teraz w lepszej sytuacji. Przede wszystkim dlatego, że mogą polegać na wsparciu, zasobach i narzędziach franczyzodawców.
Gotowe rozwiązania
Większość franczyzodawców posiada konkretne procedury obejmujące wszystkie obszary działalności przedsiębiorstwa. W kontekście niespodziewanego kryzysu, z którym mamy obecnie do czynienia to dodatkowy atut, który pozwala franczyzobiorcom na zachowanie ciągłości biznesu.
– W przeciwieństwie do wielu innych firm już wcześniej mieliśmy wdrożony i przetestowany model pracy zdalnej w centrali, więc nasze systemy pozwoliły na szybką adaptację tych rozwiązań również do całej sieci sprzedaży. Dlatego bardzo sprawnie, właściwie z dnia na dzień, byliśmy w stanie wdrożyć system kompleksowej obsługi klienta w kanałach online. Nasi eksperci, w tym również franczyzobiorcy, mają obecnie możliwość przeprowadzenia z klientami spotkania online, zapewniony elektroniczny obieg dokumentów zarówno na linii ekspert-klient, jak i ekspert-centrala, dzięki czemu nasi franczyzobiorcy są w stanie prowadzić procesy kredytowe i na bieżąco się rozliczać – dodaje dyrektor Expander.
Pod kloszem franczyzodawcy
W przypadku firmy Expander, koszt uruchomienia placówki to jednorazowa opłata początkowa w wysokości 10 tys. zł, a później stała oplata miesięczna w wysokości 1000 zł. Partnerzy sami mogą zaproponować miejsce na oddział i wybrać lokal, jego optymalna powierzchnia powinna wynosić 40 m2 z możliwością umieszczenia 2-3 stanowisk. Lokal powinien być dobrze zlokalizowany – najlepiej blisko centrum biznesowego lub popularnych ciągów komunikacyjnych. W praktyce oznacza to, że czynsz w zależności od wielkości miasta może sięgnąć od kilkuset do kilku tysięcy złotych. W obecnej sytuacji, gdy placówki są zamknięte, to spore obciążenie, z którym osoby prowadzące swój biznes muszą sobie poradzić.
– Wszyscy nasi franczyzobiorcy, a mamy ich obecnie ponad 50, zostali zwolnieni ze swoich opłat franczyzowych i otrzymają nasze wsparcie podczas negocjacji czynszów za swoje lokale. Poza tym zastosowaliśmy również dodatkowe środki bezpieczeństwa, które bez wątpienia w najbliższej przyszłości przydadzą się w oddziałach i wyposażyliśmy partnerów w środki zabezpieczenia, takie jak np. obudowy stanowisk pleksi – wyjaśnia Bartosz Kwieciński z Expander.
WIZYTÓWKA MARKI EXPANDER
Expander od 2001 roku pomaga klientom indywidualnym w zakresie kredytów, inwestycji oraz rozwiązań ubezpieczeniowych.
- stała oplata miesięczna: 1000 zł oraz czynsz;
- powierzchnia lokalu: min. 40 m2;
- 51 placówek franczyzowych.
Koszty na start / W przypadku firmy Expander, koszt uruchomienia placówki to jednorazowa opłata początkowa w wysokości 10 tys. zł. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyza bankowa w praktyce
/17.10.2025
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
Franczyza w branży finansowej to szansa na biznes pod silną marką i z dostępem do know-how największych instytucji. Jak to działa? Sprawdź podczas Targów Franczyza w Warszawie.
Rentowny i nowoczesny biznes? Tylko w Nest Bank
Franczyzobiorcy Eurofinance mogą liczyć na kompleksowe wsparcie na każdym etapie prowadzenia agencji ubezpieczeniowej. A ile zarobią?
– Przepis na sukces w tej branży to przede wszystkim dobre partnerstwo – mówi Julianna Surma, dyrektor regionu północnego placówek partnerskich Alior Banku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.